עיצוב ממילאנו

שוב אפריל, שוב הצטלבות זמנים לא מוצלחת בין מועד קיומה של תערוכת הרהיטים במילאנו ומועד סגירת המגזין, ושוב אין ברירה, אלא להסתפק הפעם באפריטיף מקדים לתפריט עשיר שהציע האירוע השנתי, אשר החל את דרכו כתערוכת רהיטים ותפח לכדי הפנינג עיצובי המקיף כל חלקה טובה בעיר 

מאת: מערכת 'בית ונוי' | צילום: | 03/04/2013

כיסאות, כורסאות, ספות או שולחנות. לכאורה, מה כבר אפשר לחדש בעיצובם של פריטים אלה המציפים את חיינו בשלל וריאציות צורניות ושימושי חומרים? ובכן, מסתבר שאפשר- ציטוטים מהעבר בפרשנות עכשווית, השתוללות בצבע, מיומנויות מעוררות השתאות בעיסוק בעץ, אג'נדה של חופש פורץ גבולות, או תיבול של הומור. סנונית טעימה ראשונה.

כורסת ערסל של חברת 'Wa.De.Be' המושב הסרוג חובר לשם הכורסה Grany (סבתא). 
 

קולקציית Nuvola שעיצבה פאולה נבונה לחברת Gervasoni, חושפת היטב את חתימת ידה של מי שנוחות וא-פורמאליות עומדות בבסיס עיצוביה: קולקציית מושבים חדשה הכוללת ספה וכורסאות על טהרת רכות מרופדת במרקם שמיכות 'פוך', וקוראת להתרווח בתוכה. 


   

אחרי שהביאה לנו את קולקציית 'מנגס' הסרוגה והמלבבת שעיצבה עבורה פטרישיה אורקיולה, חברת 'Gandia Blasco' עושה זאת שוב, עם קולקציה בעיצובה של שרלוט לנסלוט השואבת השראה ממלאכת יד מסורתית והופכת אותה לאובייקטים עכשוויים. רקמת צלבים ידנית מיתרגמת לדיגום דיגיטלי בשטיחים, כריות ומושבים העשויים 100% צמר ומשרים חמימות נעימה. 

 

 

    

כורסת 'Coat' שעיצב סבסטיאן הרקנר לחברת 'Moroso' אינה כוללת רגליים, אך בה בעת מבטיחה יציבות ואחיזת רצפה טובה הודות להדפס בד מונע החלקה. הכורסה קלת המשקל ניתנת לניוד קל, ובד הריפוד הרך שעוטף את אותה כעין שמיכה ניתן להסרה.  

   
פאולה נבונה עיצבה לחברת  Baxter מערכת פופים מודולארית רכה ונוחה, עשויה עור עם תיפורים חיצוניים בולטים. משענות  הגב והידיים הן למעשה כריות אותן ניתן להציב ולהזיז לפי התנוחה הרצויה- שכיבה או ישיבה. 

   
את ההשראה לסדרת המושבים Superheroes שעיצבו עבור חברת 'Cappellini', שאבו המעצבים מתיאס רסק וטור פלם מסטודיו Glimpt השבדי,
מטכניקה ויאטנמית מסורתית המשמשת לקליעת קערות באמצעות ליפוף.  פריטי הסדרה עוטרו במוטיבים דקורטיביים צבעוניים, והמושב הגדול בה יכול לשמש גם כשולחן. 

   
גטנו פשה, המעצב האיטלקי המזוהה עם חברת 'Meritalia', אינו סוטה מהקו הפרוע משהו שמאפיין את עיצוביו, וממשיך לתת דרור לדמיונו כשהוא מעגן את יצירתו  במצע רעיוני הגורס כי תשוקה לחופש הינה חלק מחובתו של האדם- חופש מדעות קדומות, מהעבר ומנוסטלגיה, מהמלאכותי והמשעמם, ומפוליטיקלי קורקט. הזמן שלנו נזיל, לשיטתו של פשה, וחשוב להתנער מצורות ומסכמות נוקשות כפי שהוא לפחות עשה בעיצוב הספה הססגונית Michetta 2: סטרקטורת עץ, ריפוד פנים בפוליאוריטן ובדים בשלל צבעי הקשת. 

   
רגע של עברית ורגע של נחת בתערוכת המטבחים Eurocucina- שיתוף פעולה בין חברת 'אבן קיסר' וחברת 'רגבה'.

בביתן מרשים שהשתרע על 300 מ'ר, חשפה חברת 'אבן קיסר' תפיסת חלל מגורים המבוססת על שימוש במוצרי החברה. המטבח שניצב במרכז החלל היה מתוצרת חברת 'רגבה' והדגיש את שיתוף הפעולה בין שני המותגים המובילים, אשר לרגל התערוכה הניב דגם חדש של מטבח שפיתוחו מביא לידי ביטוי את מלוא הפוטנציאל הטמון בחומר הגלם של אבן קיסר. המטבח, שעוצב על טהרת חיפוי בטקסטורת קרוקודיל לבן, שילב יחידת אי באורך נדיב של -9 מ', ויחידת קיר גבוהה באורך נדיב לא פחות, של 12 מ'. יחידת האי עוצבה עם משטח נע, אשר בהיותו סגור מעניק לה מראה של מסה לבנה ונקייה, ועם פתיחתו, המתבצעת באמצעות מנועים חשמליים המופעלים בשלט אלחוטי, נחשפות הפונקציות הנדרשות לעבודה, ובכלל זה כיור ה'נעלם' בתוך חללי האחסון שלה. ביחידת הקיר הגבוהה שולבו חזיתות שכל אחת מהן היא, למעשה, לוח שלם של אבן קיסר, ולמרות משקלן תנועתן קלה וחלקה הודות למסילות מיוחדות שהותאמו לכך. 

   

מתוך 'אפרטיף מילאנזי'. גליון 124, מאי - יוני 2012 


 

 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי