תערוכת MACEF Milano

MACEF MILANO – International Home Show
חגיגות ה- 90

מאת: אביטל מאור | צילום: יח"צ | חברות שונות - 03/04/2013
יריד MACEF שהחל לפעול בשנת 1964, התקיים גם בינואר השנה במילאנו, תחת מטריית חגיגות היריד ה- 90. חגיגה משמעותית זו הייתה הזדמנות עבור מארגני התערוכה להדגיש את הקיים ואת המגמה העתידית, לצד העבר והמסורתי.


 

 

היריד נסגר עם סיכום של 1,985 מציגים (רובם מאיטליה, אך עם נציגות מכובדת של עשרות מדינות נוספות), שהתפרשו על שטח של למעלה מ-105,000 מ"ר ונחשפו ל- 95,000 מבקרים. יריד זה, שמטרת העל שלו היא תמיד להציג את הישגי התעשייה והעיצוב האיטלקיים, התקיים השנה תחת הכותרת: "The Italian Experience".

חגיגות ה-90 צוינו ביריד על ידי שתי תערוכות, שנאצרו על ידי האדריכל Marco Migliari. האחת תחת הכותרת: "Everyday Stories", במסגרתה הוצגה הישגי התעשייה האיטלקית, מאז שנות ה-60, בדמות פריטים שהפכו לאייקונים עיצוביים, או לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום (דוגמת סיר הלחץ ומכונת ה-Moka Express Coffee"). התערוכה השנייה נשאה את הכותרת: "Plastic Values" כמחווה לחומר הפלסטיק בשימוש הביתי, חומר שהוצג במקורו ב- MACEF והפך לחלק אינטגראלי בכל בית (חברת Kartell, היא המייצגת הגדולה של תערוכה זו), מגיגית ועד חלק מתכשיט.


 

ottaviani כלי דקורטיבי
 

 

חלל תצוגה
 

החלק המסחרי של היריד כלל 4 חלקים עיקריים:
Tableware, Silver & Kitchenware
בחלק זה הוצגו מוצרים ופריטים בתחום עריכת השולחן (מערכות כלים, כלי הגשה, סכו"ם, ספלים וכוסות ועוד), כלי הכסף (קערות הגשה, פמוטים, סכו"ם וכד'), פריטים למטבח (סירים, מחבתות ושלל כלים המיועדים למטבח הביתי הסמי-מקצועי) בקשת גדולה של סגנונות, חומרים, טכנולוגיות וגישות.

Home Décor
פריטים וחפצי נוי (לרבות ריחניות מסוגים שונים, נרות, אגרטלים וכד'), פריטי ריהוט, טקסטיל לבית ועוד בקשת רחבה של סגנונות מקלאסי ועד חדשני ושובב, הוצגו בחלק מרכזי זה של היריד.

Gifts, Trade & Big Volume
למתכוננים לחג הבא, בעיקר בקרב קניינים של רשתות גדולות, חלק זה הציע מגוון רחב של פריטים אפשריים שניתן לקטלג אותם כ'מתנות' – כלי בית, שעונים, מוצרי נייר לסוגיהם, יומנים, גאדג'טים שונים וכד'.


 

תכשיטים מעוצבים
 

Bijoux, Gold, Fashion & Accessories
החלק הנוצץ של היריד כלל תצוגה מרשימה של מיטב החברות בתחום התכשיטים, הטרנדים האופנתיים והפריטים המשלימים.

מלבד היריד המסחרי ושתי התערוכות המרכזיות, מספר אירועים ותצוגות נוספים היו חלק מהיריד.
התרחשות אחת הייתה מיקוד תשומת הלב העיצובית בנושא חלונות ראווה והדרך שלהם להוות ערוץ שיווקי באמצעות עיצוב נכון, חושי ומגרה.

תחת הכותרת: "Baroque in Bloom" הוצגה תערוכת עיצוב פרחים בשילוב אקססוריז' כמו פאות ונעליים, על מנת להדגיש ולהדגים את תחום העיצוב באמצעות פרחים.

חברת הטרנדים 'Color Coloris' יצרה תערוכה/מיצג המדגימים את הצבעוניות של העיצוב העכשווי הן בתחום הבית והן בתחום העיצוב הביתי.
במסגרת זו הוצגו:
הצבע האדום – הצבע הנצחי המאפיין את העיצוב האיטלקי (אדום פררי, אדום ונציאני, אדום רנסאנס ועוד). האדום כמייצג נועזות וחדשנות מבלי להזניח את השורשים ההיסטוריים.
מגוון צבעים העונים על קשת של תחושות שמייצגות את התחושות העכשוויות שבני אדם מבקשים להתחבר אליהם, כמו איטיות, אנרגיית הטבע, אכפתיות, מלאכת יד.

העולם האורבאני המודרני מחפש בשנים האחרונות להכניס בכל זאת את הטבע לבית, לגינה, למרפסת או לגג - כל אחד על פי צרכיו ויכולותיו. גישה זו באה לידי ביטוי בתצוגת ה'גן' שעוצבה על ידי האדריכלית Barbara Villari מחברת 'Classico Italiano', חברת 'Federlegno Arredo' ואדריכל הנוף Samuele Rocco. בחלק זה הוצגו חברות איטלקיות בתחום הריהוט, מטבח החוץ, האקססוריז' והגינון עם שלל רעיונות לשילוב הטבע בסביבה האורבאנית, הדגשת עבודת היד המסורתית והאלגנטיות האיטלקית הידועה.

התערוכות והאירועים הללו מצטרפים לתערוכות של מעצבים צעירים ופרסי עיצוב שונים, כמקובל בירידים בתחום העיצוב והסביבה הביתית.

אם הרושם הכללי מיריד זה שהוא שמגמת העיצוב האקלקטי, המשלב סוגי עיצוב שונים שכולם ממשיכים להיות קיימים וממשיכים להיות 'נכונים', הרי שבנוסף ניתן להתרשם שמגמה שנצפתה גם ביריד של שנה שעברה, ממשיכה להתקיים והיא מגמת 'מלאכת היד' המציגה לא רק פריטים בקווי ייצור המוניים, אלא פריטים בסדרות ייצור קטנות, או אפילו בייצור פרטני. עבודת היד האיטלקית המסורתית בתחומים שונים: טקסטיל, קרמיקה, זכוכית, מתכת, רקמה ועוד היא לא רק תחייה מקומית אלא מייצגת תנועה  השואפת להכניס לסביבה הביתית פריטים שמגע האדם מורגש באמצעותם.

90 ירידים ברצף, זוהי התגלמות של מסורת אמיתית. MACEF, כתמיד, מציגה את מיטב החברות האיטלקיות ומעלה על נס את העיצוב והתעשייה האיטלקיים. מכפריות טוסקאנית, עבור באלגנטיות שיקית ובקלאסיקה וכלה בצבעוניות נועזת ובעיקר שילובים מעניינים של כל אלה גם יחד. מעבודת היד הפרטנית ועד התעשייה. הכנסת הטבע לסביבה האורבאנית וטיפוח סביבת החוץ. בין אם במסגרת החברות האיטלקיות, או החברות האחרות שהציגו ביריד, אלה המסרים המרכזיים של יריד MACEF בינואר 2011.


מתוך מגזין בית ונוי 118: "Macef Milano"

 

 

יצירת קשר - תערוכת MACEF Milano