ניהול וביצוע: T.N.G בנייה ועיצוב בע"מ
מה, בעצם, שונה יותר מהאפרוריות הלונדונית המוכרת מאשר צבע לבן המסמל פתיחות ושחרור, אומרת / מסבירה מעצבת הפנים אתי ונדרמולן את שליטתו הבלתי המעורערת בדירה שעיצבה בהרצלייה.
הדירה, השוכנת בקרבת חוף הים ומשקיפה אליו, נרכשה על ידי בעליה, תושבי אנגליה, כדירת נופש, עובדה שהיוותה עבורה בסיס לתפירת קונספט עיצובי שנועד להדגיש באורח מיטבי את ערכי החופש ולחשוף אותה כמה שיותר לנוף ים. ואמנם, הדירה הייתה היפוכו הגמור של החלל האוורירי שנגלה לעין - דירת דופלקס מרובת חדרים וקירות שיצרו בה תחושת סגירות, ולמרות קיומה של מרפסת חזיתית המלווה את כל אורכו של החלל, נוף הים כלל לא בא בה לידי ביטוי. בתוך כך, השיפוץ שנדרש לבצע בה היה בבחינת בנייה חדשה כמעט, ועם הסרת מחיצות הפנים המקוריות נותר חללה ערום ועריה, מוכן ומזומן לתכנון מחודש, אותו ביצעה ונדרמולן בשיתוף פעולה עם בעלה גארי, במסגרת חברה לבנייה ועיצוב שבבעלותם.
שטחו המשתרע על כ-180 מ"ר חולק מחדש, ועל מנת לחשוף אותו לנוף הים הורחבו פתחי היציאה למרפסת החזיתית שצופה אליו לגובה מקסימאלי, כשהם מייצרים חזית שקופה המנהלת דיאלוג ראוי עם יופיו הכחול. חלוקת החלל החדשה התבססה על ניצול ממד הגובה ליצירת שלושה מפלסים, תוך שילוב מינימאלי של קירות על מנת לשמר תחושת מרחב פתוחה ומאווררת. המפלס התחתון הוא מפלס הכניסה- מפלס מאורך משהו, שבעומקו ממוקם המטבח ולצד הדלת, כשקיומה כמעט ואינה מורגש, שוכנת הכניסה ליחידת ההורים אשר בשל פרטיות מתבקשת "נותקה" מהמרחב הפתוח. מספר מדרגות מובילות מעלה אל מפלס מגורים גבה תקרה הכולל בשטחו פינת ישיבה ופינת אוכל, וממנו "מטפס" גרם מדרגות קליל עשוי מדרכי שיש ומעקה זכוכית אל המפלס העליון. מפלס זה זורם כעין גשר המשקיף אל החלל, כשבשני קצותיו נקבע משכנם של חדרי הילדים שתוכננו כסוויטות נוחות עם חדרי רחצה צמודים: חדר אחד שוכן מעל יחידת ההורים, והחדר הנוסף פונה ישירות אל חלל המגורים וכמו "רוכב" מעליו, כשהוא מייצר סוג של חלל בתוך חלל ויוצק ממד שכבתי אשר במידה רבה מהווה את ה"פואנטה" של חלוקת המפלסים. בשל מיקומו העילי החשוף לסלון הוא תוכנן עם חזית שקופה שאינה חוסמת את רצף הזרימה הפתוחה, וכך, למעשה, במבט מהמרפסת אל עבר פנים הדירה, נחשף כלל חללה המרשים כשהדירוג נוסך בו עניין ויזואלי, מגדיר כראוי את אזוריו השונים ובמקביל משמר אותו כמרחב אחד, פתוח ואוורירי. למשל, המטבח שבמפלס התחתון הוא אמנם חלק בלתי נפרד מתמונת החלל המהוקצעת, אך בו בזמן גם אזור פונקציונאלי מוגדר וברור, המשלב בתוכו את כל הנוחות המתבקשת לחיי יומיום, ובכלל זה דלפק אכילה "הגון" שמותאם לצורכי המשפחה.
מבט מכיוון המרפסת אל עבר החלל- מרחב אוורירי ופתוח שנשלט ע"י גון לבן. עיצוב וביצוע "שייפס עיצובים", גרם מדרגות: "שרון מעקות".
אזור המטבח שבמפלס התחתון, בעל מבנה מאורך המנוצל היטב. מטבח: "מטבחי זיו" תאורה: "אקסקלוסיב" וילון מסך במפתח המרפסת: "רמליס"
תחת מוטו של יצירת חלל מודרני, נקי ואוורירי, מצטרפים הגון הלבן, ממד של שקיפות וצורניות נקייה לכדי אמירה עיצובית גורפת, בהירה ומינימליסטית: הריצוף נעשה באריחי שיש גדולים - 100X100, הקירות מבהיקים בלובן צבעם, וכל החומרים ופריטי הריהוט והטקסטיל ששולבו בחלל נבחרו בקפידה כך שיבטיחו קוהרנטיות ויזואלית תוך שימור מקום של כבוד לנוף. לצורך זה, מרבית פריטי הריהוט עוצבו ייעודית עבורו, כאשר את תכנונם רקמה ונדרמולן במשותף עם המעצב אריאל אוקנין, בעליה של חברת "שייפס עיצובים" שהייתה אחראית לייצורם. כך, לדוגמה, פינת הישיבה בסלון הורכבה משתי ספות בקווי עיצוב נקיים עם רגלי נירוסטה וריפוד עור לבן משולב עם מעט תיפורים דקורטיביים, ואליהן צוותו שני שולחנות קפה זהים שעוצבו מעץ אבוני יוקרתי בגימור פוליאסטר מבריק החובר למרקם הנקי. שולחן האוכל, שבסיסו הינו רגל מוצלבת ומשטחו כמו נחלק לארבעה חלקים, עשוי אף הוא מאבוני שנצבע בצבע אפוקסי שחור, ומערך האביזרים של יחידות הבידור (טלוויזיה ומערכת קול) שולב בתוך מזנון שמרבית גופו שוקעה בתוך הקיר וחזיתו החשופה לחלל הינה מעודנת ומינימליסטית ביותר. המטבח, אשר למרות מיקומו במפלס התחתון מהווה, כאמור, חלק אינטגראלי מהחלל הפתוח, תוכנן בהתאמה לשפתו הלבנה עם חזיתות צבע בתנור וחיפוי קיר בזכוכית אפורה, ואת המארג הלבן-מינימליסטי משלימים הוילונות הלבנים שמעטרים את החזית השקופה: וילונות חשמליים שעוצבו כעין רשת רוחבית אוורירית המשלבת פסי רוחב אטומים ושקופים, ובתוך כך מאפשרת לשלוט על דרגת ההצללה הרצויה. מטבע הדברים ומטעמי פרטיות ברורה, שולבו וילונות חשמליים אף בחזית השקופה של חדר הילדים החשוף לסלון, כאשר עיצובם המעודן מבטיח כי גם בהיותם סגורים נשמרת חזות נקייה שאינה חוסמת ו/או מכבידה על תחושת המרחב הנעימה.
לתחושה זו מסייעת גם התאורה ששולבה בעיצוב החלל, ומורכבת בעיקר מגופים שקועים וקבועי קיר המספקים תאורה כללית עם "השלמות" דקורטיביות "פה ושם", דוגמת שלושה גופי תאורה שנתלו מעל דלפק האכילה, שנדלייר מעל שולחן האוכל וגוף תאורה דקורטיבי נוסף, ששולב בעיצובה של יחידת ההורים. יחידה זו משתרעת על שני מפלסים, והכניסה אליה מובילה ישירות לחדר רחצה מרשים שעיצובו הדרמטי חורג משפת הבית ובתוך ההגמוניה הלבנה מקבל יתר עוצמה ומזכיר חדר רחצה של סוויטת מלון יוקרתית. ריצוף חללו נעשה באריחי גרניט פורצלן אפורים, וחיפוי קירותיו משלב שני סוגי אריחים: אריחים חלקים בגון גרז' ומרקם פסים דקיקים, אריחים דמוי טפט בגווני מהודר בגווני כסף ושחור המהווים רקע ליחידת הכיור.
מבט מכיוון פינת האוכל למטבח ולסלון. ריצוף: "העוגן" ריהוט: "שייפס מעצבים".
המקלחון והשירותים המצויים באותו חלל הוצנעו מאחורי דלתות זכוכית חלבית אשר עליהן הוטבע/נצרב בהתזת חול מוטיב מדליון שמופיע כדיגום באריחי הטפט. חדר השינה המצוי מספר מדרגות מעליו, חוזר לשפה הלבנה, אותה מגלמת יותר מכל מיטה עשויה עור בעלת משענת ראש גבוהה במיוחד שעוצבה בדיגום ריבועים עם תיפורים. כשהוא מצוי על אותו "קו גובה ורוחב" עם חלל המגורים נהנה חדר השינה מחזית שקופה ויציאה למרפסת החזיתית, וכמו בחלל הסלון גם כאן שולבו וילונות אווריריים המשלימים את עיצובו ובו בזמן מספקים לו הצללה לפי הצורך. בדירת נופש שדייריה מגיעים אליה תכופות ליהנות מאוויר הים ומנופו הכחול שמור גם למרפסת תפקיד משמעותי, והיא עוצבה בהתאם עם ריצוף דמוי פרקט משכנע, ריהוט חוץ עם מיטות שיזוף ומעקה שקוף שמבטיח כי דבר מהנוף לא ילך לאיבוד, ויתרה מזאת- מבטיח שהוא ימשיך בדרכו ויחצה את החזית השקופה של החלל הבהיר ש"מחכה" לספוג אותו לתוכו.
מתוך מגזין 103: "לבן בעיניים"