"בזאת רציתי להודות לאדיסון שהמציא למעננו את הנורה ובכך עשה את מירב העבודה" אומר יעקב קאופמן, מעצב תעשייתי מוערך בארץ ובעולם, אמן שעבודותיו מוצגות במוזיאונים ובאוספים פרטיים, ואיש אקדמיה - פרופסור במחלקה לעיצוב תעשייתי ב"בצלאל", על סדרת מנורות האלומיניום שהוא מציג בתערוכתו המתקיימת ה"הגלריה החדשה" ביפו - סדרה של מנורות יחידניות בצורניות מגוונת ושימוש במשתנה בחומר, המניבים גופי תאורה בעלי אופי פיסולי ואנושי. בניגוד למוצרים אותם הוא מעצב כשהוא חובש את "כובע" המעצב התעשייתי, אשר מיוצרים בתהליכים תעשייתיים ומיוחדים לייצור המוני, הגופים המוצגים בתערוכה נוצרו בעבודת יד, ובתוך כך הם מביאים לידי ביטוי את הממד האיש-אנושי של יוצרם, את "כובעו" האמנותי של קאופמן האומר כי "האובייקט מעיד על התהליך שממנו נוצר, כך שבעצם העיצוב והתוצאה מעידים אחד על השני מה שיוצר את הסצנה הויזואלית".
הגופים המוצגים בתערוכה פורשים קשת רעיונית שנעה מהפשוט לפשטני, ומהמסובך למסתבך, כשביניהם יש שעשויים מפח מכופף, מוטות וחוטים, נטולי אהיל או בעלי אהילים שונים, מקופלים או שטוחים. קו התפר הדק בין עיצוב ואמנות שמאפיין את המנורות, מקבל יתר משמעות בחלל בו הן מוצגות- מבנה עותומאני ישן שעבר שחזור ושיפוץ והוסב לשמש כגלריה לריהוט ואמנות שפעילותה נשענת, למעשה, על אותו טשטוש גבולות המתקיים בין שני התחומים. "הגלריה החדשה", בבעלותם של הדס חרמש, אוצרת בתחומי העיצוב והאמנות, וסמי כנפו, אדריכל פנים ומעצב רב תחומי, מתמחה בפריטי ריהוט ואמנות מקוריים, שנוצרו במהלך המאה העשרים והגדירו את האסתטיקה של העיצוב המודרני שמקורו בזרמים ותנועות אידיאולוגיות, דוגמת Arts & Crafts ,Art Deco, Bauhaus ועוד. במסגרת זו, וכהמשך טבעי לרעיון הקושר את תחומי העיצוב והאמנות, מקיימת הגלריה תערוכות אמן מתחלפות, ולעניינו כאן, היא מהווה אכסניה מושלמת לתערוכתו המרשימה של קאופמן המגלמת את הקשר במיטבו.
"הגלריה החדשה", הצורפים 15, יפו. פתיחה: 26.2.09