איך מעצבים אינסוף ?

האדריכלים יפעת דגן וקיי שדה תרגמו את תחום עיסוקה של חברת הי טק באחסון מידע אינסופי לכדי מרחב המהדהד אותו- מוטיבים של ריחוף, רצף והמשכיות מייצרים מרחב נטול גבולות מוגדרים.
 

מאת: עידית אסא | צילום: עוזי פורת | - 03/09/2013

 

מעצבים אינסוף


עיסוקה של החברה באחסון מידע אינסופי הוא שעמד לנגד עיניהם של האדריכלים יפעת דגן וקיי שדה בגיבוש הקונספט התכנוני-עיצובי עבור משכנה החדש, המתפרש על פני קומה שלמה כ--1200  מ"ר במגדל משרדים. 


מבט מהכניסה אל עבר החלל הלבן הזורם ללא מחיצות , תיחומים או הגדרות מדגיש את רעיון ההמשכיות 

 

הדמיית הרעיון הראשוני שהתבסס על מוטיב של קשת להמחשת הרצף הקפסולי, וההדמיה שתרגמה את הקשת לגיאומטריה ישרה תוך שימור מסר הרצף.


 

תוכנית הקומה

 

ממד האינסוף

לתכנון החלל קדמה פרוגראמה שהגדירה את הצרכים הספציפיים הנגזרים ממהות עיסוקה של החברה, ולצד מענה יעיל לשילוב הפונקציות הנדרשות, הרעיון שגיבשו דגן ושדה נולד, לדבריהם, מתוך רצון ליצור סביבה שחזותה תהדהד את תחום פעילותה " הרעיון היה להמחיש את ממד האינסוף במרחב שכמו שואב לשם, נטול הגדרות מוחלטות או גבולות ברורים, ומתוך כך החשיבה הראשונה הייתה על מוטיב של קשת שמופעה הצורני מדגיש מוטיב "קפסולי".  בעיבוד נוסף "מיתנו" את הקשת והענקנו לה פרשנות באמצעות גיאומטריה ישרה, אך הרעיון עדיין נשמר ומעביר את המסר" מספרים דגן ושדה, אשר תרגמו אותו באמצעות מוטיבים של ריחוף, רצף והמשכיות - אלמנטים שהופכים לאלמנטים "אחרים", וחוברים זה אל זה תוך יצירת טשטוש גבולות המעצים את תחושת הקפסולה. 


חריצי האור שנקבעו בתקרה המרחפת בפיזור אקראי 

ויטרינה גדולה בעומק החלל "סוחבת" את המבט קדימה והלאה כרובד נוסף של רעיון האינסוף

מרחב הכניסה

קשת חלל לבנה וזורמת. ריצוף וחיפוי באפוקסי מבריק , תקרה מרחפת עטופה בהילת אור , פסי תאורה בפיזור אקראי גולשים מטה אל הקיר, והקיר עצמו " מתקפל " לכדי ספסל מרחף. עמדת הקבלה בעיצוב החובר אל רצף החלל כחלק בלתי נפרד , ופינת המתנה יוצקת כתמי צבע יחידים. עמדות קבלה: " אינווייט " , פינת ישיבה : " הביטאט "  תאורה: " קרני תכלת ". 

 גופי תאורה תלויים, מונחים או עומדים בעיצוב כדורי זהה מדגישים את הרצף ומפזרים שרטוטי אור על הריצוף והקירות, כך גם חריצי התאורה שנקבעו בתקרה וברצפה. 

אזור המשרדים : שטיח שחור מסמן מעבר חד מלובן המארג ומחיצות זכוכית מפרידות בין החללים. מוטיב הרצף של העיצוב מודגש גם באמצעות החומרים והגימורים הרוקמים את שפתו , ובעיקר בזכות גימור אפוקסי לבן ומבריק המשמש ברצפה , בקירות ובתקרה ללא כל תיחום כזה או אחר בינהם.

 

 

חלל הקפיטריה הגובל בחדר הישיבות כך שבעת הצורך ניתן לאחדם לכדי מרחב גדול. צבעוניות ססגונית מאפיינת אותו  כחלל א-פורמאלי שנועד לפסק זמן ואתנחתא.

 

 

 


 

יצירת קשר