לעצב בקליק: מותגי הריהוט אונליין בדרך לכבוש את הבית (והלב) שלנו


אי אפשר להסתכל על העולם המודרני ולא להודות שהתקיימה מהפכה של ממש בתחום הקניות.

האינטרנט התפשט לכל היבט של חיינו, ויותר ויותר חנויות וחברות מציעות לקנות את מוצריהם ברשת. 
לאחרונה גם הריהוט ועיצוב הבית מצא את דרכו למרחבי האינטרנט, וכיום ניתן לראות עוד ועוד צרכנים בוחרים לרכוש ריהוט ברשת.

האם באמת כדאי לקנות רהיטים דווקא דרך האינטרנט?
מסתבר שכמו בכל קניה אונליין, גם לרכישת רהיטים ישנם המון יתרונות שקשה להתעלם מהם.

מאת: מערכת בית ונוי | צילום: | - 06/11/2018

 
אתר לרכישת ריהוט אונליין
חנויות הריהוט אונליין פורחות בכל העולם וגם אצלנו בישראל

למה כדאי לרכוש אונליין?

לא סתם הפכו הקניות אונליין לכל כך נפוצות כיום היתרונות תמיד היו גלומים ברעיון של לסקור מוצרים ולבחור מביניהם בלי לצאת מהבית, וברגע שהטכנולוגיה השלימה את הפער, החנויות האינטרנטיות החלו לצוץ בכל מקום.

שגיא כהן, סמנכ"ל השיווק של מותג הריהוט אונליין KUALA מספר: ״כבר משלבי ההקמה של המותג שלנו, דרך בחירת המוצרים, התמחור ועד הקמת המערך הלוגיסטי, ידענו שלא נקים אולם תצוגה וננפנה לקנייה ברשת. הצבנו לעצמנו מטרה אחת והיא לאתגר את הסטטוס-קוו הקיים בכל הנוגע לרכישת רהיטים ולייצר חווית קנייה שאינה תיפול ואפילו תתעלה על החוויה בחנויות ואולמות תצוגה. מגמת הצרכנות של ימינו הייתה ברורה מראש, מאות מיליוני אנשים צורכים כיום מוצרים מעשרות ענפים שונים דרך הרשת בקנייה אונליין. אז למה לא רהיטים?״

לפי כהן, הנה כמה מהיתרונות המרכזיים עבור צרכנים בקניית רהיטים אונליין: 

  • קניה מכל מקום: האינטרנט מבטל את המגבלה הפיזית המתבטאת במרחק בין הבית לחנות קניות אונליין הן רק פתרון נינוח יותר כאשר מדובר בחנות שיש לה סניף במורד הרחוב, אך כאשר הסניף הקרוב ביותר נמצא במרחק 45 דקות נסיעה (בלי פקקים וחיפוש חניה), הן הופכות לחיסכון אדיר בזמן.

  • מבחר בלתי מוגבל: חנות פיזית יכולה להציג סחורה רק ככל שגודל החנות או המחסן יכול לאפשר לה, ואילו באינטרנט, היא יכולה להציג כמה סחורה שרק תרצה באופן הזה מתקבל מבחר גדול ומגוון יותר.

  • חיפוש ממוקד: באופן דומה, חיפושים אחר מוצר ספציפי עשויים להיות סבוכים בחנות פיזית, גם כאשר היא מתוכננת כהלכה אך כאשר מדובר בחנות אינטרנטית, תמיד ישנה שורת חיפוש פשוטה שמאפשרת למצוא כל מוצר שרק נרצה.

  • חיסכון בעלויות: עלויות האחזקה של אתר באינטרנט זולות באופן מהותי מעלויות האחזקה של חנות או מחסן פיזיים, וכך נחסכות העלויות הגבוהות שלרוב מתגלגלות למחיר המוצרים, ומתקבלת סחורה זולה יותר.

אין ספק שגם לחנות פיזית ישנם יתרונות, וצריך לשקול אותם לפני שבוחרים בין קנייה בחנות אונליין לבין קנייה בחנות פיזית.
היתרונות הללו הטמונים כולם בנוכחות הפיזית שלנו בחלל החנות יכולים להיות: בחינה טובה יותר של הרהיטים, עזרה אנושית פרונטלית, התקמחות על מחירים ועוד.


אתר קואלה רהיטים אונליין
קונסולות מעוצבות מתוך אתר KUALA המציג מבחר רהיטים לבית לצד חווית קניית אונליין מהנה ובטוחה

אילו סוגי מוצרים לעיצוב הבית אפשר לרכוש היום אונליין?

״התשובה הפשוטה היא הכל״, אומר כהן, ״עם הטכנולוגיה של היום אין סיבה ששום רהיט פיזי שניתן לצלם מכמה זוויות ולדווח על המאפיינים הטכניים שלו לא יופיע ויימכר בחנות אינטרנטית.״

באופן הזה, ניתן למצוא בחנויות האינטרנטיות את כל סוגי הרהיטים והמוצרים לעיצוב הבית, וביניהם: 

  • ריהוט: שידותמזנוניםשולחנותקונסולותכסאות ועוד.
  • תאורה: לרבות מנורות שולחןמנורות תקרהמנורות צמודות ושקועותתאורה חכמה ועוד.
  • חדרי שינה: לרבות מיטות מכל סוגשידותארונותשולחנות כתיבה ועוד.
  • סלונים: לרבות ספותכורסאותמזנוניםספריות ועוד.
  • מטבחים: לרבות שולחנותארונותקונסולותשישמוצרי חשמל ועוד.
  • כלים סניטריים: מכל סוג.
  • וכל השאר – שטיחיםתמונותמוצרים דקורטיבייםריהוט גן ועוד.

למה כדאי למותגי ריהוט לייצר אפיק רכישה אונליין?

״היתרונות הטמונים בקניות אונליין אינם פועלים רק לטובתם של הלקוחות, אלא גם לטובתם של המותגים עצמם״, מציין אורן מושלי, מייסד אתר הום פלן, ״אך לפני כל היתרונות שהופכים את אפיק הרכישה אונליין לכדאי, ישנה סיבה שהופכת את האפיק הזה להכרחי: מדובר בסטנדרט, כזה שמתבקש ע״י הצרכנים והוא לא הולך להיעלם, אלא רק להתפשט ולגדול. חנויות אונליין הפכו למשהו כה נפוץ עד שמותג נחשב למיושן אם הוא לא מציע את סחורתו באינטרנט.״

יתרה מכך, מותג ייחשב כלא קיים אם לא יהיה לו אתר אינטרנט כלל, ואם כבר יש ברשותו אתר אינטרנט, אז שילוב של חנות אינטרנטית אינו מהווה טרחה גדולה מידי.

לצד זאת, אין להשמיט את היתרונות הברורים של אפיק רכישה אונליין: 

  • חיסכון בעלויות: הפיכת אפיק הרכישה אונליין לאפיק הרכישה המרכזי של המותג חוסך עלויות גבוהות של השכרת אולם תצוגה והעסקת אנשי שירות ומכירות.

  • הגדלת קהל הלקוחות: קניות אונליין מושכות יותר לקוחות מפני שהן לא מצריכות אותם לצאת מבתיהם ולהגיע פיזית אל סניף כלשהו, הרכישה יכול להתבצע אפילו מהמשרד בעבודה, כך שאתר אינטרנטי יכול להגדיל את קהל הלקוחות של המותג.

  • חשיפה ממוקדת: שיטות השיווק המודרניות באינטרנט מאפשרות פנייה ישירה לפלח השוק המתאים למותגוכך לבצע פרסום ממוקד ויעיל יותר שיכסה באופן יעיל יותר את עלויות הפרסום.

 

אתר הום פלן
אתר הום פלן מציג פלטפורמה חדשנית לרכישת ריהוט מספקים מובילים בארץ
 

מה עושים מותגי הריהוט הגדולים?

חנויות אונליין כבר מזמן התפתחו מעבר להיותן תוספת יעילה של נוחות, והפכו לסטנדרט של העולם המודרני.

לפיכך, מותגי הריהוט הגדולים מיישרים קו ובוחרים לפתוח חנויות אינטרנטיות תוך ידיעה שאם לא יעשו כן, הם יישארו מאחור.

עם זאת, מותגי הריהוט לא ממהרים לסגור את החנויות ואת אולמות התצוגה שלהם למרות שישנה מגמה ברורה אצל הצרכנים של מעבר לקניות אונליין, עדיין ישנו קהל רב שמעדיף להגיע לאולם התצוגה ולהתרשם מהרהיטים, בין אם משום שהם מעדיפים לחוות את הרהיטים באופן ישיר לפני הרכישה, ובין אם הם אינם מסתדרים היטב עם המחשב או לא מרגישים בנוח לקנות באינטרנט.

״אפשר להניח שבעתיד הרחוק יהיה אפשר לוותר על אולמות התצוגה״, מוסיף מושלי, ״אך כרגע הדבר עדיין נדרש, וכך נוהגים מרבית מותגי הריהוט הגדולים״.

האם יש עוד פיתוחים דיגיטליים בתחום?

ההתפתחות הטכנולוגית של העולם הדיגיטלי אינה מפסיקה, אלא רק ממשיכה להאיץ.

בין הפיתוחים ניתן להצביע על כמה שעשויים להיות יעילים במיוחד לחנויות אינטרנטיות:

  • פלטפורמות ייעודיות לאתרים: מערכות כמו קונימבו בישראל ושופיפיי העולמית נבנו במיוחד לאתרי מכירות ויתאימו בצורה מושלמת גם למכירת רהיטים אונליין.

  • כלי מעקב וניתוח: עוד ועוד פלטפורמות אינטרנטיות מאפשרות מעקב וניתוח מעמיק של פעילות החנותבאופן יותר מדויק ויעיל ממה שאי פעם התאפשר בחנות פיזית.

  • עזרים למשתמש: שלל פיצרים ותוספים שעשויים לסייע למשתמשים ולשפר את חווית הקנייה שלהםכמו כלים למדידה ותכנון של ביתם כדי להתאים באופן יעיל את הרהיטים.

  • צאטים אונליין: טכנולוגיות צאט אונליין מאפשרות שילוב של המענה האנושי גם בחנויות האינטרנטיות וכך למזער את החסרונות המעטים ממילא של אפיק המכירה הזה.

  • סיורים וירטואליים: כיום ניתן להרכיב סיורים וירטואליים באולמות תצוגה כך שהלקוח ירגיש שהוא נמצא ממש בין הרהיטים – יחד עם פונקציות מתקדמות כמו תאימות למציאות וירטואלית וקנייה ישירה מן הסיור ניתן להפוך זאת לפתרון הקניות המושלם.

 

אפליקציית הקנייה של איקאה במובייל
באפליקציה ובאתר - איקאה מובילה את עולם מכירות הרהיטים באינטרנט
 

קניות אונליין העתיד של עולם המסחר

לסיכום, כמו שזה נראה, בעתיד הקרוב כבר כל אחד יוכל לשבת בביתו, לסייר באולם תצוגה וירטואלי ולבחון את הרהיטים בביתו כהדמיה ממוחשבת כדי להחליט אם לרכוש אותם.

מותגי הריהוט אינם יכולים להישאר מאחור באולמות התצוגה, ועליהם להצטרף במהירות למגמה הגואה.

באמצעות הכלים הטכנולוגיים ניתן לסייע ללקוחות בחוויית קנייה עשירה ואיכותית יותר מאי פעם, וכך לתת למותג לשגשג.