החנות של ד"ר מאנזנה - עיצוב פנים ככלי לחיזוק מותג

 

כבר לפני יותר מחצי שנה, במצוד אחר סגנונות עיצוב מיוחדים, גליתי את הסטודיו לעיצוב פנים מוולנסיה – סטודיו "Masquespacio".

מאת: שירה רייז משולם | צילום: |

 


 


מדובר בסטודיו שמצליח, פעם אחר פעם, לשלב בין העיצוב הגרפי החד-מימדי לבין עיצוב הפנים. בזמנו כתבתי על העיצוב המיוחד של בית ספר לשפות ואילו הפעם אני מתכבדת להציג בפניכם את הגרסה של הסטודיו לעיצוב הפנים של חנות לתיקון ומכירת סמארטפונים. 

 


גם הפעם, בעיצוב הפנים של החנות, הסטודיו מוולנסיה מראה שליטה רחבת מימדים בתרגום חזותי של סמלי המותג לחלל הפנימי של החנות. 

 


בית חולים לסמארטפונים 


הלקוח, חברת "ד"ר מאנזנה", היא חברה שמתמחה במתן מגוון שירותים טכניים, עבור סמארטפונים וטאבלטים. בנוסף החברה מוכרת ג'אדג'טים למכשירים ניידים. חברת "ד"ר מאנזנה" בקשה מהסטודיו מוולנסיה לעצב את החנות הראשונה שהם פותחים, לאחר שבמשך שנים רבות השירותים שלהם נמכרו רק באמצעות רשת האינטרנט. 

 

 


סטודיו Masquespacio החליט כצעד ראשון לעצב מחדש את הזהות הגרפית של המותג, על מנת לחזק את הזיהוי של המותג וגם כדי שהעיצוב החדש ישמש כאלמנט מרכזי בעיצוב החנות. הבחירה בצבעים כחול וירוק – צבעים ששייכים לעולם הרפואה - נעשתה משום שהקונספט של המותג הוא "ריפוי" של סמארטפונים וטיפולי חירום בתאונות, מעיכות ונפילות של אותם מכשירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. 


אינסוף זוויות = אינסוף אפשרויות 


הלוגו החדש שנולד מתוך חוד החנית של החברה שהוא "מסך המגע" של אותם מכשירים, מביא לידי ביטוי חזותי, על ידי יצירת זוויות של 54 מעלות, את ההשתקפויות של מסך המגע. הזוויות מייצגות גם את האפליקציות השונות שיוצרות אינסוף של אפשרויות. 
עיצוב הפנים של החנות הוא המשך טבעי של העיצוב הגרפי החדש - העיצוב מחקה את הזוויות של הלוגו. 

 

 


שימוש בפלדה מגולוונת ליצירת אטרקטיביות


בתחילת הפרויקט הרצפה הקירות והתקרות של החנות היו במצב עגום מאוד. לכן הסטודיו חיפש אחר חומרים חדשניים ועמידים שיוכלו להוריד את עלות השיפוצים ולהביא לתוצאות אטרקטיביות. זו הסיבה שהמעצבים בחרו להשתמש בגיליונות של פלדה מגולוונת - חומר עמיד שהעלות שלו נמוכה והוא יכול לשקם את הקירות. 


הקובייה שמאחורי דלפק הקבלה היא מעין "רפליקה" של אריזות המוצר - שהעיצוב החדש שלהן נעשה גם הוא על ידי הסטודיו. עוד אלמנט עיצובי מסקרן הוא השינויים בגרפיקה שמתרחשים בהתאם לזווית הראייה של הלקוח. 

 

 


ההחלטה בקשר לדוכני התצוגה הייתה לשים פחות מוצרים בדוכנים ויותר מוצרים במלאי כדי ליצור מראה ויזואלי אטרקטיבי יותר.

 


העברת מסרים בדרך משעשעת 


הצבעים כחול וירוק משמשים כ"רפרנס" למילה רופא, הצבע הכתום (סלמון) מהווה "רפרנס" לאופנה ואילו הצבע הסגול הוא עבור ה"פריקים" של הסמארטפונים והטבלטים. חלונות הראווה מכילים טקסטים כגון: "ד"ר מאנזאנה? האם הוא אורתופד? לא זאת קבוצה של טכנאים שמומחים בתיקון מעיכות, הפלות ותאונות של סמארטפונים וטאבלטים". המטרה הייתה להעביר את הקונספט של החנות בדרך משעשעת. 

 


עיצוב הפנים החדש משופע בצבעים כיפיים ורעננים. הוילונות הכחולים מזכירים שוב את מטפורת בית-חולים.

חומרים כגון יריעות פלדה מגולוונת מוסיפים נופך תעשייתי למקום, בעוד שהרהיטים הלבנים מעניקים מגע עדין לכול החלל. המגוון של הפסטלים מביא לידי ביטוי את מגוון השירותים שיש לחנות להציע. 

 


הסטודיו של Masquespacio מוכיח שוב שאין גבול ליצירתיות ושאין צורך בתקציבים גבוהים כדי להביא לתוצאות מפוצצות.

 אולי תאהבו גם... 


>> בתים פרטיים מעוצבים 


>> עיצוב סלון  


>>  חברות ומוצרים

יצירת קשר - החנות של ד"ר מאנזנה - עיצוב פנים ככלי לחיזוק מותג