גדעון לוין - צילום אדריכלות

בשביל להיות מקצוען במשהו אתה צריך להשקיע בו לפחות 10,000 שעות

 

צלם האדריכלות גדעון לוין, שהתחיל לעסוק בצילום כבר בגיל 12, מספר על עצמו ועל המשנה הצילומית שלו

 

אדריכלות רענן שטרן

מאת: | צילום: גדעון לוין | - 08/12/2013

 

הצלם Hiroshi Sugimoto  כמודל לחיקוי



יש לי המון מקורות השראה, אך אחד ממקורות ההשראה החשובים ביותר מבחינתי, היא פיסת חוף בהרצלייה שאותה אני מבקר עוד מגיל 10 – שם אני תמיד מגיע לתובנות הכי טובות שלי גם לגבי הקריירה וגם לגבי החיים. בנוסף לכך, אני מאוד אוהב את הצלם Hiroshi Sugimoto, אני משתדל לעקוב אחר העבודות שלו והוא משמש עבורי מודל לחיקוי - בעיקר בזכות האסתטיקה והניקיון בכול הצילומים שלו וגם בזכות העומק הצילומי והמשמעת הצילומית.

 

 



לגרום ללקוח שלי להגיע למגזינים הכי גדולים בארץ ובעולם



אני אוהב לעבוד עם אדריכלים ומעצבי פנים. אני בן אדם שקל להסתדר איתו ואני מאמין שמאוד נוח לעבוד איתי. אחת המטרות העיקריות שלי בצילום אדריכלות, היא לגרום ללקוח שלי להגיע למגזינים הכי גדולים בארץ ובעולם. אני רוצה שהצילומים שלי יופיעו בכמה שיותר מקומות.  

 


הסיבה שאני כל כך אוהב לצלם אדריכלות, היא משום שהאובייקטים המצולמים הם תמיד סטטיים, אני מתחבר מאוד לפריימים קפואים שאין בהם תנועה. במקביל לפרויקטים שאני מצלם למחייתי, אני מפתח גם את האומנות האישית שלי - הפרויקט האחרון ששמו "21 22 23" מתמקד בזיכרון הצבאי שלי ובאינטרפרטציה האמנותית לזיכרון זה. הפרויקט הוצג בתערוכת יחיד בווינה, אוסטריה והוא זכה לביקורות מאוד טובות בעיתונות. זה גם הפרויקט שזיכה אותי בתואר "האמן המבטיח לשנת 2013" של עיתון "כלכליסט".

 



בזכות המעלה הנוספת


אחד הדברים שחשובים לי בצילום זאת המשמעת הצילומית שלי. כשאני מדבר על "משמעת צילומית" הכוונה שלי היא שעבורי הצילום הוא מקצוע לכול דבר ועניין ולא תחביב. אני לוקח את הצילום ברצינות רבה, ועוד יותר... את הלקוח שלי.

יש משפט שאני תמיד חושב עליו "בשביל להיות מקצוען במשהו אתה צריך להשקיע בו לפחות 10,000 שעות", לכן הקמתי את האתר 181 מעלות, שנותן פיתרון צילומי מקצועי לאדריכלים ולמעצבים. הסיבה שבחרתי דווקא בשם הזה לאתר, היא שמבחינתי הזווית היפה ביותר בתחום האדריכלות היא זווית כמה שיותר רחבה (180 מעלות) והמעלה שהוספתי היא המעלה שנותנת את האופי, ואת  הפאן האמנותי והמקצועי שאני, בזכות הצילומים, מוסיף לתחום האדריכלות.

 



לכול פרויקט אדריכלי יש זווית מושלמת אחת



כולם יודעים שלכול פורטרט טוב, יש זווית אחת מושלמת שממנה הוא נראה הכי טוב. אני חושב שגם לכל פרויקט אדריכלי יש זווית אחת בלבד שהיא המושלמת ביותר לצילום, לכן אני בוחר את סביבת הצילום שלי ואת זווית הצילום בהתאם לפרויקט שאני צריך לצלם. כבר הרבה שנים אני מצלם פרויקטים - ואני חושב שאדריכלים ומעצבי פנים הם בסופו של דבר אנשים מיוחדים ששמים לב לפרטים הקטנים, לכן לאורך השנים למדתי להבין את השפה שלהם ואת הסגנון שלהם ובעיקר הבנתי שלכול אדריכל או מעצב פנים יש דגשים אחרים שאליהם אני משתדל להתייחס. במקביל אני לא מוותר על הקו האמנותי והמקצועי שלי ואני חושב שזה מה שהופך את הצילומים שלי לייחודיים.

 



אני מאמין שכימיה עם הלקוח היא אחת מהדברים החשובים ביותר במערכת היחסים שלי איתו. לקוחות אוהבים יחס טוב, הם אוהבים להרגיש שאתה עושה בשבילם את המקסימום. החינוך שלי מהבית לימד אותי שברגע שמשלמים לי, זה אומר שמאמינים ביכולות שלי וזה אומר את הכול, לכן אני אעשה את המקסימום שאני יכול כדי לא לאכזב אותם וכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר עד לפרטים הקטנים.

 



"צילום טוב, זה צילום שמסתכלים עליו יותר משנייה"



יש המון פרמטרים לצילום טוב, ויש ניתוחים רבים שמנסים להבין מה גורם לצילום להיות באמת טוב. אחד המשפטים, שהתחברתי אליו מאוד, הוא של הצלם המפורסם הנרי קרטייה ברסון שאמר "צילום טוב, זה צילום שמסתכלים עליו יותר משנייה", וזה נכון במיוחד בעידן שלנו שמפוצץ בדימויים.



מספר טיפים לצילום טוב: 

 



1. להשתדל לצלם באור טבעי ולכבות את כל התאורה בבית (גם אם נראה לכם מוזר).


2. לנסות שתהייה כמות של אור, כמה שיותר גדולה, מאחורי המצולם - אור מהחלון מביא איתו רכות יפה.


3. לא לצלם נמוך מדי, ולא גבוה מדי, אלה מגובה העיניים - זוויות צילום נמוכות או גבוהות נותנות עיוות לא מחמיא לצילום.


4. צילומים שיש בהם נקודת מגוז אחת בלבד נראים הרבה יותר טוב, לכן כדאי לנסות למצוא זווית מושלמת כזאת פרויקט.


5. והטיפ האחרון זה לקחת מצלמה ולא את הסמארטפון :) הזווית בצילום אדריכלות היא קריטית והסמארפון מאוד מוגבל מהבחינה הזאת.



במקום "מפה לאוזן" – "מעין לאוזן"



העולם השתנה ו"מפה לאוזן" זה כבר לא מספיק, היום השיווק עובד יותר "מעין לאוזן", כלומר צילומים טובים של פרויקטים וכמה שיותר. אני תמיד אוהב לתת את הדוגמה שכשאני נוסע לחו"ל אני לוקח מצלמה, מבחינתי טיול בלי מצלמה זה כאילו לא יצאתי לטיול הזה. פרויקט טוב או אפילו מדהים שאינו מצולם ברמה גבוהה הוא במובנים רבים לא קיים, לכן חשוב לקחת בחשבון את ההוצאה על הצילומים, הוצאה שכמובן מאוד תשתלם בעתיד, כי הצילומים מביאים עוד לקוחות חדשים, והפרויקט יכול אפילו להגיע למגזינים עולמיים. 


 

הכתבה באדיבות צלם האדריכלות גדעון לוין 

יצירת קשר - גדעון לוין - צילום אדריכלות