מדריך רשתות חברתיות חלק שני

מאת: שירה רייז משולם | צילום: | - 25/02/2014

 

שיווק באמצעות תוכן

הרעיון שעומד מאחורי שיווק באמצעות תוכן, הוא לחלוק תוכן מקורי שאתם יצרתם, או לשתף אחרים בתוכן רלוונטי שאנשים אחרים יצרו. זו הדרך לספר את סיפורכם וגם סיפורים של אחרים. 


תוכן איכותי, יוצר אמון וגורם לאנשים להרגיש שהם יודעים ממי הם רוכשים את השירות. התוכן גם יעזור לכם להישאר בקשר עם לקוחות פוטנציאליים, ובסופו של דבר כאשר אותם גולשים יחפשו אדריכל, או מעצב פנים הם יחשבו עליכם. 
 
 
 

 

ה"וובינארים" נכנסים גם הם תחת הקטגוריה הזו משום שניתן לארח בהם אנשי מקצוע מתחומים שונים שמעניקים מידע חשוב לגולשים. את הוובינארים ניתן להעלות ליוטיוב כדי שכול אחד יוכל לראות אותם. הוובינארים מעניקים ערך מוסף לגולשים ועוזרים לבניית קהילה. הוובינארים הם גם כלי מצוין לעידוד הרשמה לניוזלטר. 

טיפ: אל תשכחו ליידע, באמצעות הרשתות החברתיות, כאשר אתם מעלים תוכן חדש. 
 
 

פייסבוק

הפייסבוק יכול לעזור מאוד לאדריכלים ומעצבי פנים שמתכננים בתים פרטיים, משום שהרבה אנשים נמצאים שם. החיסרון בפלטפורמה הזו הוא שאם אתם רוצים להפיק את המקסימום מהפייסבוק אתם ככול הנראה תצטרכו לעבוד עם הקידום הממומן. כאשר מוסיפים פוסט עם לינק לפייסבוק בדרך כלל, הלינק נשלח ל: 50% מהקהילה שלכם, אבל כשעושים קידום ממומן לפוסט הוא מגיע לכ: 80%. 
 
 


הפרסום בפייסבוק הוא לא יקר, אך חשוב כמובן לחשוב על החזר השקעה. אתם תצטרכו להקים דף עסקי, וחשוב לזכור שלא מדובר בדף פרטי ולהתנהג בהתאם. מומלץ לפרסם הודעה פעם ביום. אחת לשבועיים אפשר לפרסם פוסט גם בדף הפרטי, כדי ליצור אינטגרציה בין שניהם. 
 

טוויטר
 

הטוויטר נחשבת לרשת חברתית מעניינת מאוד. היא רשת ציבורית, כלומר אתם יכולים לעקוב אחרי כול מי שתרצו. אם בפייסבוק העסקי הלקוחות צריכים להגיע אליכם, בטוויטר אתם יכולים ליצור עמם קשר.
 
 


המגבלה העיקרית של הטוויטר היא שכול הזמן קורה שם משהו וקשה מאוד לעקוב אחרי כל הציוצים. במיוחד עבור זה פותחו אפליקציות מיוחדות שמאפשרות לכם לעקוב אחר הציוצים שחשובים לכן, וכדאי לברר איך הן עובדות. 
 

האשטאג # (Hashtag) בטוויטר הוא הדרך שלכם לציין את נושא התוכן שלכם. אם לדוגמה הנושא של הציוץ שלכם הוא אדריכלות, אתם צריכים לעשות #אדריכלות. 
 
 
בטווטיר אתם צריכים לנהל שיחה עם אחרים ולא רק לצייץ לינקים. אתם צריכים  גם להגיב וגם לחלוק תוכן של אחרים. כדאי להעלות תמונה ליד כול ציוץ משום שגם הטוויטר הופך לוויזואלי יותר. 
 

גוגל פלוס

למרות שגוגל פלוס היא רשת חדשה ויש בה פחות אנשים, גוגל פלוס נמצאת כול הזמן בתהליך של גדילה. היתרון של הגוגל פלוס הוא שאנשים ברשת הזו מאוד ממוקדים בנוגע לתחומי העניין שלהם. גם שם ה:# מאוד חשובה לסימון נושאים. 
 

חלוקת האנשים למעגלים (קבוצות אנשים, או קטגוריות) מאפשרת לכם לראות מה כתבו האנשים שאחריהם אתם עוקבים ולחלוק מידע עם אנשים שהסכימו לעקוב אחריכם. בניגוד לדף עסקי בפייסבוק אתם יכולים להוסיף אנשים למעגלים שלכם ואתם גם יכולים ליצור קשר עם אנשים שאתם לא מכירים. 
 

 

חשוב לבנות מעגלים ולגרום לאנשים לעקוב אחריכם.
 

עוד יתרון של הגוגל פלוס הוא הגוגל Hangouts שמאפשר לכם לקיים שיחת וידאו בהשתתפות אנשים רבים, אפשר גם להקליט את השיחה. שיחת וידאו מאפשרת לאנשים להגיב ולשאול שאלות בזמן אמת. 
 

בלוגים
 

לידיעתכם, גם הבלוג הוא מדיה חברתית, אך חייבים להתחייב אליו. כדי שהבלוג שלכם יהיה אפקטיבי תצטרכו להעלות פוסט פעמיים בשבוע. אם אינכם יודעים לכתוב טוב, תוכלו להעלות פוסט עם תמונות בלבד. 

אם בכול זאת אתם מתעניינים בכתיבה חשוב שתכתבו על משהו שלא רק שמעניין אתכם, אלא שיש לכם תשוקה אליו, רק כך תחזיקו מעמד עם הבלוג שלכם.  
 
 
 


באמצעות מעקב אחר בלוגים מצליחים של אחרים אפשר ללמוד כיצד אנשים מבטאים את עצמם, וגם כיצד לעבוד עם רשתות חברתיות. 
 

טיפים חשובים אחרונים
 

הרשת החברתית משתנה מאוד מהר וקשה ללמוד אותה מספרים. לכן כדאי שתהיו חלק מקהילות שעוסקות בנושא. 
הישארו ממוקדים בנוגע למטרות השיווקיות שלכם.
 

נהלו את הזמן שלכם בחוכמה. החליטו כמה זמן אתם יכולים להקדיש בשבוע או ביום לרשתות חברתיות ונסו לא לסטות מההחלטה הזו. 
 

והטיפ החשוב ביותר, בנוגע לכול הרשתות החברתיות הוא: אנשים אוהבים תוכן ויזואלי כלומר תמונות וסרטי וידאו, לכן אין לכם ברירה אלא ללמוד לצלם טוב, או להעסיק צלם מקצועי ולהוציא כמה שיותר תמונות לרשתות החברתיות.
 

 
 




 

יצירת קשר - מדריך רשתות חברתיות חלק שני