עיצוב זורם בכפות ידייך

ראיון עם המעצב הרב-תחומי אוריאל קליין, שפותח בימים אלו עסק חדש למיתוג עסקים מכף רגל ועד ראש.

מאת: | צילום: | 06/11/2014
אוריאל קליין
מעצב רב תחומי
בזכות העובדה שהיצירתיות של המעצב אוריאל קליין נוגעת בכל, החל מעיצוב גרפי, דרך עיצוב חללים משרדיים וכלה בסטיילינג, יש לאוריאל ראייה מאוד ברורה בנוגע לאופן שבו בתי עסק צריכים להיראות ולהתנהל. עם החזון הזה המשולב בתחושת שליחות חזקה, החליט אוריאל לוותר על חיי הנוחות בבריסל ולפתוח עסק לעיצוב תדמית דווקא כאן בישראל. 
 
חדר צפיית וידאו בתוך סוכנות הפרסום Grey בבריסל
חדר צפיית וידאו בתוך סוכנות הפרסום Grey בבריסל

לפני שנתחיל, אני חייבת לשאול, למה לוותר על הכול ולעלות לישראל, לא ספרו לך שקשה כאן? 

עד לפני שנה באמת ראיתי רק את הקשיים והחסרונות שקיימים בבתי עסק בישראל ובעיקר הפריע לי חוסר המקצועיות, ורמת השירות שהלקוחות הישראליים מקבלים. נדהמתי מאוד מחוסר הקוהרנטיות שבין תיאור שירותים ומוצרים ובין האיכות והשירות בפועל, דבר היוצר באופן קבוע אכזבות ותסכול.

 

היום אני מבין שבעצם כל החסרונות האלו שציינתי הם פוטנציאל אמיתי לשוק ענק של עסקים שרוצים להשתנות ולהשתפר כדי להצליח יותר. כל זאת הודות לאמונה העמוקה בכוחה של מחשבה חיובית. במקומות בהם אחרים רואים בעיות אני רואה פתרונות.

 
סטנד לחפצי נוי וריהוט 1940-1970 בסגנון לופט ניו-יורקי בתערוכת -  Eurantica 2008
סטנד לחפצי נוי וריהוט 1940-1970 בסגנון לופט ניו-יורקי בתערוכת - Eurantica 2008

אז בעצם השירות שאתה מציע לעסקים חדשים הוא מיתוג מקיף?

מיתוג או בצורה יותר מדויקת עיצוב תדמית, אבל לא כמו שאנשים מתייחסים למושג זה בארץ, רק לשנות לוגו וכרטיס ביקור. אני מדבר על שינוי של 4 גורמים עיקריים:


1.זהות ויזואלית, לשנות ולהתאים את כל המערך הגרפי לשירות או למוצר שהעסק מציע.


2. עיצוב החללים המסחריים, התאמת המשרדים ואולמות התצוגה גם למוצר שנמכר, גם לאופי של העסק וכמובן שגם לקהל היעד.


3. עיצוב המוצר, בעיצוב מוצר אני מתייחס לא רק למוצר עצמו אלא גם לאריזה שלו ולדרך שבה הוא מוגש לקהל.


4. שיפור שירות הלקוחות, להפוך את אנשי המכירות לאנשים מקצועיים שמבינים את המוצר שהם מוכרים, יודעים להתאים אותו ללקוח ולעולם הקניה שלו וכמובן שיודעים להיות שירותיים.

כל הגורמים שדברתי עליהם, כולם כאחד, בונים את התדמית של העסק והאופטימיזציה שלהם משפרת להפליא את אחוזי המכירות. אני יכול להגיד לך בוודאות שברגע שהלקוחות יודעים שהם מקבלים את השירות הטוב ביותר, הם מוכנים לשלם את הנדרש בעבורו.


- Les 2 Extrëmes  שני הקטבים של חנות ריהוט וחפצי נוי
- Les 2 Extrëmes שני הקטבים של חנות ריהוט וחפצי נוי

מאיפה נולד אצלך הרעיון הזה של חליפת מיתוג לעסקים? 

אפשר לומר שעוד בתקופת הלימודים בבריסל הבנתי שיותר נכון לי לעסוק במשהו שהוא רב- תחומי המאפשר ראייה כוללת. למדתי בביה"ס 'סנט לוק' שבבריסל במגמת עיצוב גרפי שאותה סיימתי בהצטיינות, ובאותו הזמן הבנתי שאני רוצה לגעת בעוד תחומים ולכן התחלתי לעסוק גם בעיצוב פנים. הייתי אחראי בין היתר על עיצובם של מספר חנויות, בתי עסק ובתי יוקרה בבריסל. בנוסף בזכות התשוקה שלי לאופנה ולייף-סטייל התחלתי לעסוק בקניינות אישית של מותגי יוקרה.
 

התשוקה הזו להתנסות בכל יכולה להיות מורכבת לפעמים..

המעבר שלי דרך נישואין למשפחה מאוד אמידה, עם גישה נרחבת לאמנות, עיצוב ואופנת מעצבי על אפשר לי לפגוש מקרוב את העולמות האלו לבקר באינסוף תערוכות ובמוזיאונים, לנסוע ברחבי העולם, לחוות תרבויות אחרות... בקיצור להעשיר את עולמי ולהרחיב את אופקי התרבותיים והרוחניים.

 

בנוסף לכך אני אדם מאוד סקרן ואוטודידקט עם יכולת גבוהה לספיגת רעיונות חדשים ועם יצירתיות שעוזרת לי להטמעתם בפרויקטים בהם אני מטפל, כך שאני בהחלט מאמין שאני בנוי לעסוק במכלול כולו ולא רק בנקודה ספציפית אחת. אני גם יודע ומאמין שחייבים לגעת בכל הגורמים המשפיעים על מנת לגרום לשינוי אמיתי בעסק ובתדמיתו.


- Les 2 Extrëmes  שני הקטבים של חנות ריהוט וחפצי נוי
- Les 2 Extrëmes שני הקטבים של חנות ריהוט וחפצי נוי

לפתוח עסק חדש ולא מוכר, זה לא קצת מפחיד אותך? 

ראשית אני לא מהלך בערפל עמוק. אותן העקרונות הפועלים על שיפור מראה ותדמית של אדם או חלל חלים על עסק.
ושנית ברגע שאדם משחרר את הפחד הכול מסתדר לו. אנשים מפחדים לשחרר את הפחד והם מפחדים לנסות לעשות את זה לבד, והרבה פעמים הם מחפשים תמיכה במקומות לא נכונים. אני למדתי שאם אני משחרר את הפחד, מאמין בעצמי וביכולות שלי, מצפה לטוב ומראה כוונות רציניות, עקרון חוק המשיכה עובד ואז כל השאר מסתדר על הצד הטוב ביותר.

זו הסיבה שהחלטתי לחזור ולהשתרש בישראל . אני ובן זוגי שוכרים כרגע דירה בסוזן דלל, ואלו בעצם ההצהרות שלי ליקום שאני רציני ומתכוון לא רק להשתקע בישראל, אלא גם להקים עסק מצליח לייעוץ ומיתוג לעסקים. אני מאמין שהייעוד שלי הוא לעזור לעסקים באמצעות הבאת המקצועיות, האור והיופי לתוך העסק.


איזה תהליך אתה עובר עם הלקוחות שלך? 

תראי, במיתוג ללקוחות, בניגוד לציור לדוגמה, האמן לא נמצא מול קנבס ריק. קודם כל אני נפגש עם לקוחותיי כדי ללמוד ולהבין את מהות העסק, מה הוא מוכר, מי הוא קהל היעד, מהם הצרכים שלו... מהתשובות לכל השאלות האלו נולד הרעיון המרכזי למיתוג כולו.

מרגע זה העיקרון שמנחה אותי מבוסס על ההבנה הפשוטה שאנשים רוצים לקחת חלק בחלום וביוקרה שמותג מאציל ולא רק בקניית מוצר או מותג בלבד. כדי שהחלום יהיה מושלם חייבים לרדת עד לרזולוציות הקטנות ביותר. ההתמקדות בפרטים היא זו שהופכת את המוצר למשהו שאי אפשר לעמוד בפניו. זוהי בעצם האללת החומר לא בכדי נאמר שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים.

לאחר שהחלום נמכר והוא כבר בבית של הלקוח, חשוב שהוא ייענה על כל הצפיות שלו, על מנת שהחוויה הטובה של הלקוח תגרום לו לחזור שוב לאותה חנות. זהו נדבך עקרוני בבניית מותג חזק. 

חדר המתנה לרופאת שיניים בסגנון ברבי
חדר המתנה לרופאת שיניים בסגנון ברבי

 מה הפרויקט שהיה הכי מאתגר עבורך עד היום? 

הפרויקט הכי מאתגר מבחינתי היה לבנות דוכן לתערוכה של אספני עתיקות. זה היה משטח בגודל של 90 מ"ר ועליו הייתי צריך לשים אין ספור פריטים יפיפיים, שכול אחד צריך לקבל את תשומת הלב הראויה לו. כדי לתכנן נכון את הדוכן הכנתי תמונות קטנות של כל הפריטים שהיו אמורים להיכנס, ובנוסף בניתי דגם קטן והתחלתי לשחק ממש כמו בבית בובות הכנסתי והוצאתי פריטים, בניתי, פרקתי והזזתי מחיצות...– עד שהגענו לתוצאה הרצויה.

סטנד לחפצי נוי וריהוט 1940-1970 בסגנון לופט ניו-יורקי בתערוכת -  Eurantica 2008
סטנד לחפצי נוי וריהוט 1940-1970 בסגנון לופט ניו-יורקי בתערוכת - Eurantica 2008


כרטיסי ביקור תואמים לקיר הסטנד שנוצרו במיוחד לתערוכה
כרטיסי ביקור תואמים לקיר הסטנד שנוצרו במיוחד לתערוכה

אחד הדברים שאני מאוד מקפיד עליהם בפרויקטים שלי, הוא ליצור מקסימום אפקט עם מינימום עלויות. בדוכן התצוגה הזה, למשל, השתמשתי בטפט של קיר לבנים שנצבע בירוק עז בנוסף לכך הדפסנו סידרת כרטיסי ביקור שהודבקה על אותו טפט צבוע כך שהלקוחות לקחו עימם כמידע ומזכרת חלק מהקיר. בחנות אחרת שעיצבתי תליתי על אחד הקירות 100 מטריות. העלות לא הייתה גדולה והאפקט היה מדהים. 

מגירות הארון שמכוסה בעשרות אלפי גולות
מגירות הארון שמכוסה בעשרות אלפי גולות

לקחתי גלויות ואלמנטים שקשורים לבובות ברבי ועיצבתי בעזרתם את חדר הקבלה של מרפאת שיניים. כיסיתי ארון של לקוח באלפי גולות והתוצאה הייתה ציפוי מרהיב שנראה כמו קשקשים של דג, בפרויקט הזה השתמשתי ביותר מ: 20,000 גולות. רקופרציה מהווה בדרך כלל יסוד ביצירה שלי.


ציפוי מרהיב של גולות שנראה כמו קשקשים של דג
ציפוי מרהיב של גולות שנראה כמו קשקשים של דג

מכול הדוגמאות האלו את יכולה לראות שאני מאמין גדול של לקחת אלמנט מסוים ופשוט להוציא אותו מהקשרו... אני לא מאמין בהמצאת הגלגל מחדש, אני מאמין גדול בהסתכלות חדשה שהופכת משהו קיים למשהו אחר לגמרי.

 

החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development