טכנולוגיה וארוחת בוקר

בחברת "שניידר אלקטריק", המתמחה בפיתוח והטמעה של מערכות בקרה וניהול מבנים ומציעה פתרונות חדשניים לבתי מלון, מסבירים מה זה "חדר מלון חכם" ואיך אפשר לחסוך בהוצאות, להגדיל את ההכנסות ולחייך כל הדרך לבריכה המחוממת.

מאת: תמי וינצברג | צילום: באדיבות שנידר אלקטריק | - 20/05/2018

אנשי עסקים שחדרי מלון הפכו עבורם לבית שני, זוגות בבילוי רומנטי, הורים וילדים בחופשה משפחתית - כולם רוצים מהמלון שלהם בדיוק אותו דבר: חוויה. נכון, המחיר צריך להיות אטרקטיבי, הבריכה חלומית והאוכל מופלא, אבל מה שבאמת יקבע אם יחזרו למלון ואם ימליצו עליו בחום, הוא חוויית האורח.


"חברת "שניידר אלקטריק" מובילה את השינוי הדיגיטלי בניהול אנרגיה ואוטומציה בבתים ובבניינים, וככזו היא מאפשרת - באמצעות כלים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות - ליצור את אותה חוויה רגשית, המחברת את האורח עם בית המלון", מסביר עזרא כהן, סמנכ"ל ב"שניידר אלקטריק". "מרגע שהאורח נכנס לחדרו במלון, אנחנו ממוקדים בהעצמת החוויה שלו - ועושים זאת באופן הנינוח, הטבעי והאינטגרטיבי ביותר שאפשר. אנחנו מספקים לו את התאורה האופטימלית, את הטמפרטורה הנעימה, את הזמינות והנגישות של כל המערכות בחדר וסביב לו - ובאותה עת מאפשרים לו לערוך שינויים ולהרגיש בשליטה", הוא מסביר.


טכנולוגיה וארוחת בוקר
חוויית האירוח מתחילה במרכז הבקרה- צילום שניידר אלקטריק

הכל מתוכנת - והרשות נתונה

אלא שהחוויה שכהן מדבר עליה, לא נוצרת יש מאין. חברת "שניידר אלקטריק" - תאגיד בינלאומי בעל ניסיון של קרוב ל-180 שנה בייצור, הולכה ובקרה של מערכות אספקת חשמל - פועלת ללא הרף כדי להציע למנהלי בתי מלון ולאורחיהם כאחד את כל הכלים להשגת מטרה זו - החל בניהול ובקרה של חדרי המלון (Hotel Room Controller HRC) והמרחבים הציבוריים, דרך ניהול המבנה כולו (Edge) בעזרת תוכנת ניהול מקומית EcoStruxure Building וכלה במערכת הממוקמת בענן, EcoBuilding Advisor, המספקת אנליזה של תרחישים אפשריים ומתריעה מראש על היתכנות תקלות, עומסים ועוד. האינטגרציה של כל אלה עם כלל המערכות במלון - מניהול התחזוקה ושירות החדרים ועד למערכות החשמל, המים, הגז, מיזוג האוויר והתאורה - מאפשרת ניהול אנרגיה חסכוני ויעיל, התנהלות ירוקה המתחשבת בסביבה, ומקסום חוויית השהייה במלון.


מערכות הבקרה של "שניידר אלקטריק" מבוססות על תרחישים (Scenarios) מתוכנתים מראש, שמאפשרים להתאים את תנאי הסביבה למצבים שונים. מדובר בבקרים חכמים, אינטרנטיים, המתממשקים באופן מלא עם מערכות מלונאיות כמו "פידליו" ו"אופטימה", ונשלטים באמצעות מסכי זכוכית או מתגים, בהתאם לדרישת הלקוח.


עם כניסתם לחדר, מקבל את פני האורחים Welcome Scenario, תרחיש קבלת פנים, שהוא למעשה מצב ראשוני. מאותו רגע הם יכולים להשתלט על החדר ולבחור מתוך מגוון תרחישים אישיים, שהוגדרו מראש, ובהם גם תרחיש לשומרי שבת, הכולל אישור למהדרין של מכון "צומת".


טכנולוגיה וארוחת בוקר
תקשורת בין כל אגפי המלון להעצמת החוויה - צילום שניידר אלקטריק

תרחיש הלילה, למשל, מציע אפשרויות כמו כיבוי של התאורה בבת אחת, מעבר לתאורה רומנטית והדלקה אוטומטית של אורות עמומים, כאשר קמים מהמיטה לשירותים. בנוסף מבוצע, כמובן, כיבוי אוטומטי ומעבר למצב של חיסכון אנרגטי כאשר יוצאים מהחדר.


מערכת הבקרה החדרית מחוברת לבקרה הקומתית, כחלק אינטגרלי ממערך בקרת המבנה, כך שהצוות מקבל התראה ב-SMS אם אורח רוצה להמשיך לישון בבוקר מבלי שיפריעו לו.


לחיצה על מקש "ניקוי חדר" או "נא לא להפריע" מעבירה את המידע בזמן אמת למרכז הבקרה של המלון, על מנת לעדכן את אנשי התחזוקה והניקיון, באמצעות מערכת SMS , לגבי מצב החדרים, ובכך לשמור על רווחת האורחים מבלי להפריע להם ותוך מתן שירות מיידי ככל הנדרש.


כל הפתרונות, כל היתרונות

הבקרים של "שניידר אלקטריק" מהווים, כאמור, חלק מהבניין החכם ומתקשרים עם מערכות מורכבות ועתירות טכנולוגיה, אולם הם מסוגלים גם לספק מגוון אפשרויות כאשר מדובר בתשתיות מדור קודם, תוך שימוש במערכות "זיגבי פרו". כך, למשל, באמצעות החלפה של התרמוסטט החדרי, ניתן לשלב גלאים, שיזהו את המצבים המשתנים בחדר וינהלו את המערכות השונות, גם אם לא את כולן, בהתאם, כולל אישור מכון "צומת" לשומרי שבת.

 

 

טכנולוגיה וארוחת בוקר
מסך מגע ידידותי לאורח - צילום שניידר אלקטריק

לצד המערכות החדשניות של "שניידר אלקטריק", שמשלבות חיסכון בהוצאות והגדלה של ההכנסות, מציעה החברה גם מגוון שירותים רחב ומערך יתרונות רב ערך:

תכנון, פיתוח והתאמה של מערכות ניהול ובקרת מבנים לצורכי הלקוח.

הטמעה מלאה של המערכות שהחברה מייצרת ומשווקת.

הכשרה והסמכה של אינטגרטורים, העומדים לרשות המלונאים, ומונעים את התלות של בית המלון בספקים אלה או אחרים. בזמן ההקמה ובפרט לאחריה, ניתן ליצור תחרות לקבלת שירות בין כמה אינטגרטורים מוסמכים מטעם חברת "שניידר אלקטריק" על מנת להעלות את רמת השירות וטיבו, ובאותו זמן לשמר מחיר הגון לכל נושא השירות, ללא תלות בספק יחיד.

מערכות בקרה שבתיות למהדרין - בעלות אישור של מכון "צומת". במצב של שבת על כל האייקונים מזכוכית מופיע סימן של הפעלת שבת.

מסכי מגע מזכוכית - ניתן להזמין ולעצב מסכים אלה על פי דרישת הלקוח, ובתיאום עם משרד האדריכלים.

נציגות רשמית של החברה בארץ - "שניידר אלקטריק" היא החברה היחידה בתחומה שמציעה נוכחות כזו בישראל, על כל היתרונות הנלווים לכך - היכרות מעמיקה של השוק המיידי, זמינות של ציוד וחלפים ותמיכה טכנית מסביב לשעון.

החזר השקעה תוך 1-3 שנים.

ניסיון בינלאומי עשיר והסכמים בינלאומיים עם מרבית רשתות בתי המלון בעולם, ובהן "הילטון", "מריוט" ועוד.


מידע נוסף על הפתרונות של "שניידר אלקטריק" לבתי מלון