במה אתם מתמחים?
מתמחה בעיקר בבניה ציבורית, בפרויקטים רבי היקף, כמו הפרויקט שאנחנו מתכננים ממש בימים אלו, בניין המטה הדרומי של חברת החשמל באזור ראשל"צ. זהו בניין של כ 60,000 מ"ר, שיכלול את כל היחידות של החברה.
מה אתה הכי אוהב בתחום?
אני עוסק בתחום כמעט 40 שנה והדבר שאני הכי אוהב לארוך כל השנים, זאת העובדה שכל פרויקט עומד בפני עצמו. כל פעם מחדש צריך להתחיל מנקודת האפס. לכל פרויקט יש את הקונטקסט שלו שמעניק לו את הייחוד – המיקום, גודל השטח, תפקיד המבנה. מבחינתי ככל שהפרויקט יותר מורכב ומסובך, הוא יותר מעניין.
יש 2 שלבים מרכזיים שהם מלהיבים במיוחד: הראשון זה להתחיל את הפרויקט, לאפיין ולראות לאן הוא מתפתח. השלב השני הוא כשמתחילים לבצע,בו אתה רואה את מה שתכננת נוצר בשטח.
השלב הכי פחות מלהיב הוא שלב מסירת הפרויקט. התחושה היא כמו לחתן ילד, הוא עדין שלך אבל נפרד ממך והולך למישהו אחר.
באילו סוגי מקרים העדפת להשתמש באיטונג?
בעיקר בתכנון שכונות מגורים באזור צפון ודרום הארץ, בהם לנושא התרמי הייתה חשיבות רבה, והיינו צריכים לתת מענה הולם. יכולנו לבחור בבלוקים רגילים או לשים טיח תרמי, אבל בחרנו להשתמש בבלוקי איטונג 22, שנותנים מענה מלא ומספקים בידוד אידיאלי.
למעשה גם במרכז הארץ חשוב להקפיד על הבידוד התרמי, אך באזורים אלו זה הכרחי.
ספר על פרויקט מיוחד שאתה מתכנן בפעם הראשונה בימים אלו?
אנחנו נמצאים בשלבי תכנון אחרונים לבניית גשר אקולוגי להולכי רגל בנתניה. זהו גשר המחבר בין שמורת האירוסים לשמורת אגם החורף. זהו גשר רחב וייחודי בארץ, באורך של כ – 200 מ' עם אלמנט מתפתל.
התכנון דורש תשומת לב מיוחדת לכל מי שיעבור על הגשר: אנשים, בעלי חיים וצמחיה אופיינית, מה שמספק אתגר גדול, כמו למשל: בגשר רגיל, מכרסמים שעוברים את הגשר ומרגישים את התנועה של המכוניות, פוחדים, נעצרים וחוזרים חזרה. כאן אנחנו צריכים לבנות את הגשר בצורה כזו שהתהודה לא תפריע. צורך נוסף הוא להשאיר כמות מספקת של אדמה להתפתחות הצמחייה, ומצד שני לא תפריע לאנשים שעוברים בו.
מעבר לזה כל הגשר יהיה מדק שעשוי מקליפת אורז, ואלמנט המחזור יופיע שוב בקונסטרוקציה ובמקומות אחרים של הגשר.