המנהרה האפלולית של גיא ווליקסון

אורחי כנס בתי המלון עברו במנהרת בד שגרמה לכל החושים להתחדד. וזאת היתה רק ההתחלה

מאת: אורי סלע | צילום: | - 26/05/2015

מנהרת חושך אפלולית עשירה בבד שחור, נשפך, שהתחלפה בהמשך ליער שחור של סרטים, הובילו את אורחי כנס המלונות בחסות בית ונוי והתאחדות המלונות בישראל, לאולם הכנסים, לא לפני שעברו על פני מבואה ובה קונכיה שחורה, אדירת מיימדים ולצידה 100 כריות קטיפה. הלאונג' החשוך שילב ריחות שבקעו מנרות שדלקו במקום וחוויה אור- קולית שפרטו בעדינות סליזית, כמעט על כל החושים. את המבואה לאולם הכנסים תכנן האדריכל גיא ווליקסון, שהצליח לאפשר לנו הצצה מטאפורית למתחולל במוחו הקודח של אחד האדריכלים היצירתיים והנועזים שהצליחה הביצה שלנו לייצר בשנים האחרונות.


הכנס הרביעי בתחום בתי המלון, שערכה בית ונוי בשיתוף התאחדות המלונות בישראל, היה בסימן הלכי הרוח והשינויים החברתיים, הכלכליים והתרבותיים כבסיסי להגיית קונספט מלונאי. העובדה שהטבע הפך חלק בלתי נפרד מהתכנון, היא לא עובדה חדשה, לא בעולם וגם לא בזירה המקומית, ראה ערך מלון בראשית, סינרגיה- הספא שתכנן האדריכל מירון לוי בים המלח ודוגמאות רבות נוספות. מה שכן נחשב לחידוש מרענן הם האוהלים המעוצבים, שמעניקים חוויית הארד קור של לייף סטייל משובח עם חיבור כמעט סימביוטי לטבע. פיליפ פימאנו ( Philip Fimmano ) אוצר וחזאי טרנדים, שותף ב- Edelkoort Exhibitions העמיק על הטרנד הרווח בקרב כל שוחרי חוויית הנופש המעודכנת, כחלק מהרצאה שלמה שסקרה את הטרנדים החמים בתחום בתי המלון.

פיליפ פימאנו

פימאנו חשף את אוהלי היוקרה כפי שלא ראינו אותם קודם לכן. אנחנו רגילים לראות את היוקרה הזאת מהצצות לקראוונים מאובזרים, אך כשזה מגיע מאוהל, מחובר לאדמה השומר במקרים רבות על מראהו האותנטי והראשוני זה כבר סיפור אחר. אין דבר וחצי דבר שיחסר לכם באוהל מהסוג הזה. מערכות מיזוג אוויר, מיטב הכלים הסניטריים, מערכות ישיבה, ואבזור נוסף, המציגים כולם אוהל משופצר שרבים מאיתנו היו שמחים שיהיה מעון הקבע שלהם. בעיניו של פיליפ פיאנו הקונספט המלונאי המודרני הוא תחת הסטייטמנט: We expect at least the same comfort as at home וזה אכן היה הרבה ממה שעלה ונשמע בכנס כולו.

אלון ברנוביץ'

אלון ברנוביץ' ממשרד האדריכלים ברנוביץ' קרוננברג אדריכלים, היה מנחה הכנס. ברנוביץ' היה אחראי בין השאר על עיצוב W אמסטרדם ובהרצאתו, 'מקונספט למימוש' העניק למשתתפי הכנס, הצצה לאופן בו בחר להכניס את המוטיב האורבני מהרחוב אל תוך חללי המלון. מספרי החדרים רשומים על לוחיות בדומה ללוחיות עליהן רשומים מספרי הבתים ברחוב. גם הצינורות התעשייתיים הנראים במסעדות רבות ובמבני ציבור, קבלו אצל ברנוביץ' התייחסות, כשהטמיע אותם באופן הרמוני ולעיתים אף מפתיע בחללים הפנימיים של הפרויקט. הלובי נראה מרחוק כמו כלוב של זהב וכשמתקרבים מבחינים ברצף של צינורות פליז תעשייתיים. מוטיב הצנורות חוזר גם בחדרי המלון עצמם, שם הם יוצאים מתוך חור עגול בתקרה, מעניקים רושם של צינורות פתלתלים שהגיעו מאי שם, ומהווים גוף תאורה מעוצב. על קירות החללים הציבוריים, אלמנטים מודפסים וטקסטים, המעניקים לאורח העובר על פניהם מקורות להשראה וחשיבה, המעצימות את חוויית השהות במקום. נדמה ש- W אמסטרדם מעניק חוויה המשלבת חווית משתמש איכותית עם חוויה שפותחת את הערוצים, מעוררת השראה ומאפשרת לאורח להיכנס לעולם התוכן הקונספטואלי שיצרו עבורו במקום, בדיוק כמו שהתכוון מי שהגה את הקונספט.

אנג'ין סליקבס

עוד דברו בכנס על החוויה המלונאית מר אנג'ין קליקבאס ( Engin Celikbas ) מבעלי משרד הפרסום קסלס סקרמק ההולנדי. משרד המפתח קוסנפט תקשורתי לחברות מסחריות, שבין לקוחותיו נמנים בין השאר דיזל, ליפטון ונוספים ומבית היוצר שלו, יצא גם הקמפיין המפורסם  IAmsterdam, וטד ג'ייקובס (Ted Jacobs), סמנכ"ל עיצוב כלל עולמי ברשת – Starwood Hottel& Resort Worldwide שהרצה על כוחו של הסיפור דרך עיצוב רב תחומי. ג'ייקובס היה בין השאר מנהל פיתוח קונספט מסחרי חדשני לחברת Nike העולמית.

טד ג'ייקובס

שני פאנלים מקצועים וחשובים שנערכו במהלך הכנס עצמו, כללו אושיות מקומיות, מעולם הפרסום, התקשורת והאדריכלות. בין המשתתפים בפאנלים שעסקו בחוויית המשתמש ובהתמודדות עם תמורות תרבותיות, חברתיות וכלכליות, היו אדריכלים מיכאל אזולאי, ירון טל, אירנה קרוננברג, הפרסומאי גיל סמסונוב מסמסונוב גליקמן ונוספים. 


אורח החיים המערבי, דוחף את הצרכן יותר ויותר לנשום אוויר בשכיות חמדה על פני הגלובוס. אין ספק שהתייחסות רצינית ומעמיקה, תניב תוצאות בדמות חדשנות ובשורות בתחום הקונספט המלונאי, כאן בעשייה המקומית וברחבי העולם. 

יצירת קשר - המנהרה האפלולית של גיא ווליקסון