דרישתה של בעלת הדירה לתכנון גיאומטרי- בסיסי היוותה נקודת מוצא לביסוס קונספט רעיוני שליווה את התהליך כולו- יצירת חלל פתוח, אך בה בעת הצנעה של אזורים פרטיים.
לאור זאת, חולק שטח הדירה כך שמרכז החלל הינו מרחב המאופיין בפתיחות ומאפשר תנועה וזרימה לאזוריו האחרים/ הפרטיים, כאשר לצורך זה יצר הורוביץ מסדרון מעבר המוגדר באמצעות יחידת ריהוט דו צדדית: צדה האחד תוכנן כמראה המייצרת נפחיות והכפלות מעניינות כך שמכל נקודה בחלל מתקבל מראה אחר, וצדה השני משרת צרכי אחסון של האזור הפרטי.
בעוד מידתו של החלל ומיקומי הפתחים בו היו חלק מהנתונים הקיימים שהקשו על התכנון, הרי שארבעת עמודי התמך, שהיו אף הם בבחינת נתון קיים, דווקא סייעו לבסס באופן ברור את הרעיון התכנוני ונוצלו "לשירות" התהליך. מיקומם המרכזי חייב מציאת פתרונות להסתרתם, וכך, לדוגמה, במטבח הוסתר העמוד באמצעות רהיט דו כיווני שכלפי חללו הוא מתפקד כיחידת אחסון, ואילו בצדו השני ממוקמת ספרייה שמלווה את המרחב כמעט מכל זווית מבט בו. המטבח עצמו (נגריית קוקאי) תוכנן כך שהוא מהווה חלק מהחלל הפתוח, ונצבע בגוון הקיר, בדומה לרהיטים נוספים בחלל הדירה.
אזור האירוח תוכנן להוות אזור מרכזי בהתנהלות החיים בבית, מותאם לפעילויות שונות. מיקומו נקבע כך שניתן לצפות ממנו אל עבר האזורים האחרים, ואת חללו מלווה חלון רחב ידיים המאפשר לחוש את מגע השמש הנעימה החל משעות הצהריים ובימי הקיץ עד שעות הערב. הורוביץ: "שעות אלה הן עיקר שעות הפעילות בחיי הבית וכך ניתן ליהנות ולנצל מיטבית את המשאב הטבעי והיקר, בפרט נוכח העובדה שחלק מזמן העבודה של הלקוחה מתבצע בבית". בהמשך לכך, תוכננה באזור האירוח גם פינת עבודה נסתרת, המאפשרת לה לעבוד בתנאים נעימים ובמקביל להשקיף החוצה אל הרחוב לקבלת השראה לעבודתה שחלק ממנה עוסק בצילום.
חדר השינה, אשר תוכנן סביב אחד העמודים התומכים, חולק לשני אזורים באמצעות קיר נגרות בגמר צבע המסתיר בתוכו עמוד. אזור אחד הוא אזור השינה בו תוכננה מערכת שינה שיוצרה ייעודית ובהתאמה אישית לצרכים שהוגדרו, ובכלל זה צפייה בטלוויזיה המתאפשרת בשל מיקומו של הקיר החוצץ. האזור השני בחדר נועד לשמש כחדר ארונות פתוח בו נכללת גם פינת איפור נוחה, כאשר מראה "מטפסת" ששולבה בו מייצרת אשליה אופטית המעצימה את תחושת גודלו.
חלל הדירה רוצף בפרקט (אלפא פרקטים) הנוסך חמימות נעימה, כמו גם תחושת רצף והמשכיות, והתאורה בחלל (דורי קמחי) מתקבלת מפסי צבירה בהם מותקנים גופים מסוגים שונים על מנת ליצור מוקדי אור בעוצמות משתנות בהתאמה לאזורים אותם הם מאירים.
חדרי הרחצה (זה של חדר השינה ואחד נוסף) רוצפו בפסיפס (ביזצה, חזי בנק), ועיצובם נשען על צורות וחומרים המייצרים צורניות עשירה. פרט מעניין ששולב בהם הינן משרביות שתוכננו ויוצרו ייעודית עבור הפרויקט, כשהן מספקות מעבר אוויר קבוע לחללם לצד עניין ויזואלי.
עיצוב הדירה ככלל, מאופיין בקו נקי המשמר בה את תחושת המרחב, והפתרונות המושכלים ששולבו בתכנונה המחודש הפכו את החלל המיושן לחלל מסוגנן ומסביר פנים, שנתפר בהתאמה מיטבית לצרכים שהוגדרו, פונקציונאלית ואסתטית כאחת.