מטיילים על קירות

צמד המעצבים דן והילה המאירי, הם האחראיים על השינוי הקונספטואלי בתפיסת החוויה המלונאית ברשת מלונות מטיילים, כשהפכו את האכסניות למלונות שכל אחד היה שמח להתארח בהם

מאת: | צילום: | 27/05/2015
המאירי מעצבים, הוא משרד אדריכלים שמתמחה בעיצוב בתי מלון. האמת, שהביתן שלהם בתערוכה המקצועית בכנס המלונות של בית ונוי, נראה כמו ספא מושקע במיוחד ולא כמו בית מלון. זוג המעצבים דן והילה המאירי, בחרו להציג קונספט ולהעביר דרכו את הלך הרוח של המותג שיצרו ואת ה- DNA העיצובי שלהם. זוג המעצבים שהוא גם זוג בחיים, מעצבים בעיקר בתי מלון של רשם 'מטיילים', המיועדים לטיילים ולאנשים שמחפשים מיקום מרוחק מעט מהמיינסטרים, זאת אחרי שהגדירו לעצמם כבר בראשית דרכם, את המיקוד בעיצוב חללים מסחריים, ציבוריים ומשרדים. בשנת 2014  זכה מלון רשת 'מטיילים' במטולה, בעיצובם, בפרס המלון המעוצב לשנת 2014 מטעם המועצה לישראל יפה והעניק בכך גושפנקה למלאכת העיצוב של השניים.

למה דווקא למסחרי?

עיצוב חללים ציבוריים הוא הרבה יותר מעניין. חופש היצירה הוא שונה, הרבה יותר רחב מעיצוב בית ללקוח פרטי. בבית פרטי הלקוח גר, ועל המעצב לדאוד לעיצוב שניתן יהיה לחיות איתו בשיגרה. מי שמעצב חלל ציבורי, מקבל טווח הרבה יותר רחב של חופש פעולה, אם זה בחירת גוונים, טקסטורות, תאורה או כל אלמנט אחר.
  

איך מצליחים לשלב שיק במלון שהוא בעצם סוג של אכסניה, מלון דרכים?

מלונות רשת 'מטיילים', שעיצבנו היו אפילו פחות מאכסניה. הם נראו רע וכשלו מבחינת התפקוד. הרעיון שהוביל אותנו היה לאפשר למטיילים להגיע לנקודה ממנה הם יכולים לצאת לטייל ולחזור אליה בסוף היום, כשהיה לנו ברור שהנקודה הזאת אמורה לספק להם חוויה של עיצוב, לייף סטייל ונוחות. מלונות 'מטיילים' הם מלונות 3 כוכבים ואנחנו התייחסנו לכל כוכב במלא הרצינות. 




אילו מלונות עיצבתם?

בגשר הזיו נפתח ממש לאחרונה כפר יווני שתכננו גם הוא לרשת מטיילים. מלונות נוספים הם המלון בקיבוץ איילון, המלון במטולה ובמלכיה. כולם היו במצב ששיווע למגע מרענן. אנחנו פשוט שינינו תפיסתית את הקונספט והעברנו את המלון מתפיסה של אכסניה לתפיסה של חוויה המשלבת צבע ועיצוב.

עד כמה לשימוש צבע השפעה על המסרים?

הצבע הוא אחת האלמנטים הדומיננטים אצלנו. צביעה של קיר היא לא דבר יקר באופן יחסי והתרומה שלה לחלל היא אדירה. בכפר היווני בגשר הזיו צבענו את כל הקיר שבגב במיטה בגוון כחול עמוק ושילבנו על הקיר קרשים שנצבעו בלבן. הצבעוניות הזאת, שרלוונטית לאופי הכפר, עוטפת את כל מי שנכנס לחדר. גם במלון במטולה, יכולנו לבחור להדומים שבלובי, בד רגוע יותר, אבל בחרנו בצבעוניות מעט נועזת יותר שהכניסה וייב תוסס וצעיר למקום. אחד הקוריוזים הנחמדים, הקשורים לחשיבות של הצבע, היה בחדר האוכל במלון במלכיה- התחלנו לעצב בידיעה שלא נוגעים בריהוט של חדר האוכל. הצלחנו בסופו של דבר לשכנע שלא נחליף את הריהוט אבל כן נצבע את הכסאות. צבענו אותם חצי לבן חצי צהוב, כך שדרגנו את שאר פרטי הריהוט והחלפנו את כלי ההגשה. חדר האוכל לבש פנים אחרות לגמרי. מנהל המלון סיפר לנו שלפני השיפוץ הגיעו לאוזניו תלונות די רבות על הרמה הנמוכה של אררוחת הבוקר ומרגע שהסתיים השיפוץ, לא רק שהפסיקו התלונות, המלון קיבל גם פידבקים מצוינים על האוכל, עך אף שהתפריט לא שונה כלל. אז כן, כנראה שלצבע יש כח.




מלונות מהסוג הזה הם מלונות שבד"כ אינם עתירי תקציב. איך מתמודדים עם זה?

זה נכון. התקציבים שלנו הם לפעמים פחות מהמינימום ובהמשך לתשובה לשאלה הקודמת, באמצעות צבע אפשר להתגבר על הרבה מאוד מגבלות תקציב. חוץ מזה נדרשות בפרויקט מהסוג הזה הגדרות מאוד, מאוד מדויקות מראש והרבה מאוד חשיבה יצירתית. במלון במטולה לדוגמא, תוכננו גופי תאורה בכניסה. רצינו משהו גרנדיוזי מאוד וכל מה שמצאנו היה יקר מאוד. פנינו ל- B דזיין, יצרני גופי תאורה, הלכנו לנחלת בנימין מצאנו בדים שהתאימו וב-B דזיין ייצרו לנו גופים שהיו זולים ב- 80% מגופי התאורה שראינו במקור. במלון מלכיה התקציב היה עוד יותר דל מהזה שהוקצה לעיצוב המלון במטולה, מה שלא אפשר אפילו מדבקת קיר בכל חדר. במקרה הזה לקחנו צלם שצילם נופים באזור מלכיה, הדפסנו את הצילומים על קנבס במידות: 1.5X0.6 מטר ובכל חדר נתלתה תמונה אחרת. בגשר הזיו, עיצבנו כאמור כפר יווני, את קירות גב המיטה צבענו בכחול וצוות התחזוקה של המלון ליקט קרשים שנותרו מעבודות הנגרות במקום, צבעו אותם בלבן והתקינו אותם על גבי הקיר. בראש הקיר מיקמנו גלגל הצלה או עוגן, לסירוגין וכך, ב-0 תקציב הצלחנו ליצור חוויה שכיף להיות חלק ממנה.
 

איזה תגובות מקבלים מאורחים במלון? יצא לכם לשמוע? 

הם חושבים שמגיעים למלון מטיילים ומקבלים חוויה עיצובית אחרת, אנשים מקבלים הפתעה וחוויה שלא מצפים לה. זה הכיף. זה סיפוק מטורף וזה שווה הכל.



איפה תהיו בעוד 5 שנים?

אנחנו רואים את עצמינו מעצבי הבית של רשתות מלונות גדולות בארץ ובחו"ל, בפרט מלונות שהמראה שלהם סטנדרטי והם מבקשים לחולל שינוי.  אנחנו רוצים להכניס את היכולת שלנו ליצור מלון חוויתי עם קונספט מובהק גם אם מדובר במלון שהקונספט שלו שקט ורגוע. אנחנו רוצים ליצור מלונות חוויתיים, רוצים להראות שאפשר גם אחרת כי מאותו התקציב בדיוק ניתן ליצור מלון מבודל ומצליח שזה  חלק מהמוטו שלנו כמעצבים כמו שמופיע גם בלוגו שלנו :
DESIGN FOR SUCCESS

החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי








אריחים Ecommerce Website Development