שיתוף הפעולה בין Heimtextil לבין Alcova Milano - פלטפורמת עיצוב חדשנית, המתמקדת בהצגת רעיונות פורצי דרך בתחומי האומנות, הטכנולוגיה והקיימות- בשילוב המיצב "Among-Us” - בעיצוב המעצבת והאדריכלית פטרישיה אורקיולה, הציבו סטנדרטים חדשים לעיצוב פנים, קמעונאות ואירוח.
פטרישה אורקיולה מסבירה על המיצג שלה
Among-Us - יצירתה של פטרישיה אורקיולה
המיצב "Among-Us”, של פטרישיה אורקיולה, שהציג את הפוטנציאל ההיברידי של הטקסטיל, ריגש מבקרים רבים והתעלה מעל הציפיות בזכות תפיסת העולם הייחודית של המעצבת. אורקיולה, אדריכלית ומעצבת בעלת שם עולמי, ידועה בגישתה החדשנית שמשלבת בין עיצוב עכשווי, קיימות ותפיסות אמנותיות. המיצב שיצרה בתערוכה הדגים כיצד עולמות פיזיים ווירטואליים יכולים להתמזג לכדי חוויה רב-חושית חדשנית.
המיצב אמונג אס של פטרישיה אוניל
המבקרים זכו לגלות עיצובי טקסטיל פורצי דרך, אלמנטים אורגניים ומסכים אינטראקטיביים, שהדגישו את האפשרויות ההיברידיות של החומרים. אורקיולה הצליחה להמחיש כיצד מסורות אומנותיות, כמו שימוש בטכניקות אריגה מסורתיות, משתלבות בטכנולוגיות מתקדמות, בדגש על קיימות ופונקציונליות.
התמות העיקריות בתערוכה: עיצוב מונחה בינה מלאכותית, תהליכי ייצור ברי קיימה ועתיד עיצוב הפנים.
סיפוריות ויופי טבעי: מגמות Heimtextil לשנים 2025 עד 2026 מספקות פתרונות יקרי ערך
מחירים גבוהים, היסוס ברכישות ודרישות משתנות בנוגע לעמידות המוצרים הם אתגרים משותפים לקמעונאים בכל רחבי העולם. מגמות Heimtextil לשנים 2025 עד 2026, מתייחסות לאתגרים אלו ומציעות השראה ופתרונות מעשיים.
שלושת התמות המרכזיות "Naturally Uneven" ",Radically Restructured” :ו "Regenerative”–הדגישו ערכים כגון: שלמות, עמידות ומודעות אקולוגית. אלו שלושת המענים העיקריים לדרישה הגוברת של צרכנים למוצרים מרשימים לא רק באסתטיקה שלהם, אלא גם בהתאמתם לדרישות אתיות ואקולוגיות. מחקר של IFH עבור Messe Frankfurt אישר כי צרכנים הופכים לבררנים יותר ומעדיפים מוצרים עמידים, איכותיים וברי קיימה, כך שלכל אורך התערוכה אפשר היה לחוות חומרים, צבעים ותהליכי ייצור חדשניים.
היפה שבפגום Naturally Uneven
הטרנד "Naturally Uneven” חוגג את האותנטיות של חומרים טבעיים כמו פשתן, קנבוס, יוטה וצמר. הפגמים הקטנים והמרקמים הטבעיים מוסיפים לכל פריט ייחודיות ומספרים סיפור מרגש של אומנות ויצירה. פלטת הצבעים מדגישה את האסתטיקה הטבעית עם גווני אפור רכים, גווני סיבים טבעיים וצבע ורוד עדין המסמל אל זמניות.
חדשנות וקיימות Radically Restructured
נושא זה מדגים כיצד הטכנולוגיות המתקדמות משתלבות היטב עם עיצוב סביבתי. החומרים הממוחזרים, לצד טכניקות כמו אריגה תלת-ממדית, הדפסה דיגיטלית וחיתוך בלייזר, יצרו חזון חדשני לעתיד. הגוונים הבולטים בתחום הזה היו
"End of Petrol” - גוון עשיר של כחול-ירקרק כהה, שמשלב אפור ומשדר עומק מודרני ורב-שכבתיות וגם
"New Green Deal” - גוון רענן, עמוק ומשמעותי של ירוק עם רמזים עדינים של כחול ואפור.
מחשבה מעגלית מחודשת Regenerative
תמה זו מתמקדת בחידוש, צמיחה ומעגליות, ומציבה במרכזה את הרעיון של עיצוב שמתחדש ומתאים את עצמו לעתיד בר קיימה. התמה משלבת מגוון סיבים טבעיים, ממוחזרים וביו-מבוססים, כגון: פשתן, קנבוס וצמר ממוחזר, לצד טקסטיל שעבר מחזור או שימוש מחדש. הטכניקות המודגשות בתמה כוללות עבודות יד שמעניקות לכל פריט תחושה ייחודית ובלתי ניתנת לשכפול.
מגוון הצבעים של Regenerative משקף את הערכים המרכזיים של התמה לעידוד תחושת חיבור לטבע והתחדשות. תהליכי ייצור חדשניים בתמה זו מציעים פתרונות לשימוש חוזר ומחזור, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות ואסתטיקה.
תערוכה Heimtextil 2025 הייתה מעין קריאה לפעולה... היא הזמינה את העולם לחשוב מחדש על עיצוב הפנים, לאמץ גישות יוצאות דופן ולהפוך כל חלל להזדמנות ליצירת שינוי חיובי. עם שילוב של חדשנות, אסתטיקה וחשיבה סביבתית, Heimtextil הראתה לנו כיצד עיצוב יכול להיות גם פונקציונלי, וגם בעל השפעה עמוקה על החברה והסביבה. החזון שהוצג בתערוכה הוא השראה לכולם; למעצבים, ליצרנים ולצרכנים – לחפש דרכים חדשות ליצירת עולם יפה, בר-קיימה ומשמעותי יותר.