מסלולו המקצועי כולל גם תפקיד של מנהל עיצוב ברשת הקפה סטרבקס, בה פיתח אסטרטגיות להטמעת קונספטים חדשים בסניפי הרשת ברחבי העולם, וכן כיהן כמנהל בינלאומי של עיצוב מסחרי בחברת נייק, באורגון. במסגרת תפקידו זה היה ג'ייקובס אחראי לפיתוח מספר רב של חוויות לקוח, ובכלל זה פיתוח NIKE TOWN- קונספט מסחרי חדשני המספק חוויה רחבה וכוללנית סביב העיסוק בספורט.
הרצאתו של טד ג'ייקובס "כוחו של סיפור דרך עיצוב רב תחומי" מכתירה את הממד הסיפורי ככוח שמניע יצירת מותג מצליח. מיושבי המערות שהותירו את ציוריהם על קירות מנהרת לאסקו בחבל דורדון שבדרום מערב צרפת, דרך יצירותיו של הסופר הסיני מו יאן, שחרזדה וסיפורי אלף לילה ולילה, משלי אזופוס ביון העתיקה, ועד הסופרת הבריטית ג'יין אוסטין והזמר בוב דילן- סיפורים, לשיטתו של ג'ייקובס, היו מאז ומעולם הגורם שהניע אנשים, וכוחם הוא רב ועוצמתי: הם אלה שמעניקים משמעות ומייצרים קונטקסט להתרחשויות שבלעדיהם היו הופכים לאוסף מועד לשכחה של עובדות, דברים ומקומות. סיפורים מגרים את הדמיון ומעוררים אותו, עד למידה שהשומעים מתחילים לנכס אותם לעצמם. סיפורים הם מה שמגדיר את האדם, את החוויות ואת המותג, וככאלה חשיבותם בזירת המלונאות והאירוח רבה ביותר.