לקראת אוטופיה - 2019 HEIMTEXTIL

למרות המצב הכלכלי המעורפל המאפיין מדינות רבות באירופה ובעולם, גם השנה התקיימה בפרנקפורט תערוכת הטקסטיל הגדולה בעולם. התערוכה ממשיכה במגמת הצמיחה המאפיינת אותה בשנים האחרונותוהשנה אף נשבר שיא חדש של 3,025 מציגים מ-65 מדינות שונות מכל העולם.

מאת: מערכת בית ונוי | צילום: | - 04/11/2019

 


 

בין המציגים הישראלים, אפשר היה לפגוש את: NACHIK, PALRAM, BAT SHEVA GABSO, EROTEX, FLOCKTEX, VIOLA, RENBY, NICE&POP, ו-OFFIS.

נוסף על היותה תערוכה ייחודית בגודלה, ב-"heimtextil"אפשר למצוא מגוון עצום של מוצרי טקסטיל לבית ולענף האירוח (מסעדות, בתי מלון ומוסדות): וילונות, ריפודים, כריות נוי, שטיחים, טפטים, מצעים, מגבות ועוד, והכול תחת קורת גג אחת.

עבור קניינים, אדריכלים, מעצבי טקסטיל ומעצבי פנים, זוהי הזדמנות חד פעמית להיפגש עם יצרנים, לחוש את החומרים בידיים, להתייעץ ישירות עם מומחים בעלי שם מתעשיית הטקסטיל, להכיר מגוון מותגים בינלאומיים וליהנות מאירועים ברמה הגבוהה ביותר.

 

  

 



שינה בריאה כתנאי לאורח חיים בריא

אחד הנושאים שבהם התמקדה התערוכה השנה הוא נושא השינה. בניגוד לתזונה מאוזנת ופעילות גופנית כתנאי לאורח חיים בריא, נושא"השינה הטובה" נזנח לרוב, אף על פי שגם הוא תנאי הכרחי לרווחה פיזית ונפשית. מותגים מובילים מרחבי העולם הציגו בתערוכה חידושים בתחום, למשל:  "מצעים חכמים",מזרנים, ומערכות שינה.

 

 

 


 

מגמות וטרנדים

מדי שנהחושפת התערוכהאת המגמותוהטרנדים בענףהטקסטיל בתחוםעיצוב הפנים,המלונאות והאירוח.

השנה הוקדש אזור מיוחד לנושא הטרנדים, שכותרתו 'לקראת אוטופיה', ובו תצוגה של המגמות המובילות בתחום העיצוב לעונת 2019/20, כפי שנקבעו על ידי סטודיו פרנקלין טיל מלונדון.

כחלק מהתפיסה החדשה בתערוכה השנה, הוחלט כי הטרנדים יוצגו לצד מעצבי טקסטיל בינלאומיים ויצרני מדפסות דיגיטליות, וכך רוכזו השלושה בחלל אחד מלא השראה.

 

 

 

Toward Autopia

התפיסה שעומדת בבסיס הכותרת"לקראת אוטופיה" גורסת כי המאה ה-21 מציגה בפני כולנו אתגרים מגוונים, ובראשם נושא הקיימות. בתגובה, אנו מחפשים דרכים ליצירת אוטופיה חדשה: חברה שמכבדת כל אדם וסביבתו, ומאמינה באחריות אישית ובפעולות חיוביות ואופטימיות.


חמש המגמות שנבחרו תחת הכותרת "toward autopia"מתארות עולם המתנהל על פי סטנדרטים חדשים:


#PURSUE PLAY#

חשיבותם של מושגים כמו שובבות, אינטראקציה, מגע, מישוש והתנסות הולכת וגוברת בחיינו,כחלק מתגובה אנושית לאחידות ולאוטומציה שאנו חווים יומיום בשל הטכנולוגיה והמערכות הגדולות המקיפות אותנו מכל עבר. קיים בחברה צורך הולך וגובר "לכתוב את הסיפור האישי שלנו", כדי לפתוח את הראש ולקיים אינטראקציה אינטואיטיבית יותר עם העולם סביבנו.

 

 

 

#SEEK SANCTUARY#

המנטרה החדשה: "פחות אך איכותי יותר": פשוט, אלגנטי,אולם בשום פנים ואופן לא "קר". לדוגמה: רהיטים בצבעים מאופקים שאינם משעממים או קרים. עיצוב"חכם" שמרגיע את העיניים ואת הגוף כאחד.

 

#GO OFF-GRID#

בחיפוש אחר קרבה מחדש לטבע, אנו חווים דברים מעבר לשגרה היומיומית. זהו ניסיון לחזור לשורשים שלנו, להיות יצירתיים ואקטיביים ולהתנסות בחוויות חוצות גבולות.העיצובים מתמקדים בהיבטים הטכניים של טקסטיל לגינה (out-door) וכן של בגדי עבודה. הרעיון בבסיס מגמה זו הוא אסתטיקה תועלתנית לצד עמידות ופונקציונליות.

 

 

 



#ESCAPE REALITY #

הבריחה מהמציאות אל האוטופיה נעשית גם במישור הדיגיטלי וגם בעולם האמיתי. הגבולות בין דמיון למציאות מיטשטשים בשל ההתפתחות הטכנולוגית של ״מציאות וירטואלית״, ואנשים בורחים באמצעות הטכנולוגיה לעולם עתידני; ובה בעת הם עוסקים בטכנולוגיה שמאפשרת להם לחוות באופן עמוק יותר גם נושאים של קיימות בחיי היומיום.

 

 


#EMBRACE INDULGENCE#

בעידן המודרני המאופיין בחוסר ודאות,אנו מביטים מבעד למשקפיים ורודים על העבר, מתרפקים על הנוחות של הימים הטובים, משוועים לביטחון ומקיפים את עצמנו באסתטיקה רגועה ומזמינה. השפע הטהור "אאוט" ומחליפות אותו טכניקות של מלאכת יד לצד אינטימיות, מגע ומיידיות, וכל זאת באמצעות שימוש מתוחכם בחומרים מנוגדים.

סגנון מודרניסטי לצד אמנות ומלאכה משתלבים כדי ליצור חזון אוטופי של העתיד.

 

ועד לשנה הבאה...
אחד הדברים הבולטים ביותר בתערוכה היה המתח בין טכנולוגיה מתקדמתהמאפשרת לבצע מניפולציות שונות ומתוחכמות בטקסטיל,דבר שבעבר לא ניתן היה לדמיין כלללבין הרצון הנוסטלגיה מאפיין את התקופה הנוכחית לחזור לשורשים,למלאכות הידולאינטימיות שלימים עברו.
עם הסקרנות הזו, לא נותר אלא להמתין בציפייה עד לתערוכתheimtextile 
בינואר הבא.

 

 

 


יצירת קשר - לקראת אוטופיה - 2019 HEIMTEXTIL