צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
מעצבת הפנים קארן ראובני, מ"ראובני אדריכלי פנים" מסבירה שיש סוגים שונים של משרדי מכירות, בהתאם ליזם ולפרוייקט. המשרד הוא בעצם חלון הראווה של הפרוייקט עצמו, הם מהווים חוויית אירוח בפני עצמה. משרדים עם חדרי קולנוע תלת מימדיים שממחישים את הפרוייקט, חדרי ישיבות, אזור מיוחד למודלים של הפרוייקט, אזור אירוח עם בר ישיבה, גינה חיצונית, כאשר החשיבה היא על כל פרט ופרט, החל מהכוס הגשה, עיצוב הכסאות, בכלל חווית הביקור ".
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
כדוגמא מסבירה ראובני "יזם שמשווק שכונה גדולה במרכז הארץ פנה אליי, והיה לו חשוב ליצור משרד קהילתי. כתוצאה משרד המכירות הפך לכמעין מיני קהילה, עם חדרי יוגה, קולנוע, בית קפה וגלריה, משרד שיצר את החווייה שביקש היזם ליצור בקרב הקהילה והלקוחות הפוטנציאליים. אגב, בתום הפרוייקט המבנה הושכר והוא משמש כמבנה לחוגים קהילתי".
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
עוד מסבירה ראובני "לא תמיד פשוט ליצור משרדי מכירות בסמוך לאתר בנייה, מאחר ומדובר בזמן הקמה מאוד קצר והרשויות לא תמיד מאפשרות להעמיד מבנים יבילים. כך ששיטה חדשה תופסת תאוצה בשנה-שנתיים האחרונות, בעיקר בשכונות גדולות, הפיכת אזור קרוב למשרד המכירות. משרד במרכז קניות סמוך לאתר הבנייה. זו גם סוג של משיכת קהל וגם בסופו של דבר זהו קהל היעד. לדוגמא פרוייקט מטרופוליס בגבעתיים, משרד המכירות היה בקניון גבעתיים סמוך לחנות זארה. מיקום אסטרטגי. עבורי התכנון היה מאתגר, לאור העובדה שהמשרד שימש כדוכן. לא משרד קלאסי עם חוויה ושטח גדול".
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
הקטע השיווקי של היזמים מאוד השתנה. זה כבר לא מסתיים בלתת שם לפרוייקט, אלא ליצור לו ערך מוסף. בניינים עם חדרי יין, בניינים עם חדרי עבודה, בניינים עם חוגים, וכו. בהתאם לקונספט המטרה מראש לתת לרוכש הפוטנציאלי את האווירה של הפרוייקט בעת הביקור במשרד מכירות. לדוגמא מסבירה ראובני, "פרוייקט אומאמי בקרית אונו שהתמקד בבישול ואירוח, במשרד מכירות הוקם מטבח מפואר ומאובזר, ששימש את היזם לטובת סדנאות אוכל, אירוח ובישול".
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
כלקוח שמגיע למשרד מכירות, חשוב כמובן לראות, להבין ולבדוק מה מקבלים בדירה. הרי ביקור במשרד מכירות בו מוצג מטבח מדהים ומרהיב, לאוו דווקא אותו מטבח יהיה בדירה של הדיירים. משרדי המכירות מציגים פנטזיה לרוכש הפוטנציאלי. זו פנטזיה בה מונגש הפרוייקט ללקוח אבל בדרך מעט מוקצנת ומהודרת. בו זמנית משרד המכירות משמש כהשראה לפרוייקט, ולדירות. משרדי המכירות נראים יותר ויותר כמו בית.
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
עוד מסבירה המעצבת "כמי שעובדת עם הרבה מאוד יזמים ומקימה ומתכננת עבורם משרדי מכירות, וגם את החללים הציבוריים של הפרוייקטים כמו לובי, מועדון דיירים וכו, חשוב לי להיצמד להדמיות היפות גם כמה שנים אחרי, כאשר אני מתכננת את החללים הציבוריים. הרי בסופו של דבר הדיירים חכמים ועם זיכרון לטווח ארוך וחשוב לתת להם מה שהובטח להם".
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
לסיכום מסבירה ראובני " בסופו של דבר משרד מכירות תמיד ישדר את האופי והניחוח של הפרוייקט. משרדי המכירות הם חוויה של ממש לקונה"
צילום: ניצן הפנר | תכנון ועיצוב: קארן ראובני אדריכלות פנים
השקעות נדל"ן ביוון