המהפך המנצנץ של פדני

איך גופי תאורה מתקדמים הפכו את חוויית הביקור בארבע חנויות פדני לנוצצת, כזאת שקשה להפרד ממנה.

מאת: מערכת בית ונוי | צילום: | - 07/12/2017

מחנויות תכשיטי יוקרה הפכה פדני לרשת נחשקת המזמנת ללקוחותיה חוויית ביקור אפופה טעם משובח וניראות קורנת במיוחד. השינוי הדרמטי נערך באמצעות תאורה בלבד וזאת סיבה בהחלט מוצדקת להתפעלות.


"הסוד הגדול בבחירת תאורה לחנות היא היכולת להחמיא למוצר מסוים באמצעות גופי תאורה, מבלי שאלו ייבלטו לעין". כך ענה בועז בר-עמי מחברת בר עמי תאורה, כשניסינו להבין את רזי התורה, אחרי השינוי שערך בארבע חנויות רשת פדני, באמצעות יצירת מרקם תאורה מדויק.



בר-עמי מסביר שמבחינתו זה הסוד של איש תאורה מקצועי, היכולת להתאים תאורה שתדגיש את צבעוניות הבגדים, כשמדובר בחנות אופנה, ואת צבעם העז של הירקות והפירות כשמדובר בירקניה.

לכל אחד מסוגי המוצרים הללו התנהגות שונה במפגש שלו עם האור ולכן תאורה שתתאים להעצים חולצה כתומה לא תהיה זהה לתאורה שתפקידה להאיר בחן, עגבניה אדומה. כך גם כשמדובר במאפיית לחמים, גלריית אמנות, מסעדה וכל מקום מסחרי המבקש לדייק את המסר באמצעות אור.


  

אלון תורגמן, מנכ"ל רשת פדני, הסביר שהרשת בחרה לטפל בארבע חנויות ברעננה, חיפה, קניון רמת אביב וממילא בירושלים. הטיפול היה בתחום התאורה בלבד, מתוך ההבנה שתרומתה של תאורה המותאמת לחוויית הלקוח היא מהגורמים המשמעותיים ביותר.

    


תורג'מן ביקש לשפר את ניראות חללי התצוגה באמצעות תאורה, וביקש להעניק לתכשיטים המוצגים זוהר וניצנוץ, שיעצימו את המסר היוקרתי, אך באופן מעודן, לא ישיר מדי.

״עם השינויים הטכנולוגיים וכניסתם של נורות הלד המיוחדות״, מוסיף תורג’מן, ״היה אך טבעי לבצע את השינוי בחנויות המותג המזוהה אף הוא עם חדשנות ועדכון.״

  

 

נורות הלוקסון S שהותאמו להשתלב בחנויות פדני הן נורות לד ייחודיות ומתקדמות במיוחד, המתאימות בעיקר לתעשיית התכשיטים, בשל העובדה שהן מאירות ממספר זוויות שונות בו זמנית ועל ידי כך נוצר אפקט הניצנוץ המרהיב.

״האפקט בארבע חנויות פדני עוצמתי מאוד ומייצר ניראות שונה באופן דרמטי משאר החנויות באותו המתחם״, מוסיף בר-עמי, ״מרקם התאורה שיצרנו בחנויות פדני הוא מרקם רך, אלגנטי, המשדר מידה מסוימת של איפוק, איכות בלתי מתפשרת ועדכון.״



תורג'מן מוסיף כי אלו הם אכן ערכי המותג של פדני ולכן היה חשוב לו שהשינוי יקרה אך לא ממקום שנראה לעין, כך שהלקוח יכנס לחנות ויחווה בה חוויה טובה, נינוחה ונעימה ועם זאת, יוקרתית, התואמת את הציפיות שלו.

מחנויות תכשיטים הפכו ארבע החנויות של פדני לחנויות בעלות ניראות עוצמתית ויוקרתית המעניקה ללקוחות הפוקדים אותן, את החוויה המדויקת לה ציפו ואף מעבר לכך.