מעברים - אדריכלות ועיצוב בראי הזמן

נושא הכנס הוא "מעברים - תכנון ועיצוב בראי הזמן", ובמסגרתו יתמקד הדיון בתהליכים המתרחשים בתחומי האדריכלות והעיצוב בעידן משתנה, בתמורות ובשינויים שהוא מביא עמו, ואף ינסה לאמוד את הצפוי לנו בתחומים אלה בשנים הקרובות. 

הכנס יארח אנשי מקצועי מובילים מהעולם, שיסקרו את ההתרחשויות העכשוויות ויציגו את משנתם. 

הכנס, הדן בהיבטים עכשוויים, ובכלל זה במקום שתופסת הטכנולוגיה המתקדמת, ילווה בתערוכה. שאיפתנו היא שהתערוכה תייצג את הכנס נאמנה באמצעות המוצרים שיוצגו בה - מוצרים/קונספטים חדשים המגלמים חדשנות.

הכנס בחסות

תגובות האורחים

מרצים

אדריכל ומבקר יואכים ניקולס טרזיב

אדריכל ומבקר יואכים ניקולס טרזיב נולד במנהיים, גרמניה (מאי 1972). למד אדריכלות בגרמניה, באוניברסיטה הטכנולוגית של Karlstruhe ובאיטליה ב-Università degli Studi di Firenze (פירנצה). במהלך לימודיו השתתף בכיתות אמן עם אדריכלים כמו Alberto Breschi, Jo Coenen ו-Arno Lederer. סיים את לימודיו בשנת 1999 בהצטיינות. עבד במספר משרדי אדריכלים ידועים בברלין, ביניהם "Gesine Weinmiller Architects" - שם היה מעורב בתכנון וליווי של בניית מספר בנייני משרדים ומסחר, דוגמת בית כלבו עירוני בעיר חמניץ, משרד ובניין מסחרי ב-Kurfürstendamm ובניינים מעורבים של מסחר ומגורים ב-Hausvogteiplatz. בתוך כך הוא השתתף בתכנון אלמנטים חדשניים של חזיתות יצוקות מבטון ואלומיניום, ובמספר רב של תחרויות. משנת 2003 החל טרזיב לכתוב ביקורות אדריכליות לעיתון הברלינאי "Der Tagesspiegel" ביניהן ביקורת על מוזיאון "יד ושם" בירושלים. בשנת 2005 קיבל מלגת דוקטורט על הדיסרטציה שלו אשר עוסקת בהשפעת הגיאומטריה של מקומות מרכזיים על התכנון המרחבי והאורבאני בישראל מ-1948 ועד 1967. על מנת לעבוד על התיזה הוא עבר לישראל בשנת 2006. חי שלוש שנים בתל אביב ועבד ב"בצלאל" בירושלים. הדיסרטציה שלו אמורה להתפרסם ב-2010. נשוי לחיה פטריסיה טרזיב משנת 2003, ומאז חזרתו לגרמניה, בשנת 2009, חי ועובד בברלין ומועסק כעוזר מחקר של פרופסור ד"ר קארין ווילהלם במכון לתיאוריה והיסטוריה של האדריכלות והאורבניזם (GTAS) שבאוניברסיטת Braunschweig, ומשמש כמנהל פרויקט מחקרי בנושא תכנון אורבאני בישראל בשנות ה-50 וה-60.

מעצבת לוצ'יה כרומטצקה

תקציר ההרצאה בכנס הסביבה הביתית וסקטורים נוספים הקרובים אליה, כמו ריהוט, עיצוב ומוצרים אלקטרוניים, בולטים בכך שהם מהווים מעבדה חיונית ויצירתית של התנהגויות חדשות, במסגרתן שינויים מהירים הופכים לנקודות ייחוס לסקטורים שונים נוספים. ההרצאה תציג תובנות המתייחסות להתנהגויות ודינאמיקות בכל הקשור לאסתטיקה בתחום הביתי, ושהינן תוצאה של מחקר חברת Future Concept Lab בשנים האחרונות בתחום "מגמות בסגנון חיים". ההרצאה תכלול חמישה "מאקרו תסריטים", מחולקים ל"מיקרו טרנדים" שנתמכים על ידי ניתוח של מוצרים חדשים ומקרים של הצלחה בעולם הריהוט/עיצוב, כאשר כל התסריטים והמגמות (טרנדים) יתוארו ויודגמו באמצעות מוצרים/פרויקטים "יצירתיים". הממצאים שיוצגו הם תוצר של שיטת מחקר חדשנית המבוססת על ניבוי מגמות בשוק הגלובאלי באמצעות בחינה מדוקדקת של האותות החלשים והחזקים שיוצרים את ההשפעה על התנהגות הצרכנים. ההרצאה תאפשר למובילי שוק להבין טוב יותר את הפוטנציאל וההזדמנות של שוק תעשיית המוצרים והעיצוב בתחום הביתי. HYPERCEPTIVE: חוויות רגשיות ותפיסתיות שקשורות לאנשים המונעים על ידי אובייקטים וחללים בעלי משיכה חושית. STORYTELLING: ה"מערכת הנרטבית" הבלתי רגילה שאנשים מביאים כיום לידי ביטוי בחיפוש הקיומי שלהם, ואשר באה לידי ביטוי במוצרים ביתיים המסוגלים "לספר סיפור". TRANSAFFECTIVE: המימד האפקטיבי בסביבה הביתית, שנוצר על ידי אובייקטים המהווים "שותפים בחיי היומיום" (אובייקטים שמעוררים שמחה ואירוניה ולכן הופכים ל"שותפים בחיי היומיום"). HYPERRELATIONAL: מערכות וטכנולוגיות שמאפשרות לחזק יחסים בינאישיים ולשנות את ההיגיון הסטטי של הסביבה הביתית. EXTRADOMESTIC: החילוף בין החוויה הציבורית והחוויה הפרטית וההשפעה הרגשית של מוצרים בני קיימא. הסביבה הביתית וסקטורים נוספים הקרובים אליה, כמו ריהוט, עיצוב ומוצרים אלקטרוניים, בולטים בכך שהם מהווים מעבדה חיונית ויצירתית של התנהגויות חדשות, במסגרתן שינויים מהירים הופכים לנקודות ייחוס לסקטורים שונים נוספים.

http://www.futureconceptlab.com

ד"ר אדריכל אנדריי בוקוב / מוסקבה

ההרצאה מורכבת משני חלקים - שתי "נובלות"- הקשורים אחד בשני, ומדגימה אותם באמצעות הצגת פרויקטים בנויים. "נובלה" מס' 1: השתקפות תרבות פוסט מודרנית בחלל הפנים ובתצוגה של מוזיאונים. עם תחילת שנות ה-80, שהיא תחילת תקופת הבניה מחדש ברוסיה, החל גם עידן ה"מוזיאון בום" - מוזיאונים חדשים נבנו בעיירות ובערים, ובקיימים חודשו התצוגות. תופעה זו, כפועל יוצא של הסרת הגבלות אידיאולוגיות על תצוגות מוזיאליות, היוותה תגובה למצב רוח שליט - מצב רוח של תקופה פוסט מודרנית. התצוגות במוזיאונים לא כללו יותר פריטים נפרדים עם תגיות אלא הפכו לנובלה יחידה המבוססת על תסריט. התסריט והאווירה הפכו להיות חשובים יותר מהחפצים - החפץ נדחק לאחור, והמוזיאון הפך דומה לתיאטרון, כשהוא מאמץ ביטויים כמו דמות, סצנה ודימוי. המרחק בין הצופה והמוצג נעלם כשהוא מפנה את מקומו לאינטראקטיביות, וגישה זו השפיעה באופן ניכר גם על תפיסות תכנון של מסעדות, מועדונים, מרכזי קניות וכד'. "נובלה" מס' 2: אטריום רב מפלסי כואקום מקודש כיום אטריום עם כיסוי שקוף זוכה ללידה מחדש ולהתעניינות הן ברוסיה והן בעולם כולו. זהו אמצעי אידיאלי לאינטגרציה ועירוב פונקציות, שהינו המאפיין עיקרי של כל בניין מולטי-פונקציונאלי - אובייקט שנראה כמו "עיר בתוך עיר". אטריום הוא "הכול" ובה בעת גם "לא כלום" מבחינת הפונקציה שלו. הוא מתקשר לכיכר מרכזית בתוך העיר, כמו הכיכר האדומה במוסקבה והסנטרל פארק בניו יורק. "עדן", או, "כיכר מרכזית" הם פרוטוטייפים תרבותיים וארכיטייפים שהאטריום העכשווי ירש. לינק להרצאתו של אדריכל ד"ר אנדריי בוקוב, מוסקבה: http://www.youtube.com/watch?v=kJUglAgAdIk

http://www.bokov.info

רוצה לקבל פרטים נוספים על הכנס הקרוב?

מלא את הטופס ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

שם מלא
נייד
מייל