צ'רלס לאון - מתג אותו כמו בקהאם.

המעצב  הבריטי צ'רלס לאון (CHARLES LEON) הוא ממייסדיה ובעליה של חברת העיצוב "לאון בלק" (LEON BLACK), ומי שמנהל את פעילותה העיצובית המתמקדת בתעשיית האירוח ובמגורי יוקרה. 

מאת: | צילום: | - 06/04/2016


לאון החל את דרכו המקצועית כמעצב במה, כשבמסגרת זו עיצב במות למופעי התיאטרון, האופרה והבלט הלאומיים של בריטניה, ובהמשך עבר לעולם הקולנוע בו,  בין היתר, היה אחראי על עיצוב סרטים באורך מלא שהפיקה קבוצת גולן גלובוס. בעקבות הצלחתו בתיאטרון ובקולנוע הוזמן בשנת 1988 להצטרף לחברת עיצוב מלונות מהמובילות בארצו, ובמהלך שנות עבודתו עמה עסק בעיצוב מלונות יוקרה ברחבי אירופה. בשנת 1994 פרש לאון לטובת יציאה לדרך עצמאית, והקים חברה שהתמקדה בעיצובי מגורים ואירוח, בעיקר עבור יזמים ומלונאים. בשנת 2010 הצטרף לעבודה עמו ניקולס בלק (NICHOLAS BLACK), מעצב פנים ורהיטים, אשר ב-2014 הפך לשותפו בחברה המשגשגת שבבעלותם - "לאון בלאק".  משנתו הסדורה של לאון בעשייה המקצועית גורסת כי חדשנות היא תכונה אנושית מולדת הגורמת לאנשים לחתור באופן מתמיד לשיפור רווחת קיומם ומצבם בחיים, ונתפסת לדידו כמה שעשוי לחולל שינוי בדרך בה אנשים מרגישים.  


במקביל לפעילותו כמעצב, לאון הוא עמית ב-RSA , האגודה המלכותית לאמנויות, חבר בוועד המנהל של ה-BIID, המכון הבריטי לעיצוב פנים בו הוא מכהן כראש הועדה לחינוך, וכן משמש כמרצה אורח באוניברסיטת מידלסקס. לאון אף נחשב כמרצה מבוקש בכנסים ובפורומים מקצועיים, כשהוא משלב בהרצאותיו היבטי עיצוב, כלכלה, פוליטיקה, פילוסופיה ואירועי שעה רלוונטיים בשאיפה מתמדת להאיר זוויות ראייה חדשות להבנת "המוח היצירתי" וכיצד הוא פועל. חייו האישיים פעילים לא פחות מחייו המקצועיים, ובין תחביביו הרבים נכללים טיפוס אלפיני, השתתפות בטריאתלונים, סקי ואופנועים, לצד פעילויות "מתונות" יותר ככתיבה ורישום. 
 

תפיסת העולם של "לאון בלק"

חברת "לאון בלק" הבריטית, שפעילותה בזירת המלונאות והאירוח מתפרשת ברחבי בריטניה והעולם, נמצאת בבעלותם של המעצבים צ'רלס לאון, מי שאמון על פעילות העיצוב, וניקולס בלאק, האמון על פעילות ניהול וביצוע הפרויקטים. האתוס המקצועי של החברה מושתת על גמישות רעיונית ומחשבתית שנמנעת מקונספציות מוכרות ומתמקדת בחלל הנתון, באופיו ובציבור העתיד לעשות בו שימוש, כאשר על פי תפיסת עולמה חללי פנים צריכים לשקף ולהעצים רצונות וצרכים של לקוחות ולהיות בעלי "אישיות" ואיכויות מובחנות. עברו של לאון  בתיאטרון ובקולנוע מהדהד בעשייתה הנרחבת של החברה המערבת קנה מידה, אור, צבעים ומרקמים כמרכיבים ליצירת חללים מרתקים המחוללים דרמה, אווירה ועניין. במלון מצליח, לשיטתה, חייבים כלל האזורים  לחבור לכדי "סימפוניה" אחת הכוללת גם היבטים פרקטיים ושירותיים על מנת לספק חוויית אירוח כוללת: חללים ציבוריים תיאטרליים ומרתקים, חדשנות בכל הקשור למזון והמשקאות, וחדרי אורחים המגלמים זוהר וחושניות. 












יצירת קשר - צ'רלס לאון - מתג אותו כמו בקהאם.