בראש אחר

קירות כמפה של קווי רכבת תחתית, מכונות משחק במבואה, פרקט כחול, ריהוט צבעוני, שולחנות פיקניק ו"מדשאה" במרפסת- דבר בעיצוב שהעניקו שחר יעקבי, נדב גן ואבי בן סימון מסטודיו Hu.be למשרדיה של חברת Infinity AR אינו מזכיר נוף מוכר של סביבת עבודה.

 

תכנון: סטודיו Hu.be - שחר יעקבי, נדב גן, אבי בן סימון

מאת: מיה אור | צילום: עודד סמדר | 05/02/2014

 

כשהחליטה החברה האמריקנית Infinity AR להעתיק את משרדי המחקר והפיתוח שלה לישראל, חיפש עבורם המנכ"ל ינון לנדנברג חלל הולם, כשהוא נחוש בדעתו שהמקום לא יהיה בבחינת "עוד משרד הי טק", כדבריו.

 
הצצה אל החלל: לוגו החברה המעוצב כמשקפיים מוטבע על דלתות הזכוכית.
הצצה אל החלל: לוגו החברה המעוצב כמשקפיים מוטבע על דלתות הזכוכית.

למעשה, הוא מספר "חיפשתי מרפסת ש'מחוברת' לחלל פנים. רציתי משהו אחר, שיאפשר ליצור מקום עם ייחוד, עניין, ואווירה שונה בתכלית מנוף משרדים רגיל". כשזו נמצאה במגדל משרדים לאחר לא מעט חיפושים, מכר שידע על כוונותיו "שידך" אותו לשלושה מעצבים צעירים בוגרים 'טריים' של המחלקה לעיצוב תעשייתי בחולון, ותוצאת השידוך, שהניבה דיאלוג מוצלח, אכן מספרת סיפור של עיצוב אחר, ואם לגלוש לסלנג, אזי "מגניב" בעליל.
 
  
סטודיו Hu.be - שחר יעקבי, נדב גן, אבי בן סימון.
סטודיו Hu.be - שחר יעקבי, נדב גן, אבי בן סימון.
 
שחר יעקבי, נדב גן ואבי בן סימון, המעצבים הצעירים, תכננו וביצעו את הפרויקט ב"דד ליין" תובעני במקביל להגשת פרויקט גמר הלימודים- אתגר כפול ומתיש בו עמדו בהצלחה, והיום הם חולקים את Hu.be, סטודיו משותף שהקימו. 
החלל שקיבלו לידיהם כלל 650 מ"ר של מרחב משרדי + 450 של מרפסת גדולה בתצורת ר' שתחמה אותו, ובאין דורש ניצב ריק שנה שלמה. "המרפסת לא הייתה מטופלת כלל ואפילו תאורה לא הייתה בה, ומרחב הפנים נחלק לחללי משרדים בעלי חזות 'רגילה' ואופיינית מאד" מספרים שחר, נדב ואבי על המרחב אשר בחזותו החדשה נפרש כחוויה משובצת בקריצות מחויכות, חפה מכל סממן 'רגיל'. 


חלל המבואה שהורחב ע
חלל המבואה שהורחב ע"י איחוד שני חדרים סמוכים. דלפק קבלה מעוצב כמכולה, תקרה חשופת קרביים תחומה בקרניז דקורטיבי זהוב, ומכונות משחק מהדור הישן של מכונות מסוגן.

מטרת התכנון הוגדרה כרצון ליצור סביבת עבודה אנושית ונעימה עבור מי שמבלים שעות ארוכות ב"מציאות רשתית" מול מסכי המחשב, והבסיס הרעיוני לקונספט העיצובי נשאב מתכני עיסוקה של החברה- פיתוח תוכנה עבור משקפיים "עתידניות" המשמשות כמחשב לביש, ומייצרות למשתמש מציאות מרובדת, שכבת אינפורמציה נוספת לראייתו את העולם האמיתי.

 
קריצה ברוח הקונטרסט שמלווה את החלל: מלאכים זהובים משובצים בתקרה בינות לאלמנטים הטכניים של התקרה החשופה.
קריצה ברוח הקונטרסט שמלווה את החלל: מלאכים זהובים משובצים בתקרה בינות לאלמנטים הטכניים של התקרה החשופה.

נדב, אבי ושחר: "הקונספט שגיבשנו עבור החלל הושתת על תחנת רכבת תחתית כמהות המאגדת ומכילה קשת של תכנים המתקשרים לרבדים שונים בפעילות החברה- בינלאומיות, ערוצי קשר ומידע, מהירות, סוג של מציאות תת קרקעית המתנהלת כעוד שכבת חיים בדומה לשכבה הנוספת שמייצרת המציאות הרבודה. בנוסף, כאלמנט ניו יורקי טיפוסי ומובהק הרכבת התחתית אף מהדהדת את המקור הפיזי של מקום מושבה של החברה". 
 
 
הכניסה אל חדר הישיבות (שהורחב עם איחוד שני חללי משרדים) המהווה
הכניסה אל חדר הישיבות (שהורחב עם איחוד שני חללי משרדים) המהווה "תחנה" במסלול הרכבת. שלט הפרסום על הקיר כמוטיב שנועד להמחיש את קונספט המעברים במנהרות ה-תת קרקעיות.
 
 
בתוך כך, את תכני ההי המתוחכמים עטף העיצוב במארג "לואו טק" תוך יצירת מתח רעיוני הנרקם משילובי צבע, חומר וגרפיקה, וחוויית החלל מתחילה כבר מחוץ לדלתות הזכוכית הסוגרות עליו, כאשר מבעד ללוגו החברה המעוצב כמשקפיים ומוטבע עליהן ניתן להציץ פנימה. 
 
 
שמות התחנות במסלול הרכבת שאובים מעולם התוכן של החברה.
שמות התחנות במסלול הרכבת שאובים מעולם התוכן של החברה.
 
הכניסה מובילה לחלל מבואה שמשני עבריה מסתעפים אגפי משרדים, ו'בגדול', נותר התכנון נאמן לפרישה זו. השינויים המבניים שבוצעו התמקדו בעיקר בהרחבה מתבקשת של חללים משותפים להשגת יתר נוחות שהייה והתנהלות, דוגמת איחוד המטבחון הקטן עם פינת האוכל לכדי חלל צבעוני ומרווח הנהנה מתאורה טבעית, או חיבור שני חללי משרדים לחדר ישיבות גדול. 
 
 
חלל המטבח ופינת האוכל: פריטי ריהוט צבעוניים כמו בכל חללי המשרדים, ומבט אל המרפסת.
חלל המטבח ופינת האוכל: פריטי ריהוט צבעוניים כמו בכל חללי המשרדים, ומבט אל המרפסת.


הרחבה משמעותית נוספת בוצעה בחלל המבואה שאוחד עם חדר סמוך ליצירת מרחב כניסה ראוי ומזמין, וכללה גם הסרה של התקרה האקוסטית אשר הותירה את תקרת הבטון של המבנה חשופה. המערכות והאלמנטים שהיו מותקנים בתקרה שהוסרה (פתחי מיזוג אוויר ואוורור, ספרינקלרים, צינורות וכיו"ב) חוברו מחדש לתקרת הבטון שנחשפה באמצעות פתרונות טכניים שנהגו ייעודית- מוטות הברגה או כבלי פלדה, והמופע הגולמי-תעשייתי שנוצר אגב כך הודגש באורח מקורי: התקרה החשופה על כלל מרכיביה הטכניים נתחמה בקרניז דקורטיבי זהוב ובינות לאלמנטים שובצו דמויות מלאכים, תוך יצירת עניין ויזואלי וקונטרסט חומרי-רעיוני המפתיע ממעל. תאורת לד שהוצנעה במיקומים נסתרים "תוגברה" באמצעות גוף תאורה שעיצובו הלא שגרתי הוא אחד מהעיצובים הייעודיים שיצרו השלושה עבור החלל- פרופיל פלדה בתצורת H המאזכר מסילת רכבת, כשעליו מלופפות-קשורות נורות והוא אחוז בכבלי פלדה המשתלשלים מהתקרה. גוף התאורה מתכתב עם דלפק הקבלה שניצב תחתיו, מעוצב גם כן מפרופילי מתכת ומשטחי איסכורית המדמים מראה של מכולה עליה הוטבע לוגו החברה, בדומה לסימון הנהוג במכולות. 
 
 
גומחה במעבר כתחנת המתנה לרכבת: תחומה בשלטי
גומחה במעבר כתחנת המתנה לרכבת: תחומה בשלטי "פרסומות", ספסל מתכת וגוף תאורה שעוצבו ייעודית במראה טיפוסי.
 
 
את חזות המבואה משלימה נוכחותן של 4 מכונות משחק ישנות שנועדו לשימוש העובדים והמבקרים כאחד. "המכונות שייכות לדור הראשון של מכונות מסוגן, וככאלה הן מייצגות דווקא Low Tech, נעדרות את התחכום של מכונות עכשוויות, מה גם שהמשחק בהן, שמיועד לזוג משחקים, מעודד אינטראקטיביות" מסבירים שחר, אבי ונדב את רציונל שילובן בחלל.  
 
 
בחללי המשרדים: ריהוט צבעוני ולוחות מחיקים במסגרות דקורטיביות זהובות ההופכות אותם ל"תמונות". 


כלל חללי המשרד רוצפו בפרקט כחול ומלווים בפלטת צבעים עזה- גווני אדום, ירוק, צהוב וכחול, החוזרים ומופיעים באלמנטים ובפריטי ריהוט ששולבו בהם, וכך גם הגרפיקה, שמהווה מוטיב דומיננטי במופע המרחב ובמימוש קונספט הרכבת התחתית. עיקרה בא לידי ביטוי בהגדלה של מפת קווי נסיעה הנחשפת כבר באזור המבואה וזורמת בכל חללי המעברים והמסדרונות, כאשר שמות התחנות הן מילים ומושגים שנשאבו מעולם התוכן של החברה.
 
 
חדר הישיבות: שולחן פינג פונג מתפקד כשולחן ישיבות, ותקרה אקוסטית שחזותה שודרגה ע"י הוספת לוחות פח שנחתכו לפי מידה, צביעת חלקים לבנים קיימים בכסף, וצביעת גריד הריבועים כולו באדום.   


את קירות המעברים מעטרים שלטי "פרסומות" (עוצבו ע" בכור בר טור המעצב הגראפי של חברת 'אינפיניטי') כממד נוסף שנועד לייצר את אווירת הרכבת התחתית, וכך גם גומחה קיימת שהפכה ל"תחנה" באחד המעברים: קירותיה חופו בגרפיקה מאפיינת של מבנה תחנה ובכלל זה "פרסומות" של החברה, בחללה שולבו ספסל מתכת אופייני וגוף תאורה פלורסנטי שיוצרו בהזמנה מיוחדת, ושלט מואר בצד השני משלים את המראה האותנטי. גומחה קיימת נוספת נוצלה למיקום עמדת קפה, אשר בדומה לגוף התאורה ודלפק הקבלה עוצבה גם כן תוך שימוש בפרופילי H.
 
 
המרפסת מהווה 40% משטח המשרד כולו, וככזו היא משמעותית מאד ביצירת האווירה בו. שילוב המוסיקה נועד לנטרל את הרעש האורבאני ולהעניק תנאים אופטימאליים לזמני הפסקה רגועים.


פריטי הריהוט בחללי המשרדים עוטים שלל גוונים עליזים, ובעיצוב שהפתעה ומקוריות הן מילות מפתח מובילות הופכים לוחות מחיקים שמשמשים את המתכנתים בעבודתם לתמונות ממוסגרות בקרניזים זהובים; השולחן בחדר הישיבות אינו אלא שולחן פינג-פונג שעבר הסבה; וחזות התקרה האקוסטית מעליו שודרגה ע"י הוספת לוחות פח שנחתכו לפי מידה, צביעת חלקים לבנים קיימים בכסף, וצביעת גריד הריבועים כולו באדום.  
 
 
מרפסת ש'מחוברת' לחלל פנים. 
 

משרדו של לנדנברג, הוא חלל חם, אינטימי וצבעוני, רחוק מכל דימוי מוכר של משרד מנכ"ל. חללו מאובזר בפריטים וחפצים אישיים החביבים עליו, כמו, למשל, אוסף כובעי קסקט, רדיו גדול המעוצב כמכונת משחק, או פריטי ריהוט בסגנון אקלקטי חינני, ואף נציג הטכנולוגיה בחלל זה- מסך טלוויזיה עתידני ומרשים במידותיו, נתחם בקרניז זהוב ברוח הקונטרסט המאפיין את העיצוב. מהמשרד, כמו גם מחלל המטבחון-חדר אוכל, ישנה יציאה למרפסת שהייתה, למעשה, המניע לבחירת המיקום, ולאחר המהפך שעברה נקל להבין את הרציונל שהנחה את לנדנברג. 
 
 
חדר המנכ"ל: חלל אינטימי, ססגוני וחם בעיצוב אישי משועשע, ויציאה ישירה למרפסת. 
 

שטחה רחב הידיים שעמד מוזנח ללא תאורה, נחשף עתה כסוג של פארק המפתיע בתוך הנוף האורבאני שסובב אותו ומשקיף עליו ממרום גובהו. לריצוף נבחרו משטחי דשא סינטטי כרקע לעיצוב המדמה סביבת חוץ לכל דבר, בה משתלבים שולחנות פיקניק בנוסח שולחנות של קק"ל, דק ופרגולה, גזיבו, ריהוט גן, ואף מערכת קול איכותית מותאמת לתנאי חוץ "המרפסת מהווה 40% משטח המשרד כולו, וככזו היא משמעותית מאד ביצירת האווירה בו, וכך גם שילוב המוסיקה שנועד לנטרל את הרעש האורבאני ולהעניק תנאים אופטימאליים לזמני הפסקה רגועים" אומרים שחר, אבי ונדב על המרחב המלבב המהווה המשך ישיר של החלל, וכמוהו מתרגם את הרוח שהנחתה וטוותה את סיפור העיצוב כולו "מה שניסינו ליצור זו תחושה, שהאדם הנמצא בחלל יחוש את המקום עצמו ויהיה מחובר אליו. ירגיש שהוא נמצא במציאות ממשית ולא בסביבה וירטואלית, כמו זו שבה עוסקת החברה". 
 
 

 

 


 

החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development