ברוכים הבאים לעולמה המרתק של בינה מלאכותית
גנרטיבית, הטכנולוגיה המתפתחת במהירות שהפתיעה והדהימה כמעט את כולם. באמצעות
אלגוריתמי למידת מכונה מורכבים, לפלטפורמות חדשות בעלות שמות שנראה שנלקחו מסדרת
מדע בדיוני לדאלי, סטייבל דיפיז'ן ומידג'רני
, יש את היכולת לתרגם פקודות טקסט פשוטות בשפה טבעית ליצירות חזותיות מרהיבות
ועשירות בפרטים באופן בלתי רגיל.
ההבטחה, אם אתם יכולים לדמיין זאת, אתם יכולים לממש
זאת.
עולם העיצוב כבר חווה טלטלה משמעותית כתוצאה מהנגשת
כלים אלה להמונים. מעצבים מקצועיים מוצאים עצמם מתחרים באנשים חסרי הכשרה פורמלית
שיכולים בקלות לייצר דימויים מרשימים. מצד שני, הטכנולוגיה גם יכולה לסייע למעצבים
בתהליכי רעיונאות ויצירת אב-טיפוס מהירה. כמו בכל טכנולוגיה חדשה, יש למצוא את
האיזון הנכון בין האיומים להזדמנויות שהיא מביאה עימה. ננסה להבין כיצד תמונות מופקות באמצעות בינה מלאכותית ישפיעו לא רק על
עיצוב בפועל אלא גם על האופן שבו אנחנו חושבים ומדברים עיצוב. פתאום כל אחד עם
חיבור לאינטרנט הוא מעצב, וחדרים, בניינים, ערים ומערכות שלמות יכולות להיווצר
בקלות של שליחת הודעת טקסט ולקבל פלט בעל חדות ומהירות מדהימות.
"אנשים יוצרים תמונות עם בינה מלאכותית זה 15
שנה", אומר האדריכל אנדרו קדלס מסטודיו מטיס דיזיין. "אבל בעבר, כל מה שהם יכלו היה
לייצר תמונות פסיכדליות להחריד של, פרצופי
כלבים עשויים מפרצופי כלבים אחרים או המונה ליזה העשויה מחתולים. מה שקרה בשנה
האחרונה הוא שהטכנולוגיה השתפרה מאוד. והיא גם הפכה הרבה יותר נגישה." עד כמה
נגישה? בתוך דקות, כותבת המאמר הצליחה להירשם לחשבון מידג'רני הפופולרית - והשתמשה בפלטפורמת טקסט-לתמונה כדי
להפיק חלל מרשים להפליא של חדר אורחים בסגנון המזכיר יצירת מופת פריזאית. התוצאה
הייתה כל כך מדויקת ואותנטית עד שמפתה לבדוק מיהו המעצב הסודי שעמד מאחוריה.
בעוד שבעבר תהליך העבודה המקובל של האדריכל כלל פיתוח רעיון,
יצירת סקיצה ידנית, בניית מודל דיגיטלי ועריכת איטרציות עד לקבלת תוצאה סופית -
הרי שכעת ניתן לדלג על שלבים רבים, פשוט על ידי הזנת טקסט עם מילות מפתח לתיאור
הרעיון, ניתן כמעט מיידית לקבל ויזואליזציות ורנדרים ברמה מקצועית. הקצב המסחרר
שבו ניתן כעת לעבור מרעיון לתוצאה סופית, מאפשר ליוצרים לבצע איטרציות ולחקור
חלופות בקצב גבוה בהרבה. יש לכם
רעיון, תקלידו כמה מילים, ובום - תקבלו את הרנדרינג הסופי. המיידיות של התוצאות
לעומת הרעיון מעולם לא הייתה כל כך מהירה, מה שאומר שאפשר לבצע איטרציות בקצב
קיצוני.
כלים אלו מהווים בבסיסם מעין לוח השראה ויזואלי
מתקדם, שניתן כמובן להמשיך ולערוך באופן מסורתי יותר. אך הם מקצרים משמעותית את
התהליך הרעיוני ומאפשרים התמקדות רבה יותר בפיתוח ומימוש הפתרונות בעולם הפיזי. יש
שיאמרו שזאת העתקה, אני רואה בזה תרגום.
אבל כשמדובר בשימוש בכלים חדשים אלה, חייבים לדעת מה
עושים - ולרסן את הציפיות. אם נכנסים לזה עם ציפייה ברורה לחלוטין לתוצאה מסוימת,
תהיה אכזבה.זה דומה לשיחה עם מישהו. הסיבה שמשוחחים עם מישהו
אינה כי בדיוק יודעים מה הוא יגיד. רוצים לנהל שיחה; אחרת זה ממש משעמם. נניח שרוצים פנים של חלל שיש בו הרבה פרווה ומראות. הדבר יפיק תמונה, והיא
תהיה מלאה בבאגים ולא תשתמשו בה מיידית. אבל על ידי עשייה חוזרת ונשנית ולמידה של
אילו מילים גורמות לשינויים בתמונות שמתקבלות, כל התמונות הללו הופכות להצעות. כל
התמונות מאד מעוררות השראה.
אפשר לראות בתמונות המיוצרות באמצעות בינה מלאכותית
לא שונות מלוחות פינטרסט או ערימה של ספרי עיצוב על שולחן קפה. נתפקד כאוצרים של
המידע שנייצר בעצמנו באופן סינטטי. הערך כאן כבר לא קשור ליצירה, הוא קשור לאוצרות.
הכותבת הינה מעצבת פנים רב תחומית מומחית
בפיתוח רעיונות מהפכניים, יזמית alternative 3d