כל מה שחשוב לדעת על מהפכת המשרדים ועל תכנון חללי עבודה משותפים.

חברות, גדולות כקטנות, עסקים קטנים ופרילנסים בוחרים לעבוד מתוך חללי עבודה משותפים המציעים אבזור מלא, אווירה חברתית ואפשרות לשיתופי פעולה חדשים. תרבות העבודה המשותפת היא גם מנת חלקן של החברות שמחזיקות משרדים - במקום חדרי ישיבות סגורים, דלפקים ו"קוביות" עבודה, יש חלל אחד גדול שבו מתקיימות כל הפעילויות.

מאת: | צילום: | 02/10/2018



השינוי בתרבות העבודה מ"לבד" ל"יחד" ומ"פרטי" ל"ציבורי", וגם הטשטוש מוחלט בין עבודה לבין החיים האישיים... דורשים מהאדריכלים והמעצבים לגלות יצירתיות גדולה וחשיבה מחוץ לקופסה כדי לתת מענה תכנוני ועיצובי מדיוק, פונקציונאלי וגמיש.


הדרישות האלו חשובות במיוחד, כאשר המהפכה במשרדים ובסביבות עבודה תופסת תאוצה וחברות משקיעות הון כדי ליצור את סביבת העבודה האטרקטיבית ביותר.





 

על המהפכה העצומה שמתרחשת בימים אלו מעידים הנתונים הבאים:



בתל אביב־יפו לבדה פועלים למעלה מ־50 מתחמי עבודה משותפים, וכמות זו צפוייה לגדול.

שטח חללי העבודה המשותפים בישראל הכפיל עצמו פי עשרה בתוך שלוש שנים. 

בינואר 2017 היו בישראל 68 סניפים של חללי עבודה; כיום יש 197, מתוכם 71 (כ־36%) בתל אביב. לפי הערכות של CBRE ישראל מדובר על יותר מ־250 אלף מ"ר, כלומר — שוק שצמח פי עשרה בתוך כשלוש שנים.

אם ב־2015 היו ברחבי העולם 8,900 חללי עבודה משותפים שבהם עבדו 545 אלף איש, כיום מדובר על 18,900 חללים שבהם עובדים 1.69 מיליון איש.

על פי תחזיות חברת ניהול הנדל"ן JLL, למשל, עד 2020 יורכב שוק העבודה מ־40% עסקים קטנים ופרילנסרים, ועד 2030 כמעט 30% מכלל שטחי המשרדים יהיו חללי עבודה משותפים, לעומת כ־5% כעת.*הנתונים לקוחים מתוך כלכליסט.

 

ואלו חלק מהאתגרים המורכבים שעמם אדריכלים ומעצבים מתבקשים להתמודד:


יצירת תחושת שייכות ומשמעות אצל העובד, בתקופה שבה העובדים בוחרים את מקום עבודתם בעיקר על פי תחושת הסיפוק ועל פי תחושת מיצוי הפוטנציאל שלהם.


שיפור הפרודוקטיביות של העובדים כשיש הצפה בידע ויותר "הסחות דעת" דיגיטליות מאי-פעם.


שיפור תפוצת הידע, התקשורת ושיתופי הפעולה בין העובדים, תוך שמירה על האינדיבידואליות של כל עובד.


משיכת טלנטים לחברה, העמקת הידע המקצועי שלהם, ופיתוח מתמיד של הכישרון והיצירתיות שלהם.


יצירת איזון בין הפרטי לציבורי, גם מבחינת הצורך של כל עובד בפרטיות וגם מבחינת מתן מענה לדרך העבודה האישית של העובד.


שמירה על רווחת העובד ועל בריאותו, כאשר ידוע שהעובד נמצא בעבודה במשך שעות רבות והוא זקוק לזמן מנוחה (ואפילו שינה), לפעילות גופנית ולהתאוורר מדי פעם




ואלו חלק מהפתרונות לאתגרים החדשים שמציעים המעצבים והאדריכלים  פורצי הדרך:


" ליצור משרד גמיש מאוד שמספק הרבה אפשרויות. כלומר, שיהיה מענה גם לפגישות ספונטניות או מתוכננות, גם לצורך של העובד לעבוד לבד במקום שקט, וגם לדרישה שהוא ישתתף מדי פעם בסדנת לימוד וכדומה". האדריכל פיטר סחלין ממשרד האדריכלים pS Arkitektur.


"לתכנן חללים שבהם אנשים יכולים להשאיר את הטכנולוגיה מאחור. בחללים אלו אנשים יכולים להירגע, לעשות מדיטציה ואפילו לישון. לתת תשומת לב מיוחדת למטבח או לחדר האוכל; אכילה משותפת היא חלק כל-כך חשוב מהחיים... בזמן הכנת האוכל ואכילתו אנשים משוחחים זה עם זה ויוצרים קשרים אינטימיים". קלי רובינסון מעצבת סביבות עבודה לחברות פורצות דרך כגון: Airbnb, Couchsurfing, Soundcloud ועוד.


"בתור מעצבי אווירה, ההתמקדות שלנו היא ביצירת מעורבות במקום העבודה ובהתאמת הסביבה לדרכי העבודה החדשות. משמעות הדבר היא לא רק לתכנן חלל שמגביר את הפרודוקטיביות של העובדים, אלא גם לתכנן סביבת עבודה טובה עבור העובדים עצמם". ג'אקומו רוזו ממשרד האדריכלים האיטלקי איל פריזמה.



פיטר סחלין, קלי רובינסון, ג'אקומו רוזו יהיו בין המרצים בכנס INNO 2018 - הכנס הבינ"ל הרביעי לעיצוב ולאדריכלות בנושא: המשרד ומרחב העבודה.


אדריכלים, מעצבי פנים, יזמים ובעלי עניין מוזמנים להגיע לכנס כדי ללמוד על המגמות הכי חזקות בתחום, לשמוע על פתרונות פורצי דרך ולקבל השראה ממרצים בעלי ניסיון רב בתחום.

הכנס יתקיים ב- 5.11.18, מתחם אבניו, קריית שדה התעופה.


אל תפספסו את ההזדמנות להיות מעורבים באחד מהשינויים הגדולים ביותר המתרחשים בימים אלו.




החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development