רשתות חברתיות - המדריך לאדריכלים ולמעצבים

מאת: שירה רייז משולם | צילום: | - 06/02/2014

 

חלק ראשון

 

בראיון שקיים האדריכל אינק סירס עם אורורה מיניגלו מנהלת השיווק של חברת Novedge. אורורה מסבירה על חשיבות הנוכחות של האדריכלים במדיות חברתיות. 

ואם כבר מדיות חברתיות, אז איזו מדיה הכי טובה בשבילכם, פייסבוק, טוויטר, בלוגים, ואולי גוגל פלוס?

על כך בכתבה הבאה  
 
 
 

פעולה ראשונה, מחליטים על מטרות ויעדים: 
 

אורורה מאמינה שבקרוב כל החברות, מכול התחומים יעשו עסקים רק באמצעות האינטרנט, ולכן אדריכלים, מעצבים וכמובן שגם חברות אחרות צריכים להראות נוכחות חזקה שם. 

לרשתות חברתיות יש אמנם השפעה אדירה על תפיסת המותג של כול אחד ואחת מאיתנו, אך מהצד האחר הרשתות החברתיות גוזלות המון זמן, ולכן לפני שנכנסים לעולם החברתי-ווירטואלי הזה, קודם כול חשוב להחליט על מטרות שיווקיות ולעשות סדר עדיפויות. 
 

מתמקדים רק ב:2 עד 3 רשתות חברתיות 
 

בעקבות מגבלת הזמן הגדולה, השאלה הנשאלת היא – באלו רשת חברתית כדאי להתמקד? 
 
 
 


לדעת אורורה, כדאי לבחור עד 3 פלטפורמות והעיקר - להישאר עקביים. אם החלטתם להתחיל לכתוב בלוג לא מומלץ לוותר על הרעיון כעבור חודשיים. כתיבה בפייסבוק פעם בשבוע אינה מספיקה והטוויטר דורש המון יצירתיות, לכן חשוב לבחור פלטפורמה שאתם חושבים שתוכלו להיות עקביים בה. 

הבחירה בפלטפורמה המתאימה משתנה בהתאם לאופי שלכם, למקום שהלקוחות שלכם נמצאים בו, וכמה זמן בממוצע אתם יכולים להקדיש לאותן פלטפורמות.  


מתחילים עם פלטפורמה אחת

אתם יכולים להתחיל עם פלטפורמה חברתית אחת או שתיים, וברגע שאתם רואים שאתם שולטים במצב אפשר להוסיף עוד רשת חברתית. כאשר יש אסטרטגיה מגובשת ניתן להעביר, בתשלום, את הטיפול ברשת החברתית לאיש מדיה חברתית. אותו אדם צריך לדעת בדיוק איזה תוכן אתם רוצים שהוא יעלה ומהי המדיניות והאסטרטגיה שלכם. 
 

המון תוכן ויזואלי
 

הצרכנים של היום רגילים למצוא כול דבר שהם מחפשים ברשת. הלקוחות הפוטנציאליים מצפים לכך שהם יוכלו לבדוק את הרקע שלכם באמצעות גוגל. בנוסף לכך, העולם הווירטואלי הופך לוויזואלי יותר ויותר, אנשים מעדיפים לראות סרטונים עליכם או תמונות של פרויקטים ופחות לקרוא מאמרים. לכן יש חשיבות גדולה לפרסום תמונות הפרויקטים שלכם ברחבי הרשת, כמובן עם לינק שיוביל לעוד מידע עליכם. 
 

2 אסטרטגיות מובילות לנוכחות ברשת
 

יש 2 אסטרטגיות עיקריות ליצירת נוכחות ברשת, וכמו כמעט כול דבר אחר, הבחירה באחת מהן קשורה בעיקר לתקציב שלכם. 
 
 
 


האסטרטגיה הראשונה קשורה לכך שהשם שלכם יופיע במקום בולט באינטרנט, כאשר הגולש מחפש אדריכל באזור שלכם, או כאשר הגולש מחפש אדריכל על פי התמחות ספציפית. זו האסטרטגיה שנחשבת ליותר יקרה. מלבד העובדה שתצטרכו כול הזמן לקדם את האתר שלכם, אתם צריכים באופן קבוע לבדוק מה המתחרים שלכם עושים והיכן הם נמצאים. 
 
 
 

נטוורקינג אוף-ליין ושמירה על קשר אונליין
 

האסטרטגיה השנייה היא לעשות "נטוורקינג" אוף-ליין, כלומר לקיים הרבה פגישות עם אנשים, להשתתף בהרצאות, ללכת לכנסים ואז לתת לכול אותם אנשים שפגשתם, אמצעי להישאר איתכם בקשר באונליין. לכאן נכנס גם הניוזלטר - משום שזו, נכון להיום, הדרך הכי טובה להישאר בקשר, בעיקר כאשר יש לכם הרבה אימיילים של לקוחות פוטנציאליים. 

אפשר להישאר בקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים גם באמצעות הטוויטר, או הפייסבוק. חשוב שהלקוחות הפוטנציאליים יוכלו ליצור אתכם קשר ברגע שהם יזדקקו לכך. רשתות חברתיות הן גם דרך מצוינת לחשוף בעקביות את הפרויקטים שלכם. 

במאמר ההמשך תוכלו ללמוד על היתרונות והחסרונות של הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר.