בפריז כמו בפריז, בריהוט כמו באופנה

על גג בניין כבוה עטוף באיקונים ארכיטקטוניים כרקע, הציגה חברת Roche Bobois קולקציות חדשות

מאת: מיה אור | צילום: יח"צ | Roche Bobois - 03/04/2013
השיק הצרפתי הידוע, אינו שמור, מסתבר, רק לאופנה, ובצרפת, כך נראה, הוא מחלחל גם לתחומים נוספים. במסגרת זו, בפריז כמו בפריז, התקיים ביוני האחרון האירוע השנתי שעורכת חברת Roche Bobois כמסורת, בו היא משיקה קולקציות חדשות. אם תרצו, וריאציה של תצוגת "הוט קוטור", אפילו עם ייצוג של בתי אופנה כקנזו ומיסוני, אשר במקרה זה, כמובן, "הלבישו" פריטי ריהוט מסוגננים ולא את גופן השדוף של דוגמניות צמרת.
על גג בניין גבוה עטוף בנופי עיר האורות ובאייקונים ארכיטקטוניים כרקע ראוי, בין גביעי יין ומתאבני קוקטיל טעימים להפליא, וכשבין הקרואים מסתובבים המעצבים ה"אחראיים" לכל ההתרחשות, הציגה החברה את החידושים שהיא מציעה לעונת הסתיו הקרובה. העיקרי שבהם השנה, סימן את כניסתה של החברה לתחום רהיטי הגן/חוץ, שעד היום לא נכלל בפעילותה, ומעתה ישלים את ההיצע העשיר והמגוון של המותג, שלו 200 סניפים בעולם, ובכלל זה קבוצת "פיטרו הכט" בישראל.


רצפת גגו של המבנה חופתה בשטיח דשא שנועד לדמות סביבת חוץ, ובו בזמן, בעצם הימצאו בלב העיר גם לא "להתכחש" לסביבה האורבאנית, ומערכות הגן שהוצגו אכן נעו על קו תפר שבין חוץ ופנים, והיו מאופיינות באותו שיק פריזאי שאינו מכזיב. כך, למשל, קולקציה Bel Air, שעיצב Sacha Lacik, המעצב היוגוסלבי יליד בלגרד שכבר זוקף לזכותו שיתופי פעולה פוריים עם החברה, מפגינה קווי עיצוב נקיים המשתלבים עם בדי ריפוד צבעוניים משל מיסוני לכדי מערכת חוץ עשירה ומסוגננת ששמה המדיף יוקרה הולם אותה לכל הדעות. פריטי הקולקציה, העשויה מחומרים ממוחזרים (אלומיניום) ועונה בכך למדיניות הירוקה שאימצה החברה כמדיניות, כוללים ספות, מושב אוהבים, כסאות, שולחנות קפה, אוכל וקוקטיל, ובעיצוב הספות נכלל גימיק מפתיע בדמות גופי תאורה סולאריים המותקנים אינטגראלית על מסגרתן, להענקת תאורה רכה בשעות הדמדומים והערב. מערכת חוץ אחרת, שבהחלט יפה לשמש גם בחלל פנים, היא מהדורה חדשה של מערכת שעיצב, Mah Jong Hans Hopfer בניחוח א-פורמאלי המזמין להתרווחות נינוחה. המערכת, שמורכבת ממושבי כריות נוחים עם אופציה לשילוב כרית גב עם מנגנון לכוונון המשענת, הוצעה בריפוד פרחוני ססגוני משל בית העיצוב Kenzo, וניתן "לשחק" איתה במגוון רחב של אפשרויות כיד הדמיון הטובה.

אחד הדברים המאפיינים את המותג הצרפתי, הוא שפות העיצוב השונות שהוא מציע, ולצד "בשורת החוץ", חשפה התצוגה פריטים חדשים לסדרות קיימות המזוהות עמו מזה מספר שנים, ונחלקות לקטגוריות סגנוניות – Les Provinciales, שהינה סדרה קלאסית במהותה, העומדת מעבר לאופנות המתחלפות וכוללת גם סגנון קאנטרי כפרי; Les Contemporains המייצגת קו מודרני ועכשווי, ו"מתעשרת" תדיר הודות לשיתופי פעולה שהחברה מקיימת עם מעצבים מובילים מהעולם; וסדרת Les Voyages, אשר כנגזר מפירוש שמה- מסעות, נושאת ניחוח של תרבויות רחוקות ומוטיבים אקזוטיים המצטרפים לסדרה בעלת גון אקלקטי.

קולקצית Bel Air על הדשא שבגג

שולחן כתיבה

לסדרת Provinciales, למשל, נוספה השנה קולקציית פריטים מלבבת במיוחד, הנושאת את השם ארכיטקט (Architecte). הקולקציה, העשויה עצי דובדבן ואלון משובחים, עוצבה בסטודיו של החברה והיא מגלמת מחווה לאדריכלות שלפני עידן המחשב ותוכנות האוטוקד, לזמנים בהם הפריט המשמעותי ביותר בנוף משרדי האדריכלים היה שולחן שרטוט. שולחן זה קיבל טוויסט עיצובי והוצע כשולחן כתיבה שמשטחו העליון ניתן להטיה אלכסונית כמו שולחנות השרטוט, וכהשלמה לרעיון הוא כולל סרגל אינטגרלי המובנה בתוכו (פריטים נוספים בקולקציה זו הם שולחן נמוך, יחידת אחסון, יחידת מדפים, ספרייה,ועוד). בסטייה חדה, תרתי משמע, מהקו הנוסטלגי משהו של קולקציית ארכיטקט, הציעה סדרת Contemporains העכשווית את Furtif, קולקציה שעוצבה ע"י Daniel Rode בקווים גיאומטריים חדים היוצרים צורניות לא קונבנציונאלית. רוד פרץ בה את המוכר והקיים,  כשהוא מנסח שפה מודרנית מאד בעלת ממד עתידני אותה הוא מחיל על פריטים כשולחן כתיבה, שולחנות שונים, קונזולה ועוד, תוך שהוא משחק עם שקיפות וצבעוניות מתכתית.
כדרכן של תצוגות מרובות פריטים, לא ניתן להתעכב על כל פריט בנפרד גם אם יש על מה. אבל דבר אחד בטוח: הצלחה ראשונה ומידית לקולקציה שהציגה זקפה החברה לזכותה כבר בתזמון הצגתה בכל הקשור "לעיצוב" מזג האוויר. שכן השמש הנעימה שליוותה את האירוע כמו בהזמנה, "התחלפה" בהמשך היום בשמיים מעוננים, וגשם לא ממש "שיקי" החל לרדת על פריז.

הכותבת היתה אורחת קבוצת "פיטרו הכט" בפריז.
 
מתוך מגזין בית ונוי 101: "בפריז כמו בפריז, בריהוט כמו באופנה"
 
ספה מעוצבת