רחוב בגובה

 

אילוץ מרחבי שזימנה קומת משרדים גבוהה נוצל כהזדמנות:  משרד א.ר. גרינברג אדריכלים בע"מ זרם עם מבנה המעברים שנגזר מהגרעין המשולש של הבניין, ובאמצעות משחק נפחים, אלמנטים וחומרים הפך את חלליהם ל"רחובות" חווייתיים

מאת: מיה אור | צילום: עוזי פורת | 10/08/2015
תכנון ועיצוב:
א.ר. גרינברג אדריכלים בע"מ
החלל: מבנה מעברים שנגזר מהגרעין המשולש של הבניין וכמעט לא הותיר
החלל: מבנה מעברים שנגזר מהגרעין המשולש של הבניין וכמעט לא הותיר "נפחים פתוחים".
החלל: מבנה מעברים שנגזר מהגרעין המשולש של הבניין וכמעט לא הותיר
החלל: מבנה מעברים שנגזר מהגרעין המשולש של הבניין וכמעט לא הותיר "נפחים פתוחים".

כשפנו בעלי חברת WORLD MATE אל משרד האדריכלים א.ר.גרינברג אדריכלים בע"מ והפקידו בידיו את עיצוב משרדיהם, החזון שראו לנגד עיניהם היה סגנון של  לופט ניו יורקי. עם זאת, המשרדים עצמם "התמקמו" במרחב שונה בתכלית- בקומה גבוהה במגדל המשולש של קומפלקס עזריאלי, ובתוך כך אף הציבו בפני האדריכלים רון גרינברג ואלעד כהן, שהיו אמונים על הפרויקט, אילוץ מרחבי: הגרעין המשולש והגדול למדי של הבניין יצר זרימת קומה שנשענה בעיקרה על מעברים, ומטבע הדברים כמעט ולא הותירה בחללה "נפחים פתוחים" לממש את ה"לופטיות" המבוקשת. 

משחק נפחים מייצר ממד משתנה וקירות הבטון החשוף מהם הוסרו מחיצות הגבס מהווים קנבס לחגיגה יצירתית.
משחק נפחים מייצר ממד משתנה וקירות הבטון החשוף מהם הוסרו מחיצות הגבס מהווים קנבס לחגיגה יצירתית. "תא טלפון" עשוי לבד כאלמנט פונקציונאלי ונקודת מיקוד צבעונית כאחד, וציור הגרפיטי המבוסס על עולם התוכן של החברה "מטפס" בשם האותנטיות על הצנרת העליונה. הציור בוצע ללא שום שבלונות ע"י אמני קבוצת "ברוקן פינגאז"

אך דווקא נתון זה היווה עבורם קרקע פורייה לגיבוש קונספט תכנוני שהפך את הבעיה להזדמנות ואף מגלם את סדר היום החדש בז'אנר המשרדי העכשווי שמשלב בעיצוב ממד חווייתי. "הרעיון היה לזרום עם קיומם של המעברים, וכעין חלופה ללופט ניו יורקי לייצר במרומי הקומה הגבוהה תחושת רחוב ואורבאניות" אומרים המתכננים אשר את ההשראה לעיצוב הרחוב שאבו מרחובות שכונת פלורנטין המייצרים, לדבריהם, "חוויה אורבאנית של אי סדר המשלבת ישן וחדש". 

קיר כרוניקה כאלמנט ויזואלי ותוכני אחד:  כיתובים ומספרים המציינים תאריכים מנציחים ציוני דרך בעברה של החברה ואף מסמנים חזון לעתיד.
קיר כרוניקה כאלמנט ויזואלי ותוכני אחד: כיתובים ומספרים המציינים תאריכים מנציחים ציוני דרך בעברה של החברה ואף מסמנים חזון לעתיד.
לוח OSB ב
לוח OSB ב"צומת הרחובות" מחפה את ארון החשמל, וריצוף במיקרו טופינג מהווה תחליף ליציקת בטון שלא ניתנה לביצוע באתר. חללי המשרדים ממוקמים בשני ה"רחובות" תחומים במסגרות פרופיל בלגי וזכוכית שקופה. מיקרוטופינג: ביטק.

כך, כשם שמעצם הווייתו רחוב מזמן התרחשות צורנית משתנה, גם את מעברי החלל הפכו גרינברג וכהן למוקדי עניין ותוכן המגלמים את אותו ממד משתנה באמצעות משחק נפחים המייצר גדלים וגבהים שונים, והשלימו את התחושה המבוקשת באמצעות חומרים, אלמנטים ופרטים מגוונים. מרחב הקומה, ששטחו הכולל משתרע על כ-1000 מ"ר, חולק "בגדול" לשני אזורים: אזור המרכז את חללי המשרדים, ואזור המרכז את הפונקציות הציבוריות יותר, דוגמת קפיטריה, חדר ישיבות מרכזי וכיו"ב.  

"סיבוב ברחוב" מזמן ויזואליה משתנה על הקירות: פנלים אקוסטיים צבעוניים, חיפוי סרגלי עץ, ובמה לביטוי אישי של העובדים – לוח מחיק לשרבוט, משטח לתליית תמונות אישיותף ומסך להקרנת תוכן אישי של החברה.

בין שני האזורים מפריד/מחבר אזור מבואה, כאשר דלפק קבלה עשוי עץ אגוז מלא הופך בהמשך לדלפק בר המשרת את הקפיטריה ה"שייכת" לאזור הציבורי, ואגב כך תופר את שני האגפים ומייצר את הקשר ביניהם. קיר הזכוכית התוחם אותה כלפי המסדרון ניתן לפתיחה כהרמוניקה, כך שבעת הצורך אפשר להסיטו ולהפוך את שטחה לחלל רחב ידיים שיכול להכיל כ-100 איש ולשמש את החברה באירועים מקצועיים וחברתיים.

חלל לאתנחתא ולמפגשי עבודה אינטימיים. עיצוב אקלקטי חמים ועשיר באלמנטים ובפריטי ריהוט צבעוניים. ריצוף באריחי שטיח, חיפוי קיר בסרגלי עץ, וקיר נוסף במדבקה שעוצבה ייעודית. שטיחים וחיפויי פרקטים: גומטכניקה.
חלל לאתנחתא ולמפגשי עבודה אינטימיים. עיצוב אקלקטי חמים ועשיר באלמנטים ובפריטי ריהוט צבעוניים. ריצוף באריחי שטיח, חיפוי קיר בסרגלי עץ, וקיר נוסף במדבקה שעוצבה ייעודית. שטיחים וחיפויי פרקטים: גומטכניקה.
משחק נפחים מייצר ממד משתנה וקירות הבטון החשוף מהם הוסרו מחיצות הגבס מהווים קנבס לחגיגה יצירתית.
משחק נפחים מייצר ממד משתנה וקירות הבטון החשוף מהם הוסרו מחיצות הגבס מהווים קנבס לחגיגה יצירתית. "תא טלפון" עשוי לבד כאלמנט פונקציונאלי ונקודת מיקוד צבעונית כאחד, וציור הגרפיטי המבוסס על עולם התוכן של החברה "מטפס" בשם האותנטיות על הצנרת העליונה. הציור בוצע ללא שום שבלונות ע"י אמני קבוצת "ברוקן פינגאז"

הכניסה לאזור המשרדים על מעבריו הארוכים מפגישה את הבאים עם הרחוב/ות שיצרו האדריכלים כמארג חווייתי ועשיר למראה. לריצופו משמשת שכבה דקה של בטון "מיקרו טופינג" (מדה מתוחכמת שהיוותה תחליף ליציקת בטון שלא ניתנה לביצוע באתר), התאורה מתקבלת מגופים דקורטיביים שנבחרו ייעודית, והסרת מחיצות הגבס מקירות הגרעין הותירה את הבטון החשוף כרקע ל"חגיגה" יצירתית. 

לוח OSB ב
לוח OSB ב"צומת הרחובות" מחפה את ארון החשמל, וריצוף במיקרו טופינג מהווה תחליף ליציקת בטון שלא ניתנה לביצוע באתר. חללי המשרדים ממוקמים בשני ה"רחובות" תחומים במסגרות פרופיל בלגי וזכוכית שקופה. מיקרוטופינג: ביטק.
קיר כרוניקה כאלמנט ויזואלי ותוכני אחד:  כיתובים ומספרים המציינים תאריכים מנציחים ציוני דרך בעברה של החברה ואף מסמנים חזון לעתיד.
קיר כרוניקה כאלמנט ויזואלי ותוכני אחד: כיתובים ומספרים המציינים תאריכים מנציחים ציוני דרך בעברה של החברה ואף מסמנים חזון לעתיד.

חלק מהקירות היוו קנבס לציורי גרפיטי שביצועם הופקד בידי "ברוקן פינגאז", קבוצת אמני גרפיטי מוכשרים מחיפה, אשר בהתאמה להנחיות שקיבלו ותוך שלושה ימים בלבד, הכינו סקיצות ידניות ללא כל שימוש בשבלונות. "ההנחיות התמקדו בציורים שמבטאים תמות שמתקשרות לעולם התוכן של החברה הבינלאומית העוסקת בתחום הנסיעות, ומתייחסות לפעילותה החדשנית " מסבירים האדריכלים את המופע האותנטי שהם מייצרים: משתלבים בתוך הבטון החשוף ואף "מטפסים" על אלמנטים קיימים (צינורות אינסטלציה למשל) כאילו היו שם מאז ומתמיד, ולחלופין "משובצים" בקטעי בטון כאילו נפלו קורבן לדהייה בשל פגעי הזמן. 

מבט מ
מבט מ"הרחוב" לאחד מחדרי הישיבות: ריצוף פרקט ומדבקת קיר המגלמת את עולם התוכן של החברה. כל אחד מחללי המשרדים וחדרי הישיבות עוצב לגופו, תוך שילוב תקרות אקוסטיות, ריצופים וחיפויי קיר מסוגים שונים ופריטי ריהוט בקו נקי. תאורה: לוצ'ה, נגרות: ג'וזף, נגריית אנדרי.
"סיבוב ברחוב" מזמן ויזואליה משתנה על הקירות: פנלים אקוסטיים צבעוניים, חיפוי סרגלי עץ, ובמה לביטוי אישי של העובדים – לוח מחיק לשרבוט, משטח לתליית תמונות אישיותף ומסך להקרנת תוכן אישי של החברה.

בין הקירות האחרים יש שחופו בסרגלי עץ,  ויש שעל פני שטחם משתלבות נקודות מיקוד דקורטיביות, דוגמת פנלים אקוסטיים עשויים לבד בגוונים עזים, או "תא טלפון" שאף הוא עשוי לבד צבעוני, כאלמנט דקורטיבי ופונקציונאלי כאחד. לחיפוי ארון החשמל הגדול המשתרע על פני קיר שלם ב"צומת" המעברים נבחר לוח OSB, וקיר מרשים במיוחד הוא קיר "כרוניקה" המנציח ציוני דרך בעברה של החברה ואף מסמן חזון לעתיד "אחד הדברים החשובים בעיצוב סביבות עבודה הוא חיזוק ההזדהות של העובדים עם פעילות החברה, ונוכחותו של קיר מסוג זה המשרטט מעין ציר זמן של אירועים שקרו לצד תכנונים עתידיים תורם לכך" מבהירים האדריכלים את רציונל עיצובו של הקיר שנרקם ממספרים המציינים שנים ומכיתובים רלוונטיים. לצד זאת, הטיפול בקירות כלל גם מתן במת לביטוי אישי של העובדים בדמות אלמנט יעודי שתוכנן כשילוב של מסגרות עשויות מחומרים שונים המכילות לוח מחיק עם גירים ומשטח לתליית תמונות אישיות, ומסך להקרנת תוכן אישי של החברה.

חדר ישיבות מרשים צופה אל הנוף העירוני הנחשף מבעד החלונות. מאובזר בכל העזרים הטכנולוגיים הנדרשים, מרוצף בפרקט בדיגום אדרת דג, אחד מקירותיו מחופה במדבקה מסוגננת בדיגום גראפי, ולוחות הספוג האקוסטיים בתקרה נצבעו בשחור. ריהוט וכיסאות: וקסמן, פיק אפ.
חדר ישיבות מרשים צופה אל הנוף העירוני הנחשף מבעד החלונות. מאובזר בכל העזרים הטכנולוגיים הנדרשים, מרוצף בפרקט בדיגום אדרת דג, אחד מקירותיו מחופה במדבקה מסוגננת בדיגום גראפי, ולוחות הספוג האקוסטיים בתקרה נצבעו בשחור. ריהוט וכיסאות: וקסמן, פיק אפ.
חלל לאתנחתא ולמפגשי עבודה אינטימיים. עיצוב אקלקטי חמים ועשיר באלמנטים ובפריטי ריהוט צבעוניים. ריצוף באריחי שטיח, חיפוי קיר בסרגלי עץ, וקיר נוסף במדבקה שעוצבה ייעודית. שטיחים וחיפויי פרקטים: גומטכניקה.
חלל לאתנחתא ולמפגשי עבודה אינטימיים. עיצוב אקלקטי חמים ועשיר באלמנטים ובפריטי ריהוט צבעוניים. ריצוף באריחי שטיח, חיפוי קיר בסרגלי עץ, וקיר נוסף במדבקה שעוצבה ייעודית. שטיחים וחיפויי פרקטים: גומטכניקה.

לעומת היצירתיות והחווייתיות שמגלמים המעברים "בחללי העבודה עצמם בחרנו לא להתפרע" אומרים גרינברג וכהן, וחלליהם אכן עוצבו ברוח מאופקת יותר שתואמת ומותאמת לצרכי עבודה. תיחומם כלפי ה"רחוב" נעשה באמצעות מחיצות שקופות במסגרות פרופיל בלגי המאפשרות להציץ לתוכם פנימה ולראות כיצד עיצובם אינו אחיד וכל חלל עוצב לגופו: יש שרוצפו בפרקט ויש שחופו בשטיח מקיר לקיר, התקרות האקוסטיות שהותקנו בהם עשויות מחומרים שונים, בחלק מהם חופו הקירות במדבקות מודפסות עם אימג'ים ייעודיים המגלמים את תכני החברה, ופריטי הריהוט המגוונים שנבחרו עבורם מאופיינים כולם בקו קלאסי נקי. בין חללי העבודה משתלבים חדר אתנחתא למנוחה/פגישות לא רשמיות ואף  חדר ישיבות המשמש לעתים לאותה מטרה, והם עוצבו בשפה אקלקטית, חמימה וצבעונית המזמינה לנהל ישיבה ברוח נעימה, לתפוס רגע של שלווה או לקיים מפגש עבודה אינטימי.

מבט מ
מבט מ"הרחוב" לאחד מחדרי הישיבות: ריצוף פרקט ומדבקת קיר המגלמת את עולם התוכן של החברה. כל אחד מחללי המשרדים וחדרי הישיבות עוצב לגופו, תוך שילוב תקרות אקוסטיות, ריצופים וחיפויי קיר מסוגים שונים ופריטי ריהוט בקו נקי. תאורה: לוצ'ה, נגרות: ג'וזף, נגריית אנדרי.

וכך, גם אם חזון הלופטיות נאלץ להיוותר בגדר חזון בלבד, אין ספק שבמרומי הקומה הגבוהה מזומנת לו חלופה ראויה ביותר: סוג של סצנה אורבאנית, אשר לצד מקוריותה החזותית מעניקה לעובדים סביבת עבודה נעימה ופונקציונאלית העונה לצרכים וכערך מוסף אף מדגישה ערכי תוכן חשובים של החברה.

חדר ישיבות מרשים צופה אל הנוף העירוני הנחשף מבעד החלונות. מאובזר בכל העזרים הטכנולוגיים הנדרשים, מרוצף בפרקט בדיגום אדרת דג, אחד מקירותיו מחופה במדבקה מסוגננת בדיגום גראפי, ולוחות הספוג האקוסטיים בתקרה נצבעו בשחור. ריהוט וכיסאות: וקסמן, פיק אפ.
חדר ישיבות מרשים צופה אל הנוף העירוני הנחשף מבעד החלונות. מאובזר בכל העזרים הטכנולוגיים הנדרשים, מרוצף בפרקט בדיגום אדרת דג, אחד מקירותיו מחופה במדבקה מסוגננת בדיגום גראפי, ולוחות הספוג האקוסטיים בתקרה נצבעו בשחור. ריהוט וכיסאות: וקסמן, פיק אפ.
 
 
 


החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי








אריחים Ecommerce Website Development