felted
סדרת גופי תאורה, כתוצר של חקירת אופני חיבור בין שני חומרים- צמר מלובד המגיע מעולם הקראפט, ומתכת, בעלת אופי קר ותעשייתי. לכל חומר תפקיד מוגדר באובייקט ואופן החיבור ביניהם מניב את גופי תאורה: הלבד הקל שהינו בעל יכולת להוות פילטר לאור משמש באהיל, והמתכת בשלד הקונסטרוקציה. ליבוד הצמר על גבי שלד המתכת יוצר את האהיל, והתהוות הלבד את הנעילה בנקודת החיבור בין שני החומרים, כאשר בכל גוף תאורה אופי החיבור שונה.
עיצוב: דנה בכר, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון טכנולוגי חולון. מנחה: נעמה שטינבוק.
Angelic
הפרויקט מציע חיבור בין חומר רך (בד) לבין חומר קשה (קרמיקה), המנציח את תכונות הבד ומשמר אותן. הקרמיקה מקבלת את הטקסטורה של הבד, את מראה התפרים ונראית כמעין בד מוקשח, והכלים השימושיים, שצורתם נקבעת ע"י הגזרה אך מושפעת מאד מהבד ובתוך כך משתנה מכלי לכלי, מגלמים מימד של הפתעה.
עיצוב: רחלי בוקסנבוים, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל. מנחה: ססיליה כשר-ויטס.
רחלי בוקסנבוים, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל- הפרויקט מציע חיבור בין חומר רך (בד) לבין חומר קשה (קרמיקה)שרפרף מחמד
שרפרף מחמד נולד מנקודת מוצא שנועדה לייצר אינטראקציה פיזית ורגשית בין רהיטים ומשתמשים, כזו שנושאת עמה ממד של שמחה, הפתעה ועניין שונה. שפע הבד שחובר לשרפרף עץ פשוט וכמו משתרך אחריו, מייצר חוויה יוצאת דופן.
עיצוב: אייל הירש, המחלקה לעיצוב תעשייתי, "שנקר". מנחה: ברק אשר.
"חלקים מהים"
פרויקט המורכב משילוב של שני אלמנטים: זיכרון ילדות של סיבוני, שמגיל צעיר נהג לאסוף חלקי פלסטיק ומתכת קטנים שמצא בחוף הים או ברחוב, וטכניקת כיפוף חוטי ברזל באמצעות פלייר, בה הוא עוסק כבר כמה שנים. שילוב השניים משמש ליצירת אובייקטים חדשים, דוגמת רדיו, כאשר בחלק מהם החוטים מהווים את הדבק שמחבר את החלקים זה לזה, ובאחרים הם עומדים בפני עצמם ומהווים את העיקר.
עיצוב: קובי סיבוני, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל. מנחה: פרופ'. חנן דה-לנגה.
העולם שבפנים, העולם שבחוץ
ציר ההשראה הוא רחב, נמתח בין זיכרונות ילדות, אהבות פרטיות וחוויות אישיות, לבין התרחשויות ואירועים שהינם חלק ממציאות החיים
חורשית
כלי רכב חדשני לכיבוי אש, שנועד להעניק פתרון יעיל יותר בכיבוי שריפות יער, להציל חיי אדם, ולמזער אבדות בקרב הכבאים. החורשית אינה מאוישת בנהג, השליטה בה נעשית מרחוק ע"י מפעיל באמצעות מערכת בקרה ניידת, והיא נכנסת באופן עצמאי למוקד השריפה ויוצרת טבעת הגנה ראשונית המסייעת בהשתלטות של כוחות הכיבוי על השריפה.
משקלה של ה"חורשית" 20 טון, היא נושאת כ- 6000 ליטר מים, ומצוידת ב- 4 תותחי מים דינמיים המאפשרים להילחם בלהבות באופן אקטיבי. "חורשית" מצוידת גם במערכת זחלים המקנה לה עבירות שטח גבוהה, במערכת מצלמות המאפשרת לה לשדר נתונים חזותיים ותרמיים מעומק השריפה, וכן במערכת ממוחשבת המנתחת את שטח השריפה ומאפשרת לה להתחמק מלשונות האש.
עיצוב: רני צברי, המחלקה לעיצוב מוצר, סמינר הקיבוצים. מנחה: פיאודור בזובוב.
רני צברי, המחלקה לעיצוב מוצר, סמינר הקיבוצים-כלי רכב חדשני לכיבוי אש, שנועד להעניק פתרון יעיל יותר בכיבוי שריפות יערות הצלת חיי אדם. הרעיון לפרויקט נבט בעקבות קרב גומיות שהתפתח באחד השיעורים, ואשר המריץ את לוי להעצים את "חוויית הקרב" הכיתתית באמצעות אובייקט בעל יכולת "שיגור" גבוהה. אקט המשובה התפתח לתהליך המשלב ידע בנושא נשק ומכאניקה עם רוח שטות ואהבה למשחקים וצעצועים, ובסופו התקבלו למעלה מ-40 דגמי "אקדחים" ברמות מורכבות שונות. חלק מהם מבוססים על אלמנטים וג'סטות מעולם הנשק האמיתי, כשהם מהווים מגוון חווייתי וצבעוני להעשרת מלחמת הגומיות הבאה.
עיצוב: יוני לוי, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון טכנולוגי, חולון. מנחה: אילון ערמון.
AIDrop
AIDrop היא פלטפורמה מקרטון להצנחת סיוע חירום לאזורי אסון, ולאפשר אספקה מידית של צרכים בסיסיים להישרדות האוכלוסייה בימים הראשונים, עד להגעת ארגוני ההצלה.
עיצוב: יניב קדוש, המחלקה לעיצוב תעשייתי, "שנקר". מנחה: פיני ליבוביץ'.
יניב קדוש, המחלקה לעיצוב תעשייתי 'שנקר'- פלטפורמה מקרטון להצנחת סיוע חירום
FRII אופניים ישראליים – עיצוב מחולל תעשייה
דרך עיסוק בעיצוב אופניים מעלה דרור פלג שאלות: האם עיצוב מוכוון ייצור מקומי מסוגל לייצר מקומות עבודה בישראל ומהו עיצוב כזה? האם הישענות על מאפייני התעשייה הישראלית מייצרים "עיצוב ישראלי"? האופניים שעיצב מיועדות לייצור בהזרקת פלסטיק- טכנולוגיה המאפשרת ייצור המוני שלהם, ובניגוד לאופניים המתכתיים, מכתיבה ארכיטקטורה ואסתטיקה שונות ומייצרת אפשרויות עיצוב חדשות. שינוי הטכנולוגיה נסמך על מאפייני התעשייה המקומית, היכולות, היתרונות והחסרונות שבה, ומאפשר בחינה מחדש של כדאיות ייצור אופניים בארץ.
עיצוב: דרור פלג, המחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל. מנחה: פרופ'. שמואל קפלן.
עיצוב על גלגלים
כפתרון לניוד נוח במציאות של צפיפות בכביש והיעדר מקומות חניה, ככלי תחבורה שהשימוש בו חסכוני, או כמילוי צו שעה ירוק- אופניים ועוד אופניים
קורקינט טרולי
קורקינט טרולי הינו כלי תחבורה אישי הניתן לקיפול ולנשיאה, ובכך מאפשר למשתמש לנוע עמו בכל מקום בעיר. מנגנון הקיפול והפתיחה של הקורקינט מאפשר מעבר מהיר בין מצב טרולי למצב נסיעה ולהפך, כאשר במצב מקופל ניתן לגרור אותו כמו עגלת טרולי, להיכנס איתו לתוך מבנים, לאוטובוס או לרכבת כדי להגיע ליעדים רחוקים.
עיצוב: איגור רוזנברג, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT המכון האקדמי חולון. מנחה: יוסי בן-ארוש.
SPINE
הפרויקט תר אחר פתרון אבטחה לאופניים מפני גניבות, ומגייס חלק מהשלדה לשמש כמנגנון נעילה יעיל לצורך זה, ללא שימוש אמצעים נוספים. המנגנון בנוי מחוליות המקובעות זו בתוך זו, ומייצרות חוזק מבני לאופניים באמצעות כבל שעובר דרכן. במקביל, באזור הדוושות ממוקם ציר מרכזי, אשר בעת שחרור המתח בחוליות גורם לאובדן יציבות המבנה. למרות שהמנגנון הפתוח אינו משקף חוזק כמו במצב סגור, הוא מעיד כי פגיעה בחלק זה של האופניים יגרום להשבתתם, בדומה לפגיעה בחוט השדרה הפוגעת בחוזקו וביציבותו של הגוף.
עיצוב: רונן ספקטור, המחלקה לעיצוב תעשייתי, "שנקר". מנחה: אלכס פדואה.
רונן ספקטור, המחלקה לעיצוב תעשייתי 'שנקר'- הפרוייקט תר אחר פתרון אבטחה לאופניים מפני גנבות elasticity
אופניים עשויים סיבי פחמן וכבל פלדה, מציעים אלטרנטיבה מבנית לשלדת היהלום המסורתית. השלדה החדשנית נשענת על מתח שנוצר ממיתר יחיד המתוח בין חלקיה, ומאפשרת גמישות נדרשת לנסיעה עירונית נוחה. מנגנון השיכוך האלטרנטיבי פועל על בסיס אינטראקציה בין המבנה המיוחד של השלד למיקום המיתר בתוכו, בדומה למנגנוני מתיחה של מיתרים בקשת, כך שאין צורך בשילוב קפיצים או בוכנות לשיכוך זעזועים.
עיצוב: אהוד בן מנשה, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון אבני. מנחה: עופר כנפי.