עזורי Eco Tower

עזורי אקו-טאוור תוכנן מתוך חזון לבנות מגדל משרדים ייחודי בתכנונו הארכיטקטוני, וירוק באופיו התכנוני, החזותי והאורבאני, והוא מוקם על ידי חברת "אחים עזורי" בשיתוף עם חברת "נקרה החזקות"

מאת: מערכת בית ונוי | צילום: הדמיות: גרגורי אנסטסייב | משרד אדריכלים OK-A - 03/04/2013
 
תכנון: משרד האדריכלים OK-A בראשות אורית וילנברג-גלעדי וקרן ידווב בשיתוף עם היועץ לקיימות גיא באטל, לונדון
שותף ישראלי לתכנון: עמוס חלפון A.E.S, מהנדס יועץ לתכנון בר קיימא, מתמחה בנושאי שימור אנרגיה ומערכות אנרגיה חלופית
 
תאריך סיום ביצוע: שלב א'- אפריל 2011 | שלב ב'-  יוני 2013
 
הפרויקט יוסמך לתקן Leed האמריקאי לבניה ירוקה (LEED Gold) ויהיה מגדל המשרדים הראשון בת"א בעל תקן מחמיר זה, והשני בישראל בכלל. הבניין, הממוקם ברחוב המסגר 34 פינת חומה ומגדל בת"א, ייבנה במסגרת תוכנית התחדשות עירונית שיעבור האזור כולו, ויכלול  20 קומות שייבנו בשני שלבים. התכנון הארכיטקטוני כולל, בין היתר, שטחים פתוחים ומרפסות מגוננות בתפיסה של "גנים תלויים", ושטח המבנה המתוכנן, כולל מרתפים, הוא כ-30.000 מ"ר.
 
דוגמאות למרכיבים אקולוגיים שעתידים להיות משולבים בבניין:

חיסכון במים: מערכת למחזור מים אפורים ולקליטת מי נגר ומזגנים בהיקף של כ-16.000 ליטר ביום.
אוויר צח ומיזוג אוויר: שילוב חלונות קיפ המאפשרים כניסת אוויר צח, ובנוסף לכך התקנת מערכות הזרמת אוויר צח מקורר בקצב של שתי החלפות אוויר בשעה. מערכת מיזוג אוויר מחלקת עומס תופעל באמצעות שימוש בגזים ירוקים.

מעטפת הבניין: קירות מסך עם זיגוג בידודי בציפוי DOUBLE SILVER המסייע בהחדרת תאורה טבעית תוך סינון קרינה ובהפחתת חום בחללי משרדים, ובכך תורם לחיסכון בעלויות מיזוג/ חימום ותאורה.
שימוש באנרגיית שמש: שילוב תאים פוטווולטאיים בחזיתות ובגגות לייצור חשמל, ואספקתו לרשת החשמל דרך מערכת המרה מזרם ישר לזרם חילופין במתח 400 וולט.


מחזור פסולת: פחי אשפה עם חלוקה לסוגי פסולת, וחדר אשפה לאחסונה עד איסוף ע"י חברות המחזור.
החצרות הטכניות, כמו גם המערכות השונות "יפוזרו" לגובה הבניין תוך חיסכון בצנרת בהעברת השירות לקומות השונות. על המערכות המתקדמות תהיה שליטה מלאה בכל שעות היממה ומכל מקום (תוך שימוש במדיה סלולארית, למשל), להשגת חיסכון ויעילות בוויסותן.
בחניון הבניין יוקצה מקום לחניית אופניים, כדי לעודד הגעה למקום העבודה גם ללא רכב ממונע, ובתוך כך לסייע בהפחתת עומס תנועה וזיהום אוויר.

הבניין חולש על צירי תנועה ראשיים: איילון, ורח' המסגר. תחנת הרכבת הקלה, שתיבנה בצומת מעריב (קרליבך), תחבורה ציבורית ושביל אופניים מתוכנן.
מתוך חוברת כנס בנייה ירוקה 2010