מה משותף לאופניים, בלונים ותלת רגל?

 
 

 

מפה ומשם - עיצובים מדליקים מרחבי הגלובוס

מאת: | צילום: | - 23/11/2014

אופניים או קורקינט? - זו השאלה!

עוד רעיון גאוני של מעצב העל פיליפ סטארק- שילוב בין קורקינט ואופניים: מוצר חדש הקרוי Pibal (בתרגום חופשי גור צלופח)  שהתגבש בשיתוף עם יצרנית המכוניות פיז'ו, והוצג בשלב זה כאב-טיפוס. במסגרת המאמץ לשלב אופניים כחלק מהתחבורה הציבורית בעיר בורדו בצרפת, נתבקשו התושבים להציע הצעות לאופניים אורבאניים. פיליפ סטארק לקח את ההצעות הללו ויחד עם חברת המכוניות תוכננו אופניים היברידיים המשלבים גם קורקינט. רוכבי אופניים יכולים לדווש כרגיל, ובמקרה של עומס תנועה פשוט להמשיך ולהתקדם בעזרת הקורקינט. האופניים, העשויים מאלומיניום מצוידים בצמיגים צהובים הזוהרים בחושך וכן במקום אחסון לתיקים מלפנים ומאחור. 300 הזוגות הראשונים הוצגו בחודש יוני 2014 ויושאלו לתושבים בחינם.

 

מעשה ביותר מחמישה בלונים...

בהשראת הסרט הצרפתי  הישן "הבלון האדום" (1953) ותחושת הריחוף שהתלוותה אליו, עיצבו בסטודיו היפני  thedesignlabo, בראשותו של המעצב Satoshi Itasaka, כיסא שאל משענת הגב שלו מוצמדים בלונים על מנת לספק תחושה אמיתית (כמעע) של ריחוף באוויר. הכיסא, אשר הוצג בתערוכת העיצוב הבינלאומית "סלונה דל מובילה" שהתקיימה במילנו בחודש אפריל האחרון, מהווה המשך לספסל דומה עוצב ע"י הסטודיו בשנת 2011 ונראה כמרחף באוויר מעל פני הקרקע. לדברי המעצבים, שאיפתם היא להעניק למשתמש את אותה תחושה, של גיבור הסרט, פסקל, אשר צרור בלונים נשא אותו באוויר מעל פריז וכך ניצל מחבורת בריונים. הכיסא עצמו מרופד בעור ואילו הבלונים עשויים מחומר פלסטי גמיש שאינו מאפשר יציאה של האוויר מהם. 

 

ספרים, רבותי

הצלמת והפסלת הדרום אפריקנית ברברה וילדרנבור, עיצבה סדרת אובייקטים  פיסוליים מספרים משומשים, שמזכירים, בין השאר, יצורי מים. בעבודותיה היא משתמשת אך ורק בספרים משומשים שרובם ככולם עוסקים בביולוגיה ופיסיקה, אותם היא רוכשת בשווקי פשפשים, והתוצאה מרתקת.

 

תלת רגל

שילוב מושלם בפריט ריהוט המיועד לרגעים של אתנחתא, בעיצוב סטודיו "248" מתאילנד- מתקן אחסון לעיתונים שיכול לשמש גם כשולחן צד להנחת כוס משקה. הרהיט המעוצב מעץ בשילוב מתכת מציע זווית מדויקת להנחת מגזינים/ספר, בזמן שעל החלק העליון השטוח ניתן להניח כוס משקה. המתקן/שולחן "מסתפק" בשלוש רגליים המשוות לו טוויסט צורני, ובה בעת מבטיחות את היציבות הנדרשת.

 

מראה מראה שעל הגדר

ההשתקפות העדינה של החלל ותכונותיו המשתנות תדיר באה לידי ביטוי בעבודתה של האמנית האמריקנית אליסון שוץ, אשר עיצבה גדר עשויה מלוחות של מראות באורך של 42 מטר. העבודה, אשר הוזמנה על ידי מרכז אמנות ניו יורקי, מציגה את הימצאותו של הגבול שכמעט נעלם מהעין בזכות המשטח החיצוני שלו, בעוד שלמעשה הוא משקף במדויק את המקום בו הוא מצוי.