דירה בפתח תקווה: ממקום - לבית

מעצבת הפנים שרה שטיינר מציגה פרויקט הממחיש את היתרון הגדול הטמון בשילוב שבין שני תחומי ההתמחות שלה: עיצוב פנים והום סטיילינג, ואיך אפשר לשלב בין ישן לחדש, בין המוכר לשונה ולהפוך דירה סטנדרטית לאואזיס

מאת: תמי וינצברג | צילום: אמיר ארליך | 20/02/2020
על הנייר: דירה יד שנייה בפתח תקווה, המתפרשת על פני כ-130 מ"ר וכוללת 4 חדרים. בדירה מתגורר זוג בשנות ה-50 לחייו, שילדיו בוגרים ומתגוררים מחוץ לבית. המעצבת הצטרפה לתהליך עוד טרם קניית הדירה, והמליצה עליה לאור הפוטנציאל הגבוה שראתה בה, בהתבססה על המיקום המצוין והנוף הנפלא.
 
דבר המעצבת: "התכנון החל, למעשה, עוד טרם רכישת הדירה. הלקוחות התלבטו בין שתי דירות והזמינו אותי לסייע בקבלת ההחלטה. מרגע שהחליטו על הקנייה התחלנו בתהליך, במטרה לסיים אותו לפני כניסת הדיירים", אומרת שרה שטיינר - מעצבת פנים המלווה לקוחות פרטיים ועסקיים בתהליכים של עיצוב פנים והום סטיילינג של דירות, בתים, משרדים וקליניקות. 
שטיינר מאמינה בחיבור שבין עיצוב החללים לייעודם ולתחושה הנוצרת בהם, והיא עושה זאת תוך עמידה בתקציב, בלוח זמנים מוקפד ובדרישות הלקוח. גם בפרויקט זה, שחייב לוח זמנים צפוף ומדויק, עמדו לנגד עיניה הדיירים והדרישות שלהם. אלה כללו, בין השאר:
שולחן אוכל גדול המתאים לאירוח
שילוב של חלק מהרהיטים הקודמים בעיצוב החדש
ריצוף מאויר באמבטיה 
דגש על תאורה טבעית ומלאכותית
יצירת שני חדרי עבודה נפרדים לבעלי הבית
עיצוב נקי מאוד, "הפוך מהבית הקודם"
 
 
 
הדירה המקורית, מתברר, הייתה בת חמישה חדרים, שאחד מהם בוטל על ידי הדיירים הקודמים, כדי להגדיל החלל הציבורי. שטיינר המשיכה את הקו הזה, והוסיפה קיר לצד המטבח, כדי ליצור מבואה שחסרה בדירה ולנצל את צדו השני כתוספת שטח אחסון במטבח. ארון זה, שבו מסתתרים גם המקפיא ושואב האבק, המכשירים החשמליים החדשים, הברז והכיור, היו השינויים היחידים שעשתה המעצבת במטבח, שהתאים, כפי שהוא, לצורכי הדיירים החדשים. החזון שלה הוכיח את עצמו, שכן בעלי הבית רצו לוותר על האי במטבח, השתכנעו להשאיר אותו, וכעת הם מספרים שהוא הפך למוקד הבית.
החלל הציבורי בדירה, שהוא פתוח ומרווח, כולל בנוסף למטבח גם פינת אוכל וסלון.
 

 
בפינת האוכל הציבה שטיינר שולחן נפתח ורחב מידות, עשוי פלטה מעץ מלא. מעליו תלתה את גוף התאורה היחיד בדירה שהובא מהבית הקודם.  גוף זה, המתהדר ב"זכוכיות סבתא", הכתיב את אופיים של גופי תאורה נוספים בבית, כמו זה התלוי מעל האי במטבח, וכמו האהילים המסוגננים בחדר הרחצה.
 
"התעקשתי בעניין הנברשת בפינת האוכל, למרות שבעלי הבית לא התלהבו בהתחלה. יש לי את היכולת לדמיין איך הדברים ייראו בסיום התהליך - והדבר מוכיח את עצמו שוב ושוב. בדיעבד, הם הודו לי, כיוון שאהבו מאוד את התוצאה. כך גם היה עם תוספת התאורה במטבח, למרות שכשהצעתי אותה הם חשבו שהיא מיותרת. כשנכנסו לגור בבית, והתחילו להשתמש במטבח, אמרו לי כמה הם נהנים ממנה וכמה טוב שלא ויתרתי בעניין".
מאחורי שולחן האוכל בולט קיר בריקים ("הדבר האמיתי, לא טפט", ממהרת שטיינר להבהיר. "או ששמים את הדבר האמיתי - או שלא שמים בכלל"). הבריקים חוזרים על עצמם בנגיעות קלות גם במטבח. 
המוקד השלישי בחלל המשותף הוא הסלון. כמו כל הבית גם הוא מעוצב בצבעים טבעיים בגוון חול, אולם המעצבת הוסיפה נקודת צבע בדמות כורסה כחולה, כדי להעשיר את המראה הרגוע של החלל. השטיח הייחודי נקנה כבר לאחר שהבית היה מוכן. "הבאתי אותו לצורך הצילומים, ובעלי הבית ראו כמה הוא מוסיף וקנו אותו", היא מספרת.
 
חדרי עבודה לאנשים עובדים
המעבר לחללים הפרטיים בבית מתחדד בזכות פרקט למינציה בגוון אלון, ששטיינר קיבלה מן המוכן ובחרה לא לשנות. גם הריהוט בחדר השינה הועבר מן הבית הקודם, וכדי לעדן אותו הוסיפה וילונות מבד נופל ותכננה שידה בקו עכשווי, המשלבת מגירות בעומקים שונים ותא עם פתיחה עליונה לניצול מיטבי של חלל החדר. "אני רואה חשיבות רבה בפרקטיות ובניצול מיטבי של השטח למחיה ולאחסון", היא מדגישה.
 
 

"לבקשת בעלי הבית ייעדתי שניים מחדרי השינה לחדרי עבודה, וכל אחד מהם זכה לטיפול שונה", מספרת שטיינר. לחדרה של בעלת הבית נבחר החדר הקטן, שעוצב על בסיס הרהיטים הקיימים בסגנון נשי ובגוני שמנת. חדרו של הגבר מנוצל גם כחדר אורחים, באמצעות מיטה נפתחת, וכל הרהיטים בו הוזמנו במיוחד, על פי מידה, כדי למקסם את ניצול השטח. 

 


בעוד שחדר האמבט הצמוד לחדר ההורים לא שונה, המקלחת ושירותי האורחים זכו לרענון משמעותי באמצעות שינוי מיקום הכיור והאמבטיה, ביטול המקלחון והחלפת חלון האלומיניום. שילוב של אריחים מצוירים ועץ בוצ'ר בארון הכיור ובמדף שנוצר מעל מכל ההדחה הסמוי ועל אדן החלון, מוסיפים לתחושה הנעימה השוררת בחלל. 
 
 

"כמי שמתמחה לצד עיצוב פנים גם בהום סטיילינג, לקוחותיי נהנים מהיתרונות שבשילוב בין התחומים. כך, למשל, הלבשת הבית מהווה חלק מהתכנון הראשוני, וכל פרט זוכה לתשומת לב מירבית", אומרת שטיינר, ומסבירה, שתשומת לב זו בתחילת התהליך יכולה לפשט אותו, להוזיל אותו ובעיקר להביא לתוצאה הטובה ביותר בסיומו, כפי שאפשר לראות גם בפרויקט זה. 
 
לפרטים נוספים: שרה שטיינר sara.steiner565@gmail.com | https://sarasteiner.co.il | טל': 054-9720131

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי