בקבוצת מיקוד שנערכה בקרב 20 אדריכלים העוסקים בעיצוב פנים, נתבקשו המעצבים לציין את הסיבות לשימוש בשטיח בעולם העיצוב. כל המעצבים ציינו 'פה אחד' שלא יוותרו מעולם על השימוש בשטיח, העיצוב לא יהיה מושלם בלעדיו לדבריהם.
המעצבים ציינו את הסיבות הבאות:
- |
החיבור של הרצפה עם שאר האלמנטים בחלל החדר, מעניקים שדרוג מדהים לאזור אותו רוצים לעצב. |
- |
השטיח מאפשר לתחום ולהגדיר חלל בצורה מושלמת. |
- |
השימוש בשטיח מקנה אווירה חמימה ומשרה נינוחות והרגשה ביתית. |
- |
ניתן להתאים שטיח לכל שפה וסגנון עיצובי. |
- |
השטיח הוא כמו 'תכשיט' ייחודי המעניק סגנון ואמירה עיצובית. |
בנוסף, ציינו מעצבי הפנים את ההשפעה הפסיכולוגית שיש לשימוש בשטיח. מי מאיתנו לא הושפע מהילדות ומהחוויות בבית הוריו. שטיח ומרק חם ביום חורף קר העניקו לנו אושר והרגשה נפלאה, כמו כן משפחה שיושבת יחדיו על שטיח עם איזה משחק קופסה או תינוק הזוחל לו בהנאה...
כמו בעולם האופנה, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בתעשיית השטיחים ושימוש בסיבים איכותיים מאפשרים כיום ייצור שטיחים אשר קלים לניקיון ותחזוקה.
שימוש בסיבים איכותיים וצביעה ברמה גבוהה, הופכים את השטיח למוצר איכותי השומר על מראהו לאורך זמן. השטיחים המיוצרים כיום נעים בקשת רחבה של סגנונות ואינם נחלתם של עשירים בלבד.
רותם גוזלי, סמנכ״ל השיווק והמכירות של '
כרמל שטיחים ופרקט' שיזם את קבוצת המיקוד מגיב לממצאים:
'מסקנות קבוצת המיקוד אינן מפתיעות אותי כלל. למרות ההאטה במשק, אנו עדים לפעילות ערה בקטגוריית השטיחים ועלייה בצריכה. בניגוד לעבר, שטיחים נמכרים כיום בכמויות גדולות בכל חודשי השנה, אפילו בחודשי הקיץ החמים, שכן האוכלוסייה מבינה את חשיבותם בעיצוב הבית. החברה אף הגדילה השנה את כמויות הייצור והיבוא ע"פ הערכה לגידול בשוק'.