זוהי רשימה שניה בסדרה אשר נכתבת תוך מסעותי בעולם בעקבות בתי מלון אשר מצטיינים בעיצוב יוצא דופן. עיצוב בתי מלון ואירוח הינו תחום המחקר והעיסוק שלי מזה כעשור. אני מזמינה אתכם להצטרף אל מחוזות רחוקים ומופלאים. בכל רשימה נצא יחד לטיול קטן אל עבר חוויות יוצאות דופן אשר ייחרטו בזכרונותיכם, כל ביקור כזה ילווה בהסברים מקצועיים שינטעו משמעות נוספת בחווית האירוח.
ינואר 2016, ביקור לרגל תערוכת העיצוב Maison & Object מביא אותי לפאריז. זוהי העיר הרומנטית ביותר בעולם, מלאת ההשראה והמורשת, אך בתוכי פחד קטן מתחולל בעקבות הטראומה הקשה שעברה העיר בפיגועי הטרור בנובמבר. יש שיאמרו שבישראל כבר התרגלנו לשגרת חיים בצל הטרור אך פאריז מעולם לא הכירה בטרור כשגרה, והפיגועים הקשים מאיימים על הערכים החרוטים על לב העיר והאומה הצרפתית-החירות, השוויון והאחווה.
בפעם האחרונה שביקרתי בפאריז הייתה זו עיר אחרת,מכונסת בתוך עצמה, לא מאפשרת תקשורת בין אישית אם אינך דובר צרפתית, והנה כעבור מספר שנים, המציאות השתנתה. הפעם פאריז קידמה פניי בנעימות והביקור היה מלא מפגשים מלאי הומור עם יושבי בתי הקפה, עם צוות המלון בו שהיתי, עם המשוטטים לצידי ברחובות. אפילו המלצרים היו אדיבים ואף הגישו תפריטים מתורגמים לאנגלית! בתוך השינוי שעוברת פאריז ניתן לראות נוכחות ערה של כוחות משטרה ברחובות ובכניסה למקומות ציבוריים ישנם מאבטחים שפותחים את התיק לבדיקה,לי זה מזכיר במשהו את הבית. באחת ההזדמנויות נסעתי עם חברי במונית וחלפנו ברחוב בו שוטרים סגרו את התנועה, ברגע שהנהג אמר שיש לו ישראלים ברכב, המחסום נפתח כבמטה קסם. בימים כאלה יש תחושה של צורך למצוא מקום מקלט, ולפחות לדעת מהו המקלט הבטוח עבורך בעיר זרה.
בשנת 1954 היה זה הרעיון שהוביל את משפחת טריגנו לייסד את רשת קלאב מד- מתן מענה לצורך של אנשים במקום הבראה והנאה אחרי תקופת מלחמת העולם השניה. שנים לאחר מכן משפחת טריגנו יוצקים משמעות בהקמת מלון Mama Shelter בפאריז. מלונות קלאב מד הפכו בינתיים לרשת עצומה שנרכשה על ידי הסינים, ומשפחת טריגנו המציאה עצמה מחדש בהקמת רשת מלונות בוטיק ייחודיים בשם Mama Shelter. סרג' טריגנו הקים את Mama Shelter בשנת 2008 עם בניו בנג'מין וג'רמי, לעיצוב המלון נבחר גדול המעצבים פיליפ סטארק- הרעיון המחולל של המלון היה ליצור תחושת שייכות והגנה.
המייסדים חלמו על בית שבו אורחים יפגשו, יחלקו ויחליפו רעיונות, תוך מודעות להיותם בעיר שיכולה להכיל את חלומותיהם ולהציע להם אירוח שופע שלא ניתן לעמוד בפניו. החזון היה סלילת דרך לאופקים בהם ערכים של שלום והומניות יוכלו להיות ברי השגה בין אנשים. החלום הזה נראה קסום ביותר על רקע המציאות שבה אנו חיים היום והמלון מציע חוויה ייחודית מהכניסה אליו ועד עזיבתו.
עם כניסתי למלון נפגשתי עם צוות הקבלה, החיוך והנועם שבו קיבלו אותי הרגיש שאכן הבחירה הערכית היתה נכונה,בחירת הצוות עושה את ההבדל- הם אדיבים, מלאי קסם אישי ומזוהים עם המלון בצורה יוצאת דופן. במסעותיי הרבים בעולם גיליתי שגם מלון המעוצב לעילא ולעילא, לא יוכל להציע חווית אירוח משובחת ללא רמת שירות מצויינת.
המלון חשוך ודרמטי, צבוע כולו שחור. פיליפ סטארק עבד בשיתוף עם אמן קליגרפיה מרוקאי בשם Tarek Benaoum אשר יצר טקסטים ואיורים על תקרת החלל. העיטורים ממשיכים מהלובי אל חלל המסעדה והבר ואף בקומות החדרים- הטקסטים והקומפוזיציות נבחרו בקפידה והמסרים שבהם תואמים את חזון המועדון החברתי שיצרו, שעיקרו ההתרחשות החברתית בקומת הקרקע ופועל יוצא ומשני הם החדרים שמעל החלל הציבורי.
החדרים עוצבו בחוכמה ופשטות, הבחירות הצבעוניות והחומריות משדרות דרמה, הומור ומסתוריות. השטיח נוצר גם הוא בעבודה עם קליגרפיה בשחור ובלבן אשר מהווה קונטרסט מעניין ודרמטי אל מול הקירות החלקים. קיר בטון חשוף עובר בכל החדרים, ומנגד לו קירות בגמר צבע שחור מט משי עם מעט ברק ואיכות צביעה נפלאה.
מסך איימק ״27 מהווה נקודת התרחשות בחדר,מצלמה מאפשרת לאורחים לייצר סרטון המתעד את שהייתם, ובכך הופך לחגיגה המתקשרת עם המציאות הוירטואלית והתקשורת החברתית הפופולרית כל כך היום. אל חגיגת הצילום מצטרפות מסכות של דמויות מצוירות או פנטסטיות מסופרמן, לבאטמן, באגס באני, טוויטי ודונאלד דאק ועוד...
הסיפור האמיתי או לפחות האגדה האורבנית מאחורי המסכות טוענת שהצבת המסכות נובעת מטעות באספקה, מסתבר שגופי התאורה שנועדו להיות מוצבים לצידי המיטות לא הגיעו בזמן, פיליפ סטארק הלך לחפש פתרון ,נכנס לאתר בנייה ובחר בגופי תאורה חשופים עם כבל שחור אותם תלה על הקיר, מכיוון שלא היה אהיל הוא שלף מחנות סמוכה כמה מסכות ובגחמה ספונטנית הוסיף הומור שמשלב את האורחים בחגיגה מול המצלמה ובין השמיכות.
התרנגולת הנפלאה מופיעה בעיצוב כאלמנט חזרתי, מכרטיס הביקור, אל גב הכסא בפינת העבודה, ובמסך הצפייה על הקיר, במסעדה כהדפס רפטטיבי שממנו יצרו וילון, בתמונה גדולה וממוסגרת מעל הקמין ותמיד כשמוסתרות עיניה,Mama loves you, do you love me too? Yes I do אמא תרנגולת אמנם מגוננת אבל לא חודרת לפרטיות.
על המיתוג אחראים GBH הלונדונים שלקחו גישה חריגה ומלאת חן והצליחו לבדל את הרשת תוך ערבוב של חברותיות, קהילתיות עטופים בסטייל אקלקטי והומור סוראליסטי ניתן לומר שהצליחו לייצר שילוב של עיצוב מלא הומור ועבודת עיצוב מלאת סטייל ושיק.
כיאה למלונאים ותיקים שמבינים ערכו של מיתוג בחרו יוצרי המלון להמשיך את המסרים של אמא תרנגולת לתוך חדר הרחצה, מיתוג בקבוק הסבון מכיל מסרים: Mama loves you from head to toe | Mama loves you from top to bottom
אפילו על ערכה סקסית חשבו המארחים, קופסה עם אביזרים אירוטים לגירוי החושים כי בין הסדינים קורים גם דברים נוספים. ההיבט הסקסי מרומז גם בשלט do not disturb המציג תחתונים התלויים על ידית הדלת..