הצורך הוא אבי ההמצאה

כך אמר אפלטון ואפשר בהחלט להגיד ש"הצורך הוא אבי העסקים המצליחים". במהלך יותר מ-8 שנים ככתבת שבהם נתקלתי בעשרות רעיונות לעסקים חדשים ואף עקבתי אחר התפתחותם, הבנתי שאם עסק נולד מתוך צורך ממשי, סיכויי ההצלחה שלו טובים יותר ואם עסק נשען על רצון כנה ואמתי לעזור לאנשים אחרים - סיכויי ההצלחה שלו משתפרים להפליא.
זהו פחות או יותר הסיפור שעומד מאחורי אקסקלוסיפיט, שמתמחה בייבוא אישי של מוצרי יוקרה.

מאת: שירה רייז-משולם | צילום: | 16/03/2016

הכול התחיל משיפוץ של בית 

לפני כשבע שנים כאשר אליס הייתה במרתון חיפושים לקניית בית, אחד המתווכים הראה לה חורבה בת שלוש קומות והתעקש משום מה לקרוא לה "בית". הבית שהוצע למכירה בעקבות פרשיית גירושים אומללה, הפך במשך השנים ל"זולה" של נערי הישוב – דלתות נעקרו כדי לשמש כ"עצים" למדורת ל"ג, המטבח והשירותים הושחתו וההזנחה הלכה וגדלה עד שאפילו הילדים נמנעו מלהגיע ל"זולה", וכך הבית הפך למקום מגורים אקסקלוסיבי לעכברים ולחולדות. 

המתווך שהיה בטוח שגם הפעם הקונה הפוטנציאלית תברח משם כל עוד רוחה בה, הופתע לראות את חיוכה של אליס שהצליחה לזהות את הפוטנציאל העצום שמסתתר בחורבה בת 3 הקומות. בסופו של דבר, אליס החליטה לקנות את הבית ולהשקיע את כל כולה בשיפוצו. אמנם מחיר הקנייה של הבית היה נמוך על פי כל קנה מידה, אך ההוצאות על שיפוץ הבית הלכו ותפחו ואליס (כמו אנשים רבים שנקלעו לסיטואציה הזו) החלה לחשוב כיצד היא יכולה להוזיל עלויות בלי להתפשר – לא על סגנון העיצוב ולא על האיכות. 

"ואז אמרתי לעצמי" אליס נזכרת בשמחה "שאם יש לי חברת שילוח בינלאומית אז למה שאני לא אייבא את כל מה שאני צריכה לבית שלי? כך אני אוכל לחסוך בעלויות וגם להשתמש בידע שצברתי מבחינת הבעיות שיכולות לצוץ במכס או בעיות בעבודה מול המפעלים השונים. כך בעצם התחיל רעיון היבוא האינטרנטי". 
 

הדרך ארוכה ומפותלת 

הרעיון שעל פניו נשמע פשוט מאוד – לנסוע לחו"ל, למצוא את הפריטים המתאימים ולייבא אותם במכולה לארץ, התגלה כמשימה מאתגרת לכל דבר ועניין. "למשל, הזמנתי מקלחון מיוחד מאוד ולאחר שהוא הגיע לכאן המתקינים לא ידעו כיצד להתקין אותו, זמן רב עבר עד שמצאתי מומחה שיתקין לי את המקלחון – זו הסיבה שאחד מהשירותים שאני מציעה הוא התקנה מקצועית... לפני כמה ימים שכן שלי אמר לי שחבל שהוא לא ידע שיש לי חברת שילוח - הוא ייבא גופי תאורה בעצמו בלי לדעת שלאחר כמות מסוימת ישנה דרישה לתקן. המשלוח נתקע בנמל למשך תקופת זמן ארוכה ויקרה". 


אפשר לומר שהיום את יכולה לייבא כל מה שצריך לבית? 

"החברה שלנו מייבאת כמעט הכול: שידות, ספות, מערכות ישיבה, חדרי שינה, דלתות, ספריות, כורסאות ואפילו פרופילים. חשוב לי לציין שמכיוון שאני מאמינה שהצרכן צריך לקבל תמורה מלאה עבור הרהיט שהוא רכש, ושהוא יוכל "לישון בשקט" בלי לדאוג לעמידות או לאחריות, כל המוצרים שאנחנו מייבאים נבחרים בקפידה. בנוסף, אני גם עובדת מול המפעלים בחו"ל כלומר: אפשרות למידות מיוחדות, בחירה בחומרים איכותיים, הקפדה על כך שהלקוח יקבל בדיוק את הצבע שהוא בחר. מכיוון שהאיכות חשובה לי מאוד בחרתי בפינצטה את המפעלים בחו"ל שעמם אני עובדת ושיתופי הפעולה כוללים אפשרות להתאמה אישית מלאה לרצונו של הלקוח". 


איך התהליך עובד בדיוק? 

"מכיוון שהמטרה הראשית שלי הייתה להוזיל עלויות, ומכיוון שידעתי שמרבית העלויות שנופלות על הלקוח נגזרות גם מכך שהלקוח, בסופו של דבר, משלם לחנות הרהיטים לא רק על הרהיט עצמו ועל היבוא שלו אלא גם על השכירות של אולם התצוגה, על השכר של המוכרים בחנות ועל הוצאות תחזוקה שונות –החלטתי לבנות אתר שבו כל הפריטים שאני מייבאת יופיעו כולל החומרים והמידות. לאחר שהלקוח מוצא את הפריט שהוא מעוניין בו הוא מתקשר אליי להתייעצות בנוגע למידות, לצבע להתאמה לחלל ולמחיר - ולאחר מכן ההזמנה מתבצעת". 


אם לדוגמה הזמנתי סלון חדש דרך האתר, תוך כמה זמן הוא יגיע? 

"הייבוא יכול לנוע ממספר שבועות למספר חודשים – הדבר תלוי בארץ שממנה אני מייבאת והאם הלקוח עושה הזמנה מיוחדת מבחינת הצבע והמידות". 


היום הטרנד של ייבוא רהיטים מסין הוא טרנד חזק מאוד – מה דעתך עליו? 

"קודם כל אני חושבת שהייבוא מסין אכן יכול להוזיל עלויות והמגוון הוא גדול, אבל במקרה של סין, ברגע שהלקוח נוסע לבד עם או עם המעצב לשם כדי לבחור את הפריטים יש לו הוצאות נוספות - על הנסיעה, על השהות והוא בדרך כלל גם מפסיד ימי עבודה. בנוסף על כך פעמים רבות בגלל חוסר ידע נוספות גם הוצאות של מיסוי, שחרור מהמכס ולעתים גם של אחסון בנמל עד לשחרור הסחורה. ואם זה לא מספיק, הלחץ להספיק לבחור הכול תוך מספר ימים משפיע פעמים רבות על ההחלטות שנעשות במקום ואנשים רבים מגלים שמכיוון שהם כבר שם הם נאלצים להתפשר גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת האיכות". 


במהלך השיחה שלנו הזכרת פעמים רבות את נושא האיכות...

"נכון, זה נושא יקר לליבי. אני באמת  מרגישה שאני יכולה לחולל שינוי במערב הפרוע הזה של הייבוא – אני רוצה שעולם היבוא, לפחות בתחום של הריהוט והאביזרים, יהפוך מעולם של אי-ודאות והרבה מפחי נפש לאפשרות לייבא ריהוט יוקרתי במחירים שפויים, וריהוט יוקרתי בהגדרתו הוא ריהוט שמבוסס על חומרי גלם איכותיים, כלומר שהעץ המלא יהיה גושני-טיק או אלון, שהפלדה תהיה פלדת אל חלד, שהעור יהיה עור אמתי ולא מזויף וכדומה. זו הסיבה שאני מקפידה לעבוד רק עם מפעלים שעומדים בתקנים אירופאים, אמריקאים וישראליים וזו גם הסיבה שאני מייבאת אך ורק רהיטים שמתאימים לא רק לאקלים הישראלי אלא גם לאופי הישראלי כמו למשל רהיטים שעמידים בפני מים משום שמרבית הישראליים מעדיפים לשטוף את הרצפה עם המון מים".  


את חושבת שהלקוחות הישראליים כבר מוכנים נפשית לקנות רהיטים דרך האינטרנט, הרי על הלקוח הישראלי אומרים שהוא אוהב לגעת ולהתנסות? 

"אני יודעת בוודאות שללקוחות ישראליים נמאס לקנות סלון שנראה בדיוק כמו הסלון של השכן והם מעוניינים לרכוש ריהוט ייחודי שיבטא את טעמם האישי. את הרצון להיות מיוחד רק אתר אינטרנט כמו שלי יכול לספק משום שאצלי אין הגבלה על כמות הסחורה ואין ניסיון לקלוע לטעמו של הקהל הרחב – המכירה דרך האתר מאפשרת לי להציע מגוון של רהיטים מיוחדים במחירים שפויים". 

לפרטים נוספים: אליס ענבר| טלפון : 073-7323399 054-8080092 EXCLUSSIFIT@GMAIL.COM



החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development