עורף חזק זה גם לקוחות תומכים

רבות נאמר אודות הנזק הכלכלי שנגרם למפעלים ולעסקים בדרום, אך לא נאמר די על המאמצים שעשו העובדים באותם מפעלים על מנת שימשיכו לתפקד, ולא על עגמת הנפש של הלקוחות שמחכים להזמנות, ואפילו לא על הנזק שיכול להיגרם למוניטין של חברה כתוצאה מעיכובים באספקה.

מאת: | צילום: | - 02/09/2014
בקרו באתר רב בריח

 


 
בתאריך 25.8.2015 הכותרת הראשית של Ynet הייתה "קיפאון בנדל"ן, קריסה בתיירות: הנזק הכלכלי של צוק איתן" ובפתיחת הכתבה נאמר "מיליארדי שקלים בהוצאות ביטחון, מפעלים משותקים, ירידה בקניות, קיץ של הופעות מחו"ל שירד לטמיון, משחקי כדורגל שהועברו לקפריסין וקריסה דרמטית של ענף התיירות".

 

 

רבות נאמר אודות הנזק הכלכלי שנגרם למפעלים ולעסקים בדרום, אך לא נאמר די על המאמצים שעשו העובדים באותם מפעלים על מנת שימשיכו לתפקד, ולא על עגמת הנפש של הלקוחות שמחכים להזמנות, ואפילו לא על הנזק שיכול להיגרם למוניטין של חברה כתוצאה מעיכובים באספקה.
 

נזקים עקיפים

לחברת רב בריח הותיקה יש מפעל באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, אשר ספג בתקופה האחרונה הפגזות של מאות רקטות. המפעל הדרומי הגיע למצב שבו 50 מעובדי המפעל נעדרו מעבודתם, חלקם עקב צו 8 וחלקם משום שהם נשארו בבית לדאוג לבני משפחתם. המשמרת השלישית במפעל לא פעלה למשך תקופה ארוכה, וכמובן שרצף העבודה נקטע שוב ושוב בעקבות האזעקות הבלתי פוסקות.
 

גם יצחק אביבי שחנך לאחרונה מפעל לייצור מטבחים, מספר על הקשיים של המפעל בדרום: "מבצע צוק איתן גורם לירידה של כ–15% בתפוקה, מכיוון שהעובדים צריכים להגיע למרחב מוגן והם טרודים במשפחה בבית", הוא דיווח לדה-מרקר.
 
 

הסולידריות של העובדים

למרות המצב המתוח והקשה, עובדי המפעלים הדרומיים עשו את מרב המאמצים על מנת להגיע לעבודה בכול יום ולגרום לכך שפס הייצור ימשיך לפעול על הצד הטוב ביותר, כמובן בהתאם לנסיבות.

התקווה של העובדים ושל בעלי המפעלים הייתה נשואה לחודש אוגוסט, רבים האמינו שהשקט יחזור לדרום, וחברות רבות חשבו שלאחר חודש יולי קשה, הצרכנים ירצו לפצות את עצמם ולכן תהייה עלייה במכירות, אך לדאבון כולם - גם חודש אוגוסט נפתח עם התרעות צבע אדום והפגזות בלתי פוסקות לכיוון הדרום, ומצב הרוח הלאומי היה שוב בירידה תלולה.
 

אך למרות זאת, העורף נשאר חזק בתמיכתו בעסקים המקומיים בדרום, והדבר אינו מתבטא רק באלפי הישראליים שהגיעו לירידים שמכרו תוצרת מהדרום, אלא גם בסבלנות ובאיפוק שמגלים הלקוחות הישראליים, כאשר יש עיכובים שקשורים לייצור ולאספקה של מוצרים שמיוצרים במפעלים בדרום – גם עכשיו לאחר תום המלחמה.
 
 

הסולידריות של הלקוחות

לדברי חברת רב בריח מרבית הלקוחות מבינים את המצב ומביעים סולידריות גדולה. כששוחחתי על הנושא עם מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית מיתוג ופרסום, היא בקשה לנצל את הבמה הזו ולהודות ללקוחות החברה על הסבלנות והאיפוק שהם מגלים עד כה:

"אנו רוצים להודות ללקוחותינו על הסבלנות והסולידריות, אנו רוצים להודות לקבלנים ואדריכלים על התמיכה ולהבטיח כי אנו חברה גדולה ואיתנה, עובדי המפעל בדרום הם גיבורים! ועושים הכול כדי להגיע לעבודה מתוך מחויבות ללקוחות ולמותג, גם בזמנים קשים אלו. אנו נעבור את התקופה הקשה וכל הלקוחות שלנו יקבלו את הדלתות שלהם ברמת הייצור והאיכות וההתקנה הטובים ביותר בארץ, כפי שעשינו ב-40 השנה האחרונות".

אין ספק שהחוזק של העורף מתבטא גם בסבלנות הגדולה שהוא מגלה, בתמיכה ובאמון שהוא מביע באותם מפעלים בדרום שמתקשים - למרות כל המאמצים שהם עושים - לחזור לשגרה. ובעלי העסקים מהדרום מבקשים מציבור הלקוחות להמשיך לסייע ולתמוך בדרום אשר ספג ועדיין סופג מכה כלכלית קשה על כל המשתמע מכך.