תכנון: שרון נוימן אדריכלים, בשיתוף הילה צור, מעין שחר קליר, גילי דין
חדר המלון הקונספטואלי מתייחס למציאות האורבאנית, בה המרחב הוא מצרך נדיר.
"קירצונך" הינו חלל פתוח להתרחשות על פי בחירת המשתמש, כשהאלמנטים הפונקציונאליים בו נטמעים בקירות ובתקרה. החדר יכול לתפקד נפלא במידות קטנות, ולאפשר חוויה של בית על כלל שימושיו.
להבדיל מהסיטואציה הרווחת בחדרי מלון כשהמיטה הינה שחקן ראשי בחלל, "קירצונך" מציע מגוון מצבים המאפשרים לחלל לתפקד כחלל שינה, עבודה או אירוח, תוך שמירה על הפרדה בין הפרטי לציבורי- חדר המזמין את השוהה בו להישאר ומספק את כל צרכיו.
המשטחים המהווים את הריהוט בחדר עשויים מחומרים מרוכבים – סיבי פחמן (קרבון פייבר) בעובי 10 מ"מ במבנה כוורת. המשטחים מאופיינים בקלילות אך בה בעת מסוגלים לשאת עומסים עצומים, ובעזרת מנגנון צירים מתוחכם הם מתקפלים ממשטח לרהיט בהפעלה פשוטה. באותה קלות הם נצמדים למקומם במישור הקיר באמצעות מגנטים, ומשטחים אחרים יורדים מהתקרה בלחיצת כפתור.
הכניסה לחדר נעשית היא דרך קיר פונקציונאלי המכיל את האלמנטים הקבועים בכל יחידה, והשהות בו מתחילה, למעשה, כטבולה ראסה- מה שנותר הוא רק לבחור את ה"מצב" הרצוי וגם לשלב בין תרחישים: המיטה יכולה להופיע כשתי מיטות ליחיד, שולחן הסלון יכול לרדת לגובה שולחן סלוני, או שולחן אוכל. ההפרדה בין חדר השירותים לאמבטיה מאפשרת לנצל את שני האזורים במקביל, והארון הינו חלק מקיר זה- נשלף ממנו כמגירה ונבלע בתוכו. כשהמשטחים הופכים לרהיטים נדלקת תאורה אחורית הניתנת לכיבוי באמצעות מתג, וכשהם אינם מתפקדים ככאלה הם נטמעים במישור הקירות ותקרת העץ, עוטפים את החדר ומתעגלים כלפי רצפת העץ.
בהתחשב בסביבה הדינמית בה אנו חיים, בהרגל וברצון שלנו לשלוט, לבחור ולהתרגש, בעולם בו הכול אינטראקטיבי, נראה כי חדר שמשתנה "קירצונך" ומתאים עצמו לצרכים ככפפה ליד, נותן מענה מנצח לדרישות המתארחים בשנות האלפיים- UX שיכול לרגש ולהתאים לאנשי עסקים המגיעים למלונות לשהות ארוכה כשהחדר מהווה עבורם בית, כמו גם לזוגות, ובחדרים גדולים יותר אף למשפחות.
מתוך חוברת כנס "אדריכלות ועיצוב בתי מלון ואתרי תיירות 2012"