תכנון ועיצוב משרדי זאפ גרופ בפתח תקווה על ידי אדריכלית הפנים נעמי שחר

 חברת זאפ גרופ הינה חברה הדיגיטלית הגדולה בארץ. המשרדים עברו מרמת גן לפתח- תקווה בשל הרצון לקרב את כל הפעילות לאזור אחד לנוחות העובדים. מבנה נוסף שבו משתכנת חלק מהחברה קיים ברחוב סמוך.

הלקוח שכר כ- 4000 מ"ר של משרדים קיימים שענו פחות או יותר למודול החברה.

המשרדים מתפרשים על 3 קומות, כאשר תוכננו בכל קומה מחלקות שונות שיענו על הסנרגייה בארגון.

מאת: נעמי שחר, אדריכלות ועיצוב פנים | צילום: ברי אראל | נגר: משרהיט- משה ג'דע 27/11/2014
נעמי שחר
אדריכלות ועיצוב פנים

תכנון עם דגש על צרכי העובד

דרישת הלקוח היתה תכנון משרדים מחדש של אזורים שלמים בחלל נתון, כגון: מוקד טלפוני, אזור עיצוב, מחלקת SEO, שיפוץ תאי שירותים - ובנוסף תכנון ועיצוב משרדים מחדש של כל אזור ההנהלה, תוך התייחסות לקפיטריות על מנת שיהיו גדולות ונוחות ככל הניתן לרווחת העובדים מחד ומזמינות מאידך.

 


הדגש העיקרי בפרויקט היה - התייחסות לצרכי העובד, כולל השירותים השונים שהוא נזקק להם במהלך שהותו במשרדים. 


דרישה נוספת ולא פחות חשובה הייתה לוח הזמנים - התבקשתי והתחייבתי שתוך שלושה חודשים התכנון והשיפוץ יתבצעו במבנה המשתרע על 3 קומות, בשטח של כ-4000 מ"ר.
 


לוח זמנים צפוף, ומינימום תקציב.

בתכנון משרדי זאפ גרופ מחדש עמדו בפניי 2 אתגרים משמעותיים: 

 

אתגר ראשון: לוח זמנים בלתי נתפס - תוך 3 חודשים הייתי צריכה גם לתכנן את השינויים וגם לבצעם. עבודה סיסטמתית ושיתוף פעולה מלא בין נציגי חברת זאפ, הקבלנים השונים, הנגר ואנוכי הם הגורמים העיקריים שעזרו לפרויקט להצליח.

 
והאתגר השני:
 יצירת קונספט אחיד למשרדי זאפ גרופ - המשתרעים על פני 3 קומות, במבנה שבו נמצאים שוכרים נוספים, במינימום תקציב.


יצירת זהות ברורה 

בישיבות מוקדמות עם מחלקת השיווק אופיינה החברה כחברה: דינמית, צעירה, בעלת חשיבה דיגיטלית, ומתוך ההגדרות האלו נולד הקונספט העיצובי.


אפשר לומר שהייתי צריכה לעצב מחדש את כל המעברים הציבוריים כולל לוביי כניסה קיימים, על מנת להעביר תחושה של חברה צעירה ודינמית.



מאחר והמשרד פרוס על גבי 3 קומות רציתי ליצור זהות ברורה. כל לוביי הכניסה לחברה, בכל הקומות, עוצבו כקונספט אחיד: בסיס לבן - כלומר, הרצפה חופתה בפרקט בגוון לבן, הקירות נצבעו בגוון לבן ואפילו הווילונות שהסתירו את פרופיל האלומיניום השוו לקיר צבע לבן אחיד, כך נוצר בסיס מצוין לקירות המיתוג שהיו חלק ניכר מהקונספט העיצובי.
 

כמקשה עיצובית אחת 

ההחלטה להטמיע את המיתוג על גבי הקירות נבעה מרצון עז לאחד את 3 הקומות למקשה עיצובית אחת, שכן הגרפיקה האייקונית מאוד מזוהה עם החברה. 
 


מדבקות המיתוג לקירות, בעלות ייצור נמוכה, הן אלו שהפכו את הקירות לצבעוניים ודינמיים.
צבעוניות המיתוג הוגדרה לפי אזורים, קומות, מוקדים, מעברים וכד'. המיתוג שולב יחד עם "משחקי" מעבר: דמקה ממוגנטת - שיוצרה במיוחד עבור הפרויקט - הותקנה על גבי הקירות. וגם מראות מעוותות הגורמות לעוברים ולשבים לחייך, משחקי כדור סל ולוחות גיר גדולים.
 

קיר כניסה מואר ודינאמי 

מאפיין עיקרי נוסף הוא קיר הכניסה המואר - פירקתי את לוגו החברה ל 5 יחידות  ויצרתי קיר מואר ודינמי,  באמצעות גופי תאורה צמודי תקרה מודולאריים ופשוטים, שהפכו לקופסאות מוארות שמותקנות בצורה רנדומאלית על גבי קיר אחד. הקופסאות המוארות מושכות את תשומת הלב מהלובי הכניסה הראשי, ומגדירות במפורש את החברה.                      



בלובי ההנהלה לדוגמא, שהוגדר כקומה רשמית יותר,  שולבו ספות וריהוט קיים, כולל שילוט מואר שמשתלב בהרמוניה מושלמת עם המראה החדש.
                


בנוסף, כאשר האורח נכנס ללובי קומת ההנהלה הוא לא יכול שלא להבחין בבמבוקים הירוקים, שחולשים על הקיר וזורים חיים על צבע הבסיס הלבן (כמעין פירוש למיתוג הצעיר בשאר הקומות). בנוסף שולבו כורסאות בגוון אדום המושכות תשומת לב נקודתית ונותנות יחס מושלם ואיזון נכון לגוונים בחלל.



2 קירות שמתמצתים את מהות החברה

השיא לדעתי נמצא בכניסה להנהלה שבקומה ה:5, שם תכננתי  2 קירות שמתמצתים את מהות החברה:
קיר גרפיטי של לוגו החברה - עשיר בצבע, צעיר, דינמי וכריזמטי לעומת קיר לוגו על בסיס לבן - מדויק, רציני ומחושב. 2 קירות המאחדים את מהות החברה והאנשים שנמצאים מאחורי הצלחתה.


באותו סגנון תוכננו הקפיטריות: צעיר, מדליק, צבעוני. שילוב הגוון הלבן עם הקירות הממותגים יצר צבעוניות צעירה, המדברת עם ערכי החברה ומשווה לחלל תחושה רעננה. בנוסף לכך הרהיטים הקיימים של החברה שולבו בהרמוניה עם העיצוב החדש.


הקפיטריה הראשית עוצבה כ"דיינרס" אמריקאי. הרצפה בשחור-לבן, בר ישיבה אדום מבריק ותקרה אקולוגית . כך, נוצרה תחושה קלילה של דיינרס בארה"ב, עבור אותם עובדים שיוצאים להפסקת צהרים.


בקירות ה"דיינרס" שולבה קומפוזיציה של תמונות החברה, שבהן צולם תהליך התפתחותה של החברה לאורך השנים, לצד צילומים של מפורסמים משנות ה-70.

אלמנטים בשימוש חוזר 

דרישת הלקוח היתה להשתמש באלמנטים קיימים מהמשרד הקודם כגון:


קירות הזכוכית שבמשרדים הישנים שמשו כקיר דקורציה, הפכו למחיצות זכוכית לשילוט.
שולחנות חדרי הישיבות הקודמים, שודרגו ונצבעו בגוון לבן ומוקמו בחדרי הישיבות החדשים.


תאורה דקורטיבית שמוקמה בלובי כניסה הישן הועתקה לחדר ישיבות הנהלה, ועוד מספר אלמנטים לא מבוטל שהצריכו ארגון ותכנון הישבה במשרדים באופן לוגי.

כוחה של חשיבה מחוץ לקופסה 

קירות הלוגו שנמצאים בכל לובי כניסה למשרדים, שתוכננו במינימום תקציב, מושכים תשומת לב גדולה ובעצם מגדירים את החברה. אפשר לומר שחשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות גרמו לאלמנט פשוט מאוד (גוף תאורה סטנדרטי) להפוך להיות קיר מואר, ממותג וצעיר.


החומרים שבהם השתמשתי בפרויקט נבעו מהקונספט העיצובי עצמו, ומהרצון שלי שהמיתוג יהיה חלק בלתי נפרד מהעיצוב, ולכן רוב החומרים שנבחרו היו בגוונים לבנים משום שהם היו צריכים להוות בסיס למיתוג.

 
בנוסף שולבו בחללים הלבנים נקודות צבע שמושכות תשומת לב וגורמות לאיזון והרמוניה.


 כוחם של צירופי מקרים 

בשיחת טלפון אקראית עם משה ג'דע - נגר שעמו אני עובדת בתדירות גבוהה – משה אמר לי שברגעים אלו ממש יושב אצלו מנהל הלוגיסטיקה של חברת 'זאפ גרופ' והם משוחחים על תכניותיו לשפץ את משרדי החברה.


מספר ימים לאחר-מכן יזמתי שיחת טלפון עם אותו מנהל וקבענו פגישה במבנה עצמו לסיור והבנת הפרוגרמה.
 

 

עוד מיזמים בעיצובה של אדריכלית הפנים, נעמי שחר בפייסבוק


 

החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development