תנורי הוייקינגים הגיעו לתדיראן ויש בהחלט למה לצפות

 

בין אם אתם מחובבי תוכניות הריאליטי, ובין אם אתם מהמתנגדים לחלוטין של הז'אנר הזה, על דבר אחד אין ויכוח – מתקפת תוכניות הבישול בהחלט עושה חשק לרוץ למטבח ולחמם את המחבתות. ואם כבר לבשל אז למה לא בתנאים הטובים ביותר, כמו התנאים שמציע המותג "וייקינג" שנתפס ברחבי העולם כשם נרדף לאיכות בבישול. 



מאת: שירה רייז משולם | צילום: | - 23/04/2014
חווית הבישול עם תנורי וייקינג חוויה מדהימה

במסגרת השקת המותג, על ידי חברת "תדיראן", נפגשתי לראיון קצר עם סידני סאיה, מנהלת המכירות הבינלאומיות של מותג היוקרה האיכותי "וייקינג". 

אז לפני שנתחיל לדבר על המותג עצמו אשמח לשמוע כמה מילים על החברה... 

בתחילת שנות השמונים, פרד קארל ג'וניור שהיה בעיצומו של תהליך בניית ביתו, גילה שהוא לא מוצא תנור בישול ואפייה מספיק מקצועי. קרל התחיל לבדוק אפשרות של קניית תנור מסחרי שנמצא בדרך כלל במטבחים של מסעדות ובתי מלון, אך תנורים אלו לא התאימו לבתים פרטיים מבחינת בטיחות באש, שימוש של ילדים קטנים וכדומה. קרל לא אמר נואש, והחליט לתכנן ולעצב לגמרי בעצמו את התנור המקצועי הראשון שיתאים למטבח הביתי. רק לאחר שנתיים של ניסוי, טעייה ובדיקות מקיפות תנורי הוייקינג של קרל קיבלו את האישורים הדרושים. 

בשנת 1987 התנורים יצאו למכירה בקרב הציבור הרחב והתגובה הצרכנית הייתה מדהימה... ומאז הכול היסטוריה. 

סידני סאיה, מנהלת המכירות הבינלאומיות של מותג היוקרה האיכותי "וייקינג".

מי הצרכנים העיקריים שלכם? 

בעיקרון יש לנו 2 קהלי יעד: שפים כמובן. וקהל היעד השני הוא אנשים שאוהבים לבשל ורוצים לבשל בצורה מקצועית גם בבית שלהם. זו הסיבה שפתחנו בתי ספר לבישול שבהם לומדים לבשל הכי גורמה שיש על התנורים שלנו. סדנאות הבישול זכו להצלחה גדולה וכיום יש לנו סדנאות בכול רחבי ארה"ב. לא תמיד אנשים שמבשלים על תנורי "וייקינג" יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותם, אבל אין ספק שהחווית הבישול עבורם היא חוויה מדהימה. 

איזה טיפ את יכולה לתת לאנשים שאוהבים לבשל בנוגע לבחירת התנור שמתאים להם ביותר? 

הטיפ הכי חשוב מבחינתי הוא לדעת מה הם הכי אוהבים להכין. מי שאוהב בעיקר לאפות לחמים צריך לקנות תנור שמתאים לכך ומי שאוהב לטגן, כמוני למשל, ייקנה תנור עם כריים חזקות לטיגון. בנוסף הרבה אנשים מעדיפים לקנות תנורים שהם רגילים אליהם, כמו התנורים שאימא שלהם ואפילו הסבתא בישלו עמם. 

תנורי "וייקינג" לאנשים שאוהבים לבשל ורוצים לבשל בצורה מקצועית גם בבית

איזה מוצר של ויקינג נמכר הכי הרבה בשנה האחרונה? 

המוצרים שקשורים לבישול נמכרים הכי טוב מבין כל הקטגוריות שלנו. יש לזכור שוייקינג התחילה כחברת מכשירי בישול וכבשה נישה משלה בשוק. קו מוצרי VGCC5366B הוא הפופולארי ביותר. גם מדיחי כלים ותנורי מיקרוגל נמכרו היטב בשנת 2013. רבים מהפריטים האלה נמכרים בכמויות גדולות משום שכאשר אנשים מזמינים מטבחים שלמים, האחידות העיצובית מאוד חשובה להם.

וישראל בהשוואה לשאר העולם?

בהשוואה לשאר העולם, ישראל מהווה אחוז קטן יותר במכירות של וייקינג, אך היא עדיין חשובה לנו.
 
וייקינג תציע גם כיריים רגילים וכיריים "אינדוקציה" בעיצוב חדש

איזה עיצוב נמכר הכי טוב? 

קווי Professional ו-Viking ששניהם זמינים במתח חשמלי 120V/60. קו Professional נמכר הרבה יותר טוב מאשר קו Viking  - הצרכנים מעדיפים את הסגנון המקצועי לבית. מהצד האחר, קו Viking מציע לצרכנים בעלי שאיפות מקצועיות מוצרים מתוחכמים ויוקרתיים במחיר נוח יותר.

למה נצפה בעתיד?

וייקינג תשיק בישראל, בהמשך השנה, את קו התנורים והכיריים 7 Series. מדובר בקו מוצרים הכולל את התנור שמוצע כיום בסדרה 5 אבל עם להבות גדולות יותר בעלות סגנון מסחרי יותר. בקו הזה הצרכנים ייהנו גם ממבחר יותר רחב בתחום של הכיריים. 

בנוסף, וייקינג תציע גם כיריים רגילים וכיריים "אינדוקציה" בעיצוב חדש. הפריטים החדשים והאלגנטיים יספקו לצרכנים את הביצועים הדרושים.

מותג היוקרה האיכותי "וייקינג".
 

אלו עיצובים נמכרים הכי טוב בארה"ב לעומת אירופה?

ויקינג בנתה את המוניטין שלה על סמך כיריים בסגנון מקצועי למטבח הביתי. הכירה שלנו היא להיט גם בארה"ב וגם באירופה. לפני שנים, כשהצענו את העיצוב הנקי יותר, דגם Pro היה ונשאר הדגם הנמכר ביותר. לאחר מכן הפסקנו לייצר את סדרת Designer והשקנו קו פרמיום ברמה התחלתית.

בשנת 2013, חברת Viking Range סיפקה מוצרים בשווי של 220 מיליון דולר ברחבי העולם. רק 10% מהמכירות היו מחוץ לארה"ב וקנדה.

ולסיום, מה את הכי אוהבת לבשל?

בעלי איטלקי אז הוא לא מוכן שאני אתקרב למטבח. מה שמצחיק הוא שבעלי מקנא בי על כך שזכיתי לבקר בישראל משום שהוא מאוד מתעניין בבישול הישראלי ובמאכלים ישראליים.