רשת LAKA בבעלות שרון קונופני וקבוצת משקיעים מחו"ל, הינה רשת חדשה בארץ למניקור/פדיקור אקספרס- חנויות המעוצבות כביתנים פתוחים ומוצבות במיקומים מרכזיים בקניונים. הרעיון העומד בבסיס המיזם הוא תובנה צרכנית של מחסור בזמן לצרכים אישיים מחד, ומודעות עולה למראה מטופח ואופנתי מאידך. ביתני מותג LAKA מעניקים את התשובה לכך, כשהם מאפשרים לזכות בטיפולי מניקור ופדיקור "על הדרך" ב-15 דקות בלבד, ואף מהווים נקודות מכירה למוצרי טיפוח. במסגרת זו נגזר הקונספט העיצובי מהיבט ה"אקספרס", ונשען על דימוי של פס ייצור בבית חרושת, כאשר גיבושו נדרש להתייחס לאינטימיות מבוקשת בתוך מרחב גדול כקניון, ובמקביל לנראות ראויה שתדגיש את הימצאות הביתנים.
הביתנים הפתוחים תוכננו במתאר מלבני, שמידותיו משתנות בהתאם למיקום המוקצה להם בכל קניון, ושטחם משתרע על כ-30 מ"ר שעוצבו כ-SPACE OPEN, עם חמש עמדות מניקור ושתי עמדות פדיקור, תוך שמירה על אינטימיות של הלקוחות. ממד "פס הייצור" של הקונספט התכנוני תורגם לשילוב אלמנטים הלקוחים מעולם בתי החרושת, דוגמת מסוע ללקים, חביות צבע (שמשמשות לאחסון), צנרת מתכתית ושעוני לחץ, שימוש בחומריות מאפיינת כנירוסטה ועוד, ואילו ממד היופי והטיפוח בא לידי ביטוי ע"י שימוש בפלטת צבעים עזה. מעטפתם החיצונית של הביתנים עוצבה בגימור שלייף לק לבן בשילוב סמלי לוגו מוארים של המותג, והיא משמשת גם לתצוגת מכירה של המוצרים, אשר מעצם הווייתם מעשירים אותה בצבעוניות. תהליך העיצוב בוצע במשולב עם תהליך מיתוג שכלל את השפה החזותית של הרשת- לוגו ועיצוב אריזות, ובוצע ע"י המעצב יורם רובינגר מבעלי חברת המיתוג ing.
הסניף הראשון נפתח בקניון עזריאלי בתל אביב, הסניף השני, שהינו סניף הדגל, נפתח בימים אלה בקניון איילון, ועד סוף 2010, מתעתדת רשת LAKA לפתוח כ-10 סניפים נוספים.
מתוך חוברת כנס מרחבי מסחר 2009