קירות מדברים

היום, כחלק מגל התעוררות חדש בתחום, חשוב להבין כי קיר הוא לא רק אלמנט דקורטיבי, אלא כלי אפקטיבי לחיזוק המותג וערכיו. בסטודיו ערגה מצאו נוסחה חדשה המחברת בין העיצוב הגרפי הקלאסי לחללים אדריכליים ליצירת "מיתוג אדריכלי"

מאת: מערכת בית ונוי | צילום: | - 15/10/2017

לא יכולתי שלא לחייך למראה הכיתוב DO NOT FEED THE DESIGNERS שהתנוסס על קיר הזכוכית שמחבר בין חדר הישיבות לחלל העבודה של סטודיו 'ערגה'. כבר באותו חיוך ראשון (והיו הרבה כאלו אחריו) הבנתי שסטודיו ערגה מביא אמירה חדשה לעולם העיצוב. בראיון עם ערגה מנהלת הסטודיו למדתי שערגה הצליחה למצוא את הנוסחה המדויקת לעיצוב חלל הלקוח והבלטת אופיו ע"י שימוש באלמנטים גרפיים וטקסטים על חומרים שונים.

 

 

"מצאתי את התשובה לכול האהבות שלי" ערגה מסבירה "מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת מאוד חומרים, מכורה לעיצוב פנים ברמה של ללכת לכל תערוכה אפשרית, ובעיקר אוהבת לחקור את השילובים והמשחקים בין הדו-ממד והתלת-ממד. מהימים הראשונים של הסטודיו, המעצבות שלי ואני עסקנו בחקירה מתמדת ובמציאת האיזון הנכון בין חומר, צורה, צבע וטקסט.

"כשעיצבנו נקודות מכירה עבור לקוחות שונים, יכולנו לממש את ההבנות שלנו ולשחק עם התלת-ממד ועם הרבדים העיצוביים החדשים שיצרנו. כשהלקוחות הבינו את הפוטנציאל הגדול של השילוב בין טקסט, עיצוב גרפי וחומר הם ביקשו להכניס את המיתוג לתוך החללים של המשרדים ושל המפעלים שלהם. מיד ראינו שזו ההזדמנות שלנו להביא לידי ביטוי את הכישרונות שלנו כמעצבות גרפיות, מאיירות וקופירייטריות ולחבר בין  מותג וקונספט ייחודי לבין החלל".

 


איך את מסבירה ללקוחות את השירות הייחודי שאת מציעה?

"אני קוראת למה שאני עושה "מיתוג אדריכלי" משום שאני מסתכלת על המבנה האדריכלי כעל הבמה שלי להעברת מסרים. כשהסטודיו ניגש לעבודה חדשה, אנחנו קודם כל בודקות את המסר ואת האווירה שהלקוח רוצה להעביר באמצעות החלל שלו. מכיוון שכל רעיון אפשר להעביר בכמה דרכים, הלקוח מקבל מאתנו מספר סקיצות ובוחר את האופציה המתאימה לו ביותר".

כיצד עובד שיתוף הפעולה עם האדריכל או עם המעצב?

"בפגישה הראשונה עם האדריכל ועם הלקוח אנחנו בודקות מה המסר שהלקוח רוצה להעביר וחוקרות את שפת המותג, לאחר מכן אנו מגיעות לסיור במקום ומצלמות את האזורים בהם נבצע את העיצוב. לדוגמה, בבית חולים קפלן הקונספט שגיבשנו עם הלקוח היה לחבר בין הצוות הרפואי לחולים וגם להדגיש את היתרונות של בית החולים. אחד מהדברים שעשינו היה שימוש בצינורות המשתרעים לאורך תקרת המסדרונות צינורות שבית החולים רצה מאוד להסתיר כשטח פרסומי להעברת טיפים יומיים לאורח חיים בריא".

  


 


אז אפשר לומר שהפתרונות שלכם יכולים לא רק להעביר מסרים, אלא גם להסתיר אלמנטים לא רצויים?

"בהחלט כן, במפעל יוניליוור בחיפה הגענו לבניין בשימור, בו לא ניתן היה לגעת יותר מדי והתקציב לשיפוץ היה נמוך. בסיור הראשון שלי בשטח, כשעליתי במעלה המדרגות, הבחנתי שעל הקירות תלויות פרסומות משנות החמישים של בלובנד, תלמה, 778 ועוד. מיד עלה לי הרעיון להפוך את חדר המדרגות למעין "מנהרת זמן" של יוניליבר. צילמנו מחדש את הפרסומות, טיפלנו בצבעוניות שלהן והדפסנו אותן מחדש. באמצעות TIME LINE טיפוגרפי, שילוב של כתמי צבע וכמובן הפרסומות עצמן, חדר המדרגות הפך ל"טיול בזמן" שמדגים את התפתחות החברה במהלך השנים".

  


"בבניין ההנהלה הראשית של קופת חולים כללית הפכנו גרם מדרגות חיצוני - אפור שבור וישן - למונומנט צבעוני על פי צבעי הלוגו החדש של קופת החולים. גרם המדרגות הפך ליצירת אומנות בפני עצמה שניתן לצפות בה מכל חלון במסדרון של ההנהלה הראשית. כמו כן הוספנו תאורה שבשעות הערב מדגישה את התלת-ממדיות ומשחקי הצבעוניות המיוחדת שמטפסת במעלה המדרגות. לפרויקט הזה רתמנו את האמן רמי מאירי שצבע את המדרגות על פי סקיצה עיצובית שקיבל מהסטודיו שלנו.


"בכל שבע הקומות של המבנה ציפינו את הקירות שעוטפים את המעליות - בזכוכיות באורך של 15 מטר שעליה מודפסים תצלומים אוויריים של נופי ארץ ישראל שנלקחו על ידי צלמים ישראליים שאיתרנו במיוחד עבור הפרויקט. על הצילומים משולבים איורים וגם ציטוטים מתוך שירה ישראלית שאנחנו בחרנו".

מה חשוב יותר מבחינתך הקופי או העיצוב?

"זהו שילוב של הכול - הקופי, הדרך שבה הוא מעוצב והחומר שבו בחרנו, יוצרים יחד את השילוב המושלם. כדי לחזק את המסרים אנחנו יוצרות, באמצעות שימוש בחומרים מעניינים, הדגשה ומתח בין הדו-ממד לתלת-ממד ומבחינתנו השמיים הם הגבול.

 


"בזכות פריצת הדרך בתחום ההדפסות, היום אנחנו יכולות להכניס את המיתוג האדריכלי למגוון רחב של חומרים. יש לנו ידע נרחב בסוגי ההדפסות השונות ובהתאמת התוכן אל החומר ואל החלל. כיום אפשר להדפיס על רצפת בטון, על מרצפות, על זכוכית, על טקסטיל ועל עץ. אפשר גם לנפח גרפיקה על חומרים שונים, להדפיס ישירות על קירות, להדביק מדבקות שניתן להסירן ולהעבירן למקום אחר בלי לפגוע בקירות... כל הדברים האלו ידועים וקיימים - הסוד הוא למצוא את השילוב הנכון בין קונספט לחומר ותמיד להקפיד על המינונים הנכונים - בהתאם לפרויקט אותו אנחנו מבצעים".

    

    


ליצירת קשר עם סטודיו ערגה אתם מוזמנים להתקשר 077-2009379
או לבקר באתר www.studioerga.com


יצירת קשר