חלל ותיק, משרד חדש

משרדי חברת הייטק שהתמקמה בקומה עליונה של בניין ותיק, הפכו תחת ידיו של משרד "סתר אדריכלים" למרחב עבודה עכשווי, צעיר ורענן, מותאם לצרכי הפעילות ולרוח הזמן

 
 
מאת: מיה אור | צילום: איתי סיקולסקי | 19/06/2016
חלוקת החלל החדשה: שדרת מעבר מפרידה בין אזור העבודה המשותף לבין משרדי המנהלים, מלווה במקצב עמודי הבטון התומכים שנותרו בחלל ומחופה בשטיח בגווני חרדל משתנים, כעין התזת ספריי לא אחידה. מחיצות חדרי מנהלים ושטיחים מבית interface -
חלוקת החלל החדשה: שדרת מעבר מפרידה בין אזור העבודה המשותף לבין משרדי המנהלים, מלווה במקצב עמודי הבטון התומכים שנותרו בחלל ומחופה בשטיח בגווני חרדל משתנים, כעין התזת ספריי לא אחידה. מחיצות חדרי מנהלים ושטיחים מבית interface - "אינובייט".
חלוקת החלל החדשה: שדרת מעבר מפרידה בין אזור העבודה המשותף לבין משרדי המנהלים, מלווה במקצב עמודי הבטון התומכים שנותרו בחלל ומחופה בשטיח בגווני חרדל משתנים, כעין התזת ספריי לא אחידה. מחיצות חדרי מנהלים ושטיחים מבית interface -
חלוקת החלל החדשה: שדרת מעבר מפרידה בין אזור העבודה המשותף לבין משרדי המנהלים, מלווה במקצב עמודי הבטון התומכים שנותרו בחלל ומחופה בשטיח בגווני חרדל משתנים, כעין התזת ספריי לא אחידה. מחיצות חדרי מנהלים ושטיחים מבית interface - "אינובייט".

עידן הקדמה, על כל השינויים שחולל בשמי חיינו, סימן ז'אנר חדש גם בסצנת סביבות העבודה, ובפרט באלה של חברות ההי טק, כאשר את מקומן של חללים רשמיים- מעונבים החליפו מרחבים גמישים ופתוחים ולגיטימציה לתת דרור ליצירתיות. לא עוד משרדים אישיים סגורים בהם העובדים ספונים בבדידות מזהרת, אלא מרחבי עבודה משותפים המאצילים אנרגיות חדשות, ובכלל זה אזורי מפגש המזמינים לפסקי זמן של התרווחות נינוחה. אלה היו, למעשה, גם מרכיבי הפרוגראמה שהוצגה למשרד "סתר אדריכלים" שבידיו הופקד פרויקט תכנון קומת משרדים של חברת הי טק שהינה סניפה המקומי של חברה אמריקנית. החברה התמקמה בקומה עליונה של בניין ותיק בן  25 שנה, ומטבע הדברים המהלך הראשון היה "קילוף" חללה מכל האלמנטים ומחיצות החלוקה שהיו בה, למעט העמודים התומכים, במטרה "להלביש" את החלל מחדש ברוח התואמת את הגישות העכשוויות, ולשוות לו אופי מובחן וחזות צעירה ורעננה. 

מסלול חווייתי משתנה במעברים: חיפוי טיח המדמה בטון ועליו ציורי קיר ססגוניים. גרפיטי- אלירן שיטרית .
מסלול חווייתי משתנה במעברים: חיפוי טיח המדמה בטון ועליו ציורי קיר ססגוניים. גרפיטי- אלירן שיטרית .
מסלול חווייתי משתנה במעברים: חיפוי טיח המדמה בטון ועליו ציורי קיר ססגוניים. גרפיטי- אלירן שיטרית .
מסלול חווייתי משתנה במעברים: חיפוי טיח המדמה בטון ועליו ציורי קיר ססגוניים. גרפיטי- אלירן שיטרית .

הקונספט העיצובי הושתת על עושר מרקמים, חומרים וטקסטורות שנועדו לייצר את המראה המבוקש, כאשר בה בעת נדרש התכנון ליישר קו עם "פרוטוקול העיצוב" של חברת האם האמריקנית. האדריכל מיכי סתר: "כך, למשל, הגישה השלטת היום בסביבות עבודה דוגמת אלה היא של חלל פתוח- אופן ספייס- בו העובדים חולקים מרחב משותף נטול מחיצות, אך דרישת חברת האם הייתה לתכנון במערך של תאים אישיים פתוחים למחצה (Cubicles)".

קריצה במעברבין שני עברי הקומה: קיר בצהוב עז מהווה רקע למקבצי אימג'ים גראפיים חינניים הנתונים במסגרות שחורות.
קריצה במעברבין שני עברי הקומה: קיר בצהוב עז מהווה רקע למקבצי אימג'ים גראפיים חינניים הנתונים במסגרות שחורות.
אזור העבודה הממוקם בקרבת החלונות ונחלק על פי דרישה לתאי עבודה אישיים פתוחים למחצה. תשתיות חשופות בתקרה צבועות בלבן ונטמעות בשטחה כדי לשמר את ממד הגובה ותחושה מוארת, וחזיתות התאים הפונים למעבר עשויות OSB עם אימג'ים גראפיים ומסרים מעולם התוכן של החברה.  תקרה:
אזור העבודה הממוקם בקרבת החלונות ונחלק על פי דרישה לתאי עבודה אישיים פתוחים למחצה. תשתיות חשופות בתקרה צבועות בלבן ונטמעות בשטחה כדי לשמר את ממד הגובה ותחושה מוארת, וחזיתות התאים הפונים למעבר עשויות OSB עם אימג'ים גראפיים ומסרים מעולם התוכן של החברה. תקרה: "יהודה יבוא ויצוא", גופי תאורה טכניים: "ריג'נט", מחיצות תאי עבודה וריהוט משרדי: "טקניון", גרפיקה-אלקסלסי.


תקרת האזורים הפתוחים טופלה בקפידה על מנת למקסם את ממד הגובה ליצירת חזות מוארת ובהירה:  מופעה חושף את המערכות המותקנות בה, אך צביעתן בגון לבן מבליעה את נוכחותן בתוכה ומייצרת סוג של "שקט" המהווה רקע נוח לשילובי צבעוניות עזה באזורים אחרים. 

לאונג' באזור חדרי הישיבות: ריצוף באריחים מצוירים וקיר מחופה בריקים עם שילובי כיתובים.
לאונג' באזור חדרי הישיבות: ריצוף באריחים מצוירים וקיר מחופה בריקים עם שילובי כיתובים.

החומרים שנבחרו לשמש בעיצוב לקוחים מהעולם האורבאני, דוגמת ציורי גרפיטי, בטון, צבעים ומוטיבים תעשייתיים, ששילובם לאורך ציר התנועה של החלל מזמן לעוברים בו מסלול חווייתי המשתנה ויזואלית. מחיצות חדרי המנהלים, למשל, נצבעו בגון ירקרק, בכל אחד מעמודי הבטון הותקן גוף תאורה ייחודי, חלק מהקירות נצבעו בטיח המדמה בטון חשוף ועוטרו בציורי גרפיטי צבעוניים, ולריצוף נבחר שטיח בצבעוניות משתנה של גווני חרדל- כעין התזת ספריי לא אחידה- החוברים לציורי הגרפיטי ומדגישים  את מהלך התנועה. באזורי העבודה המשותפים חופו חזיתות התאים האישיים הפונים למעבר בלוחות OSB, שאף אותן עיטר אמן הגרפיטי באימג'ים ומסרים שנשאבו מעולם התוכן של החברה, ועל הזיגוג המשתלב במחיצות חדרי המנהלים הודבקו מדבקות שקופות למחצה בדיגום משרביה, כשהן מספקות הצנעה חלקית מתבקשת אך אינן מפרות את ממד האווריריות שנוסכת השקיפות. במעבר ארוך המחבר בין האזור הצפוני והדרומי של הקומה נצבע הקיר בגון  ירוק-צהוב ועוטר בעשרות אימג'ים גראפיים שעוצבו ייעודית ומוסגרו במסגרות שחורות בגדלים שונים תוך יצירת קריצה חיננית, ובאזור חדרי הישיבות הממוקם מול הכניסה לצד זה של הקומה נעשה שימוש באריחי ריצוף מעוטרים ובחיפוי לבנים בקירות. לחללים עצמם נבחר שטיח בגון ירוק עז המדמה מראה כלשהו של דשא החובר לנוף הנשקף מבעד לפתחים, ואף מעשיר את עיצובם ה"ענייני" והמהוקצע בממד רענן וצעיר.

חדר הישיבות: שטיח בירוק עז המדמה מראה של דשא חי ורענן כרקע לעיצוב מהוקצע וענייני מתבקש.  שטיח ומחיצות זכוכית
חדר הישיבות: שטיח בירוק עז המדמה מראה של דשא חי ורענן כרקע לעיצוב מהוקצע וענייני מתבקש. שטיח ומחיצות זכוכית "אינובייט", שולחן וכיסאות בעיצובו של איב בהאר עבור המותג הרמן מילר: "פיטרו", תאורה: "אקסקלוסיב״.
קריצה במעברבין שני עברי הקומה: קיר בצהוב עז מהווה רקע למקבצי אימג'ים גראפיים חינניים הנתונים במסגרות שחורות.
קריצה במעברבין שני עברי הקומה: קיר בצהוב עז מהווה רקע למקבצי אימג'ים גראפיים חינניים הנתונים במסגרות שחורות.

אזור הקפיטריה, הממוקם מעברה השני של מבואת הכניסה, הוא הדובדבן שבקצפת העיצוב, אשר נועד לספק לעובדים מקום מפגש נעים ומסוגנן ברוח עירונית.  בדומה לאזור חדרי הישיבות שטחה רוצף באריחים מצוירים זהים, ואזורי הישיבה תוכננו בחלוקה לאזור משותף המעוצב כבית קפה עם שולחנות עגולים, לאזור ישיבה "על הבר" עם כיסאות צבעוניים תואמים, ולאזור של תאים אינטימיים בסגנון דיינר שהקיר התוחם אותם חופה בלבנים. עבודות הנגרות עוצבו בקו תעשייתי בגון שחור עם "ריסוס" טקסטים רלוונטיים, חזיתות ארונות החשמל והתקשורת הפונים לקפיטריה עשויות לוחות עליהם ניתן לשרבט בגיר, וגופי תאורה דקורטיביים שמשתלשלים מהתקרה החשופה משלימים את החזות המזמינה. עם כל העושר החומרי-צבעוני שעמד בבסיסו של הקונספט השכיל התכנון לשלבו כך שהוא אינו "תזזיתי" מידי, גימיקי מידי או משתלט מידי, אלא משמר מינון מאוזן- עכשווי ו"קולי" דיו, פונקציונאלי ונוח לעבודה פרודוקטיבית, ובעיקר נעים לשהייה. 

אזור העבודה הממוקם בקרבת החלונות ונחלק על פי דרישה לתאי עבודה אישיים פתוחים למחצה. תשתיות חשופות בתקרה צבועות בלבן ונטמעות בשטחה כדי לשמר את ממד הגובה ותחושה מוארת, וחזיתות התאים הפונים למעבר עשויות OSB עם אימג'ים גראפיים ומסרים מעולם התוכן של החברה.  תקרה:
אזור העבודה הממוקם בקרבת החלונות ונחלק על פי דרישה לתאי עבודה אישיים פתוחים למחצה. תשתיות חשופות בתקרה צבועות בלבן ונטמעות בשטחה כדי לשמר את ממד הגובה ותחושה מוארת, וחזיתות התאים הפונים למעבר עשויות OSB עם אימג'ים גראפיים ומסרים מעולם התוכן של החברה. תקרה: "יהודה יבוא ויצוא", גופי תאורה טכניים: "ריג'נט", מחיצות תאי עבודה וריהוט משרדי: "טקניון", גרפיקה-אלקסלסי.
זורי המשרד השונים ממוקמים משני עבריה של מבואת כניסה קטנה לקומה, כאשר ציר התנועה של החלל סובב את המרחב וכמו תכתיב ה- Cubicles, כך גם היררכיית החללים נגזרה מהקודקס האמריקני במערך שניתן לכנותו
זורי המשרד השונים ממוקמים משני עבריה של מבואת כניסה קטנה לקומה, כאשר ציר התנועה של החלל סובב את המרחב וכמו תכתיב ה- Cubicles, כך גם היררכיית החללים נגזרה מהקודקס האמריקני במערך שניתן לכנותו "דמוקרטי" יותר: חדרי המנהלים מוקמו בלב הקומה (בגרעין הפנימי), ואילו אזורי העובדים בהיקפה, כך שהם אלה הנהנים מפתחים המחדירים פנימה את נוף הסביבה ואור יום טבעי.

הקפיטריה: עיצוב בסגנון בית קפה אורבאני. ריצוף באריחים מצוירים, אזורי ישיבה שונים- אזור משותף, ישיבה
הקפיטריה: עיצוב בסגנון בית קפה אורבאני. ריצוף באריחים מצוירים, אזורי ישיבה שונים- אזור משותף, ישיבה "על הבר", ותאים אינטימיים בסגנון דיינר. וילונות:״ אורגון״.
לאונג' באזור חדרי הישיבות: ריצוף באריחים מצוירים וקיר מחופה בריקים עם שילובי כיתובים.
לאונג' באזור חדרי הישיבות: ריצוף באריחים מצוירים וקיר מחופה בריקים עם שילובי כיתובים.

אדר׳ מיכי סתר | אדר׳ שירלי זמיר | אדר׳ רעות מי-רז וולף | www.setter.co.il
אדר׳ מיכי סתר | אדר׳ שירלי זמיר | אדר׳ רעות מי-רז וולף | www.setter.co.il
חדר הישיבות: שטיח בירוק עז המדמה מראה של דשא חי ורענן כרקע לעיצוב מהוקצע וענייני מתבקש.  שטיח ומחיצות זכוכית
חדר הישיבות: שטיח בירוק עז המדמה מראה של דשא חי ורענן כרקע לעיצוב מהוקצע וענייני מתבקש. שטיח ומחיצות זכוכית "אינובייט", שולחן וכיסאות בעיצובו של איב בהאר עבור המותג הרמן מילר: "פיטרו", תאורה: "אקסקלוסיב״.

הקפיטריה: עיצוב בסגנון בית קפה אורבאני. ריצוף באריחים מצוירים, אזורי ישיבה שונים- אזור משותף, ישיבה
הקפיטריה: עיצוב בסגנון בית קפה אורבאני. ריצוף באריחים מצוירים, אזורי ישיבה שונים- אזור משותף, ישיבה "על הבר", ותאים אינטימיים בסגנון דיינר. וילונות:״ אורגון״.




החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development