בעיר פוקוקה ביפן, שוכן לו בית שתוכנן ועוצב על ידי האדריכל קזויה מטזודה באמצעות מוטיבים שונים מסצנת האדריכלות העכשווית. מטזודה למעשה דאג לעבודת
עיצוב הבית ושילב במבנה אף משרד, כך שהמבנה הפרטי שלו ישמש גם לצורך מגורים וגם לצרכיו הכלכליים. כמו כן, הבית שוכן במיקום הומה ועל כן דאג האדריכל לנצל זאת לצרכיו המסחריים. כך למשל, במהלך עיצוב הבית הוא שילב חלל תצוגה שנועד לצרכי מכירה של ריהוט מאלומיניום יצוק שהוא יוצר. מדובר למעשה במעין עיצוב משרד ממש בתוך הבית, שנועד לשימוש מסחרי אך יחד עם זאת, תוך שמירה על מקשה הומוגנית אחת.
מבט מבחוץ
במהלך עיצוב הבית, דאג מטזודה לשמור על מתאר מבני לא קונבנציונאלי המשלב אטימות ושקיפות ומוטיבים אלכסוניים וקטומים. הבית מורכב משתי קומות כאשר הקומה העליונה בולטת מעל קומת הכניסה ומייצרת בחזיתה מעבר מקורה, כעין אכסדרה. קומת הקרקע משמשת כחלל תצוגה הפתוחה לחלוטין כלפי הרחוב על מנת לעורר את סקרנותם של העוברים ושבים, כאשר קומת המגורים לעומתה, סגורה למדי ומספקת פרטיות. בנוסף, הגישה מהחניה לאולם התצוגה שבקומת הקרקע היא באמצעות רמפה- מה שמעניק לבית מראה של ריחוף מעל הקרקע.
משרד בתוככי הבית
מטזודה חשב על הכל, כך למשל, דאג עבור
עיצוב משרד הממוקם בקומת העבודה ומאופיין במרחב פתוח שחלקו הקדמי הינו חלל תצוגה ובעומקו חללים נוספים המוגדרים באמצעות פתחי מעבר בלבד, ללא דלתות הסוגרות עליהם. כמו כן, המרחב מוקף לוחות זכוכית, מה שמעיד על עיצוב משרד יצירתי, הממוקד בקשר עם החוץ. במשרד פריטי תצוגה המסודרים באופן מופתי בכמות מחושבת, מה שאף מעיד על סגנונו המינימליסטי של מטזודה, באופן שרק עיצוב הבית יכול להדגים. עיצוב משרד בתוככי הבית הפרטי המתבטא אף בריבוי מעברים בין חיים בבית לחיים בעבודה מעיד על שילוב עדין ואיזון בין השניים, ככל הנראה בהשראת הפילוסופיה היפנית הדוגלת באיזון.
מבט אל הסלון
-------------------------
התוכן נשען על המאמר: עיצוב בית פרטי בפוקוקה, יפן