L'etranger , בית אופנה ייחודי בבעלותו של מעצב צעיר שסיים את לימודיו במילאנו, ממוקם בנווה צדק, האזור העתיק של תל אביב, ומביא את ממדי המסתורין ואת הייחודיות הכרוכים במושג "הזר" (L'etranger) חזרה הביתה.
השאלה שעמדה בבסיס מיקומו ותכנונו של הפרויקט הייתה היכן נמצא הקהל הנכון למותגים המתוחכמים המוכרים רק באליטת האופנה הגבוהה במילאנו, וכיצד ניתן לייצר לו תדמית אשר תשלב את הגלובליות במקומיות.
חברת ליאה כץ ריאליטי גרופ, שאף סייעה במציאת המיקום הנכון עבורו, מימשה את זהות "הזר" בעיצוב כולל של בית האופנה הייחודי, החל מפיתוח קונספציית ה"זרות", דרך ניתוח מילות המפתח והאסוציאציות, ועד פיתוח סלוגנים ושפה גרפית הכוללת גיאומטריה, מקצבים וצבעים.
הקונספט יושם בכל רובדי העיצוב המשלימים את המותג, מעיצוב הפרוגרמה, אירגון החללים, עיצוב פנים, יצירת גרפיקה חללית, עיצוב מוצרים ועד לעיצוב הלוגו, השלט, ניירת חברה, תגיות לבגדים, תיקים לחנות, ואתר אינטרנט.
המושג "זר" נכרך במושגי "עשן" ו"בד" תוך יצירת גיאומטריה שתורגמה לחלל: מחיצות גליות בחיתוך לייזר יוצרות את שילדת חלל התצוגה ומשמשות אף לתלייה ותאורה גמישה, כאשר השתקפותן המעורפלת בתקרת מתיחה שחורה יוצרת מראה של "עשן / בד / זר". הדפס גרפי של העשן על זכוכיות הסטודיו ודלתות המלתחות יוצר פרטיות מתבקשת בחללים אלה, ובה בעת מקנה תחושת אווריריות, תנועה, סקרנות וזרות. רצפת בטון וריהוט ממתכת גולמית לצד תעלות חשופות של תשתיות מיזוג האוויר והחשמל הינם חלק משפה עיצובית מהוות גורם משותף בין העולם התחתון של אופנת על גלובלית.
כתוצאה מהניגודים בין המקומי לגלובלי ובין החדש והישן, הפשטות והתחכום מתקיימים זה לצד זה ומשתלבים בהרמוניה תוך יצירת זהותו של בית האופנה החדשני וחוויית משתמש שלמה ומושלמת.
מתוך חוברת כנס retail design