כשפרסום ועיצוב נפגשים

אם הגעתם למשרדי Taboola בהודו ואם בתאילנד, כנראה תרגישו שדרכתם באותו המקום. הקונספט התכנוני והעיצובי שמתבטא בין היתר במראה הצעיר והדינאמי, התעוזה, החללים הפתוחים שמאפשרים שיתוף רעיונות בין העובדים – כל אלה מאפיינים את כלל משרדי החברה בארץ ובחו״ל

מאת: קרן גרינולד | צילום: עוזי פורת | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | 09/01/2021

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

אם הגעתם למשרדי Taboola, לא תוכלו שלא להתרשם מהאלמנטים העיצוביים שחוזרים על עצמם באופן מתוכנן, כדי לשמר את המראה הייחודי: שטיח זהה, שימוש בלוגו כאלמנט עיצובי, שולחן פינג-פונג, דלפק עגול המכיל לוגו מואר של החברה, וחדרי ישיבות קטנים המכונים ״Huddle״.  

בד בבד, בכל אחד מהמשרדים של החברה תוכלו לחוש גם את התרבות המקומית; בעיצוב משרדים השונים שולבו אלמנטים מקומיים, כמו קירות גרפיטי שציירו אמנים מקומיים, ריקשה שהוצבה בחלל, עבודות יד מקומיות וכדומה, כדי שעובדי החברה ירגישו שהם נמצאים במקום מוכר ונוח.   

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
 

מכיוון שכלל משרדי החברה בעולם גדלים במהירות לפי קצב התרחבות החברה וכניסתה לשווקים חדשים, עלה הצורך לשמור על גמישות תכנונית מרבית כך שהמקום יתאים לתקופה ארוכה ולשינויים הצפויים.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
  

לדברי המתכננים, בבואם לתכנן את החלל, נקודת המוצא היא העובד, גם אם הוא טרם גויס לחברה. כדי להבין את הצרכים של העובד ולהתאים אליהם את העיצוב, ראשית יש ללמוד את התרבות הגלובאלית של הארגון וכן את התרבות המקומית, כדי ליצור את האיזון הנכון בין כלל הצרכים.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

מעבר להבנת הצרכים העקרוניים, היה חשוב לאדריכלים לדאוג לנוחיות העובד ולספק לו סביבת עבודה נעימה ופונקציונלית, מתוך אמונה שסביבה כזו תורמת לשביעות הרצון שלו, להנאה שלו בזמן השהות בעבודה, וכפועל יוצא, לתפוקת העבודה ולהצלחת החברה.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

אתגרים לא פשוטים ליוו את תכנון משרדי החברה השונים; המרחק הגיאוגרפי, הבנת התרבות המקומית, הבדלי השפה, התאמת החומרים העיצוביים להיצע הקיים בשוק המקומי – כל אלה יצרו לא מעט עניין בתכנון.

כמו בכל פרויקט, גם במקרה זה, מסגרת הזמן והתקציב היו קריטיים, אלא שכאן היווה האלמנט הגיאוגרפי מכשול נוסף. העבודה מול מקומות מרוחקים באזורי זמן אחרים, וכן העובדה שהחוקים החלים במקומות אלו שונים לחלוטין (למשל חוקי הנגישות והבטיחות), הצריכו גמישות מחשבתית ויצירתיות. כמו כן, כדי לעבוד עם החומרים העיצוביים שנבחרו על ידי המתכננים, היה צורך להעביר את רשימת החומרים שנבחרו לפרויקט לאדריכל מקומי כדי שזה יבדוק אם ניתן להשיגם בשוק המקומי, וכך, בסופו של דבר, נבחרו חומרים זהים או תואמים, לפי הקיים.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
  

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

כדי להתאים את התכנון והעיצוב לחברה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה, נעשה שימוש בחומרים ומוצרים חדשניים  בעיצוב הפנים, למשל חיפוי קירות באמצעות לבד כחומר אקוסטי בולע קול (במיוחד בחדרי ישיבות ובחדרי ה-Huddle). מעבר לתרומה האקוסטית של החומר, הוא מגיע במבחר גוונים ואפשר לאפיין בעזרתו כל חלל בגוון שונה.
בחיפוי הרצפה נבחר LVT דמוי בטון, חומר שעשה "קפיצת מדרגה" טכנולוגית בשנים האחרונות. לדברי המתכננים, יתרונותיו של ה–LVT הם שהוא חומר רך יחסית ואינו סובל מהחסרונות של הבטון המוחלק שעלול להיראות פחות טוב לאחר זמן מה ודורש תחזוקה שוטפת.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

שולחנות הישיבות חופו בחומר זהה ללוחות מחיקים, כך שאפשר לקשקש עליהם ללא כל חשש.
בכל קפטריה במשרדי החברה ברחבי העולם הותקן מסך אשר מעביר שידור וידאו חי מקפטריות במשרדים אחרים, והדבר מעצים את תחושת הקהילתיות ומחזק את הקשר בין העובדים.  

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

כמו כן, נעשה שימוש נרחב בלוגו החברה כאלמנט עיצובי, בדרך כלל כשילוט רחוב באזורי כניסה לקומה, חדרי ישיבות, תקרת הקפטריה ועוד. קירות רבים חופו באלמנטים גרפיים צבעוניים בהשראת עולמות שונים, מציורי קומיקס ועד מבנים אייקוניים מהסביבה שבה ממוקם הפרויקט.

מכיוון שהחברה עוסקת במדיה דיגיטלית, מפוזרים ברחבי המשרדים מסכים רבים שיש בהם אלמנט עיצובי דינמי נוסף על תפקידם הפונקציונלי.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   

אחד הדברים הבולטים שהושם עליו דגש בפרויקט הוא נושא ה-well-being; בכל משרד תוכנן מעין "חדר כיף", שולבו מערכות אוויר צח, והותקנו סנסורים השולטים בתאורה לחיסכון בחשמל בכל המשרדים.

מכיוון שמרחק הביצוע והבדלי הניסיון ביישום חומרים מסוימים היו עלולים להוות מכשול משמעותי ולהביא לכישלון הפרויקט, יישמו האדריכלים את המוצרים והעיצובים החדשניים בזהירות רבה. ואולם נראה כי כל האתגרים לא רק שלא הכשילו את הפרויקט, אלא אף הביאו לתוצאה ייחודית, יצירתית ומעניינת.

משרדי taboola | תכנון: גרינהאוז אדריכלים | צילום: עוזי פורת
   



רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי