על תעוזה וסקרנות

תשוקה, תעוזה וחדשנות הם הדברים הבולטים ביותר שעלו בריאיון עם האדריכל רואי דוד. מדובר באדריכל באמצע שנות ה-30 לחייו בלבד, שהרזומה שלו לא יבייש את מיטב האדריכלים הוותיקים המובילים בארץ, וככל הנראה גם לא מעט אדריכלים בעולם. 

מאת: קרן גרינולד | צילום: איתי בנית | תכנון ואדריכלות: רואי דוד | 04/01/2021

 

צילום:
  

במהלך הריאיון שיתף רואי דוד, כי על פי תחושתו, התעוזה והתשוקה אט אט הולכת ונעלמת מהתחום, אף על פי שדווקא לדור הצעיר יותר של האדריכלים, זה שכבר נולד בתקופה של טכנולוגיה מתקדמת וידע כמעט אינסופי, צריכה להיות האחריות להעז וליצור דברים חדשים.

 

צילום:
  

 

צילום:
  

רואי דוד לא רק מדבר, הוא עושה ובגדול. אפשר לומר שהוא פורץ דרך בהיבטים רבים. המשרד שלו אינו עוד משרד אדריכלות מהסוג שאנחנו מכירים; מדובר במשרד שבו כ-20 עובדים מדיסציפלינות שונות כחלק מתפיסה עקרונית של מולטי-דיסציפלינריות. מלבד תכנון אדריכלי ועיצוב פנים, המשרד עוסק כיום גם בעיצוב מוצר ואף חדר לתחום המלונאות, והוא מבטיח שעוד השנה צפויות לא מעט הפתעות והתפתחויות. 

 

צילום:
  

 

צילום:
  

האתגר העיצובי והתכנוני

הפרויקט התכנוני של ROOMS  (חללי ה-co-working מבית פתאל), היה חדשני במהותו, ונולד לאחר שקבוצת פתאל זיהתה את הצורך ביצירת סביבות עבודה שיתופיות כחלק מהחוויה המלונאית, כדי להעשיר ולהעצים את החוויה. הסנונית הראשונה של ROOMS הוא חלל המתפרס על שטח של 1200 מ"ר וממוקם במגדל ״אמות ביטוח״ הצמוד למלון NYX הממוקם בלב העסקי של תל אביב. מדובר בחלל שבו נפגשים ערכים של אירוח, שירות ויחס אישי – עם ערכים של עבודה בצוותא, קשרים חברתיים ועסקיים וסביבה מגוונת. 

 

צילום:
  

האתגר העיצובי הראשוני היה ליצור חיבור בין עולם המלונאות לעולם חללי העבודה, וכך ליצור חוויה חדשה ויוצאת דופן של מרחבי עבודה שתומכים בחוויה המלונאית ולהפך. 

 

צילום:
  

 

צילום:
 

הקונספט 

בניסיון לפצח את הקונספט העיצובי, החל הסטודיו לחקור את תחום המלונאות במקומות שונים בעולם, בדגש על מלונות באזורים שונים בניו יורק, ביניהם Ace hotel, Assamblge,Nomo Hotel ,Arlo Soho Hotel  ואחרים, כדי ללמוד את השפה ואת החוויה המלונאית. הרעיון היה למצוא קו עיצובי שיתכתב עם העיצוב הקיים במלון NYX אך ירחיב את גבולות החוויה, באופן שיהיה פחות אפלולי ומעט יותר ״מלונאי״ ו״היי קלאס״.

 

צילום:
 

 

צילום:
 

כדי לתרגם את החוויה ה״ניו יורקית״ לחוויה ישראלית, הוחלט ליצור שפה מלונאית שיש בה מן ההשפעה של ניו יורק, אבל בד בבד גרעין משמעותי של D.N.A מקומי; כך למשל הוחלט ליצור דלפק כניסה מעוגל, בגוון של עץ אגוז המשרה חוויה רכה ונוקשה בו זמנית, שהותקן על רצפה שהיא מעין פסיפס – באופן שיוצר שפה מלונאית ניו יורקית עם אופי אקלקטי המאפיין את התרבות המקומית.

 

צילום:
 

כדי לחבר פיזית וקונספטואלית בין החוויות של NYX ושל ROOMS, תוכנן מסדרון רחב ואינטימי המחבר בין המלון לבין חלל העבודה, שעל גבי הקיר המלווה אותו פרוסה יצירת אמנות שהיא מעין קריצה לעבודות האמנות הארוטיות של NYX.

 

צילום:
  

בתכנון הושם דגש על יצירת מעטפת של חללי משרדים וניצול החלל הציבורי סביב גרעין המבנה לטובת נקודות מפגש ועבודה שונות. בפני לקוחות מרחב העבודה עומד מגוון אפשרויות לבחירת צורת העבודה המועדפת, אם זה לנהל שיחה נעימה ב-LOUNGE, לעבוד בשקדנות בחלל הלובי, או לשוחח ביחידות ב-BOOTHS.

 

צילום:
  

מאחורי דלפק הקבלה הוקם קיר כוח בגוון ירוק רווי ועליו תלויים מפתחות המדמים את חוויית קבלת החדר כשהמבקר מגיע למלון לעשות צ'ק-אין. לאזור הכניסה התווסף שילוט ממותג שחור ולבן; וכדי להשלים את האיזון, הריהוט הרך נמצא בתפר שבין קלאסיקה לחדשנות.

 

צילום:
  

 

צילום:
  

הקונספט העיצובי מלווה את האזורים הציבוריים, וכך לצד מטבח משותף המשמש גם למפגשי MEET UP, אפשר לשבת ולעבוד על שולחנות בר עגולים. חדרי הישיבות משלבים גישה קלאסית מצד אחד; ומצד שני, בחירת החומרים מעידה על סביבת עבודה צעירה ומתקדמת. חדרי העבודה ממוקמים בהיקף קיר המסך כדי לקבל מקסימום אור טבעי, ומחיצות הזכוכית הגובלות בחללים הציבוריים מספקות למשתמשים בחללי העבודה פרטיות ובה בעת תצפית על האזור המשותף והדינאמי.

 

צילום:
  

לדברי רואי דוד, כחלק מהרצון לפתח את השפה העיצובית של המקום ואת החומריות הייחודית לו, הוחלט ליצור קיר כוח ייחודי, שהוא פרי פיתוח מקורי של הסטודיו. מדובר בקיר שכולו פירמידות מתכת על פי תפיסה חדשה של חיפויי קירות.  הקוביות המעוצבות כמעין פירמידות, בנויות בצורה פרמטרית המאפשרת שליטה בגודל של כל אחת מהן ובקומפוזיציה שנוצרת מהצירוף של כולן. כיום, קיר המתכת הוא חלק משפת המותג של ROOMS.

 

צילום:
  

ה״דיינרים״ (שולחנות הישיבה בתוך ה״BOOTHS״) הם גם מעין קריצה למתרחש מאחורי הקלעים של עולם הזוהר בתאטראות של ניו יורק, הודות לשימוש באלמנט של מראת האיפור המוקפת נורות שחלק מהנורות חסרות בה, באופן שיוצר קומפוזיציה שונה ומעניינת. 

 

צילום:
  

מורכבות עיצובית

את היכולת לראות מראש את התמונה השלמה – כשמדובר בפרויקט שמכיל המון מידע, חומרים ורעיונות – זוקף רואי דוד במידה רבה לכישורים המגוונים של חברי הסטודיו וכן לשימוש בעזרים רבים ומגוונים: סקיצות ידניות, ציור, ספריית חומרים גדולה, החלפת רעיונות בין חברי הצוות ושימוש בתוכנות טכנולוגיות מתקדמות.

לסיום, התייחס רואי דוד למורכבות העיצובית שמלווה פרויקט בסדר גודל כזה, והסביר כי הוא מאמין במורכבות עיצובית ולמעשה ״הוא לא יודע אחרת״, אבל ייתכן כי הדבר החשוב ביותר שמסייע לו להשתלט על כל ההיבטים והזרועות השונות של פרויקט כזה, הוא שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים לניהול פרויקטים. 

 

צילום:
  


 

 


רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי