לנסות את המזל מעבר לים


מי מאיתנו אינו חולם שהיצירה שלו תפליג על ספינת ההצלחה אל מעבר לים. אך למרות שמדובר באין סוף מדינות ואפשרויות, הדרכים לחשיפה עצמה הן דיי ספורות: השתתפות בתחרויות בינלאומיות, השתתפות בתערוכות עיצוב, קשירת קשר עם סוכנים מקומיים, פתיחת חנות או שיווק לחנויות... 

תערוכת אמביינטה בפרנקפורט
 
מאת: שירה רז משולם | צילום: | - 25/05/2014
לכול דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה והבחירה בדרך מסוימת קשורה על פי רוב לכמה כסף אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא, כדי לממש את ה"חלום האמריקאי". ואם יותר לי לרגע להיות פולניה, אפשר לומר שבכול הנוגע למעצבים בתחילת דרכם – הסיכון הרבה פעמים הוא גדול מבחינה פיננסית.  

לפני כארבעה חודשים נפגשתי בתערוכת אמביינטה בפרנקפורט עם מספר מעצבים צעירים, מקוריים, מוכשרים ומאוד מאוד נרגשים. לא רק שלמרבית המעצבים זו הייתה הטבילה הראשונה בחו"ל, זו גם הייתה הפעם הראשונה שהמכון הישראלי לייצוא, עזר לאותם מציגים להגיע לשם. ולכן מן הסתם היו המון כוונות טובות, היו גם ציפיות, אך יחד עם זאת נעשו גם טעויות...

עכשיו לאחר שההתרגשות שקעה והעניינים חזרו לשגרה, יצרתי עמם קשר כדי לשמוע האם התערוכה ענתה על ציפיותיהם.

ואלו תשובותיהם:

שרון יחה מחברת Sink-Skin

"התערוכה הייתה בשבילנו הזדמנות יוצאת דופן... הגודל, המגוון, העושר, כמות המציגים, הקילומטרז'... מעולם לא הייתי בתערוכה כזו, ואנחנו אחרי תערוכה בלאס וגאס, ששם הכול בגדול. בניגוד להרבה מציגים ישראליים בדוכן הישראלי, אנחנו הרגשנו שהפקנו את המיטב מהתערוכה. 

מעצב ניר אילון מחברת Sink-Skin


מכון היצוא עשה את מיטב יכולתו, עזר, הביא חברת יחצנות שלוותה אותנו לפני, במהלך ולאחר התערוכה. כתבו על הדוכן הישראלי בכתבה מאוד מפרגנת במגזין גרמני ואף ציינו את החברה שלנו כחברה עם בשורה וחדשנות. אפשר לומר שעשו לנו הרבה כבוד וזה לא היה קורה סתם כך. 

התגובות למוצר שלנו היו מעל ומעבר למצופה. היינו מאוד עסוקים ולמען האמת, לא הצלחנו לשוחח עם כולם. כמות ואיכות המבקרים זה דבר שאינו מובן מאליו. למרבה ההפתעה, רוב המבקרים האיכותיים היו יפנים. הבנו שהמוצרים שלנו עונים לצורך אמיתי של שוק זה ושנדרשות התאמות לצרכים שלהם, כי הם באמת שונים ומיוחדים. רשתות ענק  כמו CAINZ , רשת של 4.5 מיליארד דולר, שלחה לתערוכה מקבלי החלטות שהביעו עניין והגיעו אלינו עוד מפיצים חשובים. 

כרגע  הכדור בידינו ואנו שוכרים בימים אלו מנהל שיווק ופיתוח עסקי לשוק זה. בנוסף הייתה גם נוכחות מרשימה של רשתות ומפיצים אירופיים שהביעו עניין במוצר. אנו נמצאים בתהליך של סגירת עסקאות ובחירת מפיצים, חלקם בבלעדיות במדינות מובילות כמו גרמניה. חזרנו עם הזמנות חתומות וזיכרון דברים עם מפיצים משלוש יבשות. ויש לנו הזמנה ראשונה למפיץ פינלנדי, עם מותג פרטי. 

כשנוכל, נחשוף אותו..".

אופק ורטמן מעצב

"התערוכה מרשימה מאוד, נראה כי החברות הטובות ביותר בעולם בתחום המוצרים לבית והגאדג'טים מציגות שם והיה מרגש לראות את זה בעיניים. התערוכה ענקית ומתפרשת על 11 בניינים. נראה כי יש שם חברות מאוד ותיקות שממוקמות בחלקו הקדמי של האולם שבו הצגנו (יאנג אנד טרנדי) והן זכו למספר המבקרים הגדול ביותר. בתור חברה מתחילה קשה מאוד להתברג למקום קדמי באולם. 

מעצב אופק ורטמן


מכון הייצוא עשה את מרב המאמצים לעזור לנו המעצבים ואני מודה להם על כך. 

אני הצגתי בדוכן המשותף, היו אנשים וחברות שהתלהבו מחלק מהמוצרים שלי. יצרתי קשרים עם כמה חברות שהביעו התעניינות במוצרים, ובעיקר אני מתייחס אל התערוכה כשכר לימוד וכשיעור.  
אני יודע שמרכיב ההתמדה הוא קריטי, נדרשת סבלנות והשתתפות רצופה בכמה תערוכות במשך מספר שנים כדי להצליח". 

מלי הולנדר מ"מלינקה"

"התערוכה מאוד השפיעה עליי הן מבחינה אישית והן מבחינה עסקית. התכנים שהוצגו בה היו מרתקים ומעניינים, גיליתי עד כמה עולם העיצוב רחב וגודל. גודל התערוכה, הסדר, העושר הצבעוני, עושר המוצרים, עושר החומרים, ובנוסף כמות האנשים בהם נתקלתי, השאירו בי חותם לשנים רבות.

מעצבת מלי הולנדר מ"מלינקה"

התובנה העיקרית שלי היא שבעצם לכול מעצב/עסק יש מקום בעולם העיצוב, צריך רק למצוא את קהל היעד הנכון, ולבדוק לאן לכוון את האסטרטגיה העסקית.

מכון הייצוא ליווה אותי היטב בהכנות לקראת התערוכה, נעזרתי בייעוץ שיווקי אסטרטגי ממוקד לתערוכה, השתתפתי במגוון רחב של קורסים מקצועיים במסגרת המכון, וכל הטיפול הכללי לקראת התערוכה נעשה ע"י המכון.
התגובות לדוכן שלי היו מאד טובות ונלהבות, הייתה התעניינות רבה בחומר הייחודי ממנו עשויים התיקים, ואהדה גדולה לצבעוניות הנועזת ואפילו הצלחתי לסגור מספר עסקאות".

אסף גולדשטיין ואופיר ברוכי, TOUCHWOODDESIGN

"מאוד, מאוד התרשמנו מהתערוכה, מהגודל והמגוון העצום של המציגים. אנחנו קפצנו על העגלה - להציג בתערוכה - ממש בדקה התשעים כך שלא היינו נוכחים בכול הפגישות המקדימות של מכון היצוא למציגים, אבל במסגרת הזמן המצומצם שהיה לנו קיבלנו את עזרת המכון.

מעצב אסף גולדשטיין, TOUCHWOODDESIGN


משום שזו הפעם הראשונה שמכון היצוא מציג בתערוכה זו וגם אנחנו יש לדעתי לקחים רבים להפיק לפני התערוכה הבאה. העיצוב של הביתן הישראלי לא היה נכון וכמו כן מיקומו בחלל התערוכה היה מרוחק, דבר שמנע מכל העוברים והשבים להיכנס.

התגובות לדוכן שלנו היו טובות מאוד והוא משך עניין רב. עשינו עסקים עם מספר מדינות באירופה ואנחנו מצפים בקוצר רוח לתערוכות הבאות".