הסיפור שמאחורי הציור שבקיר

ציורי הקיר והתקרה בסגנון הישן-חדש תופסים תאוצה בפרוייקטים לשימור הסטוריים ובבתים פרטיים

מאת: מערכת 'בית ונוי' | צילום: | - 03/04/2013
תל-אביב הוכרזה כ"העיר הלבנה" – עיר עם מורשת אדריכלית היסטורית, שיש לשמר. לאור העלאת המודעות לשימור ושיחזור שרידי העבר, נוצר ביקוש לשיחזור ולשימור ציורי קיר היסטוריים בפרוייקטים של שימור, בבתים ובבניינים הסטוריים, במרכזי מבקרים של בנקים וגם בבתים פרטיים.

שימור אוטנטי נעשה גם בבתים פרטיים באופן אשר יוצר אוירה שמתאימה לתקופת המבנה על ידי התאמה של אריחי ריצפה מצויירים, לתריסי העץ ולתקרות הגבוהות ושיחזור ציורי קיר בסגנון הישן, התורמים לאווירה האוטנטית המבוקשת.

 

 

בשנים האחרונות פותחו טכניקות ייחודיות לביצוע שימור, חלקן המדמות קירות מתקלפים, היסטוריים, שנראים כמו ציור פרסקו שנחשף מבעד לשכבות צבע רבות. 
במסגרת עבודות שימור נעשים שחזורים לציורים קיימים בבתים היסטוריים, ולעיתים, כשהציור ההיסטורי כבר הושמד (לדוגמא: התקרה בבית "מאני", ברחוב יהודה הלוי ת"א), נעשה שיחזור של הציור על פי תיק תיעוד ציורי קיר הנימצא בעירייה.

בין רחובות תל אביב מסתתרות עבודות שימור וציורי הקיר מפורסמים כגון: חדר מאיר דיזינגוף בבית העיר, מוזיאון בית ביאליק, מוזיאון הרצלילינבלום, ציורי קיר בבתי הטמפלרים בשרונה, עיטור תקרות דקורטיביות בבית מני ועוד.

הלנה קנטור חסין הינה אמנית רב תחומית העוסקת בשיחזור ושימור ציורי קיר היסטוריים וציורי תקרה בבתים בני מאה שנים ומעלה בארץ.