תפיסת העולם הזו הובילה אותי לכתוב את הטור שלפניכם בו אני רוצה להשיא למעצבים
צעירים עצות מניסיוני , וגם להציע כלים שיאפשרו להם לפרוץ ולצבור מוניטין.
אין כמו תיק עבודות
בתחילת הדרך, הדבר החשוב מכל הוא תיק העבודות, ככל שזה גדול ומרשים יותר כך
גדלים הסיכויים להשיג לקוחות חדשים או למצוא משרה במשרד נחשב. לכן, עליכם להתמקד
במציאת פרויקטים, וכמה שיותר. התגמול עליהם הוא שיקול משני.
את צעדיי הראשונים כמעצב פנים עצמאי עשיתי תוך
כדי לימודים. התחלתי עם עבודות בחינם רק כדי שיכירו אותי. בכל הזדמנות הצעתי את
שירותיי, כך הפכתי למעצב של קומפלקס ענק באסיה, פרויקט שלא הרווחתי ממנו גרוש, אך
צברתי מוניטין.
ההצלחה לא גרמה לי להפנות גב לצעירים, ומתוך
עקרון המשרד שלי מעניק לכל מעצב הזדמנות שווה ללא קשר לניסיונו.
עקרונות הפריצה
לצעירים הרוצים לפרוץ קדימה אני מציעה לאמץ את
העקרונות הבאים:
אל תחכו שהעבודה תבוא אליכם, הביאו אותה בעצמכם - מיתוג, בניית דף פייסבוק או אתר אינטרנט הן פעולות הכרחיות, אבל אסור לכם
להסתפק רק בהן. היו אקטיביים.
פנו לכל מכר או קרוב משפחה והציעו שירותי עיצוב, אפילו בחינם. פתחו
אוזניים, שמעתם מישהו מדבר על דירה חדשה או שוקל לשפץ את ביתו?
קפצו על ההזדמנות, הציעו את שירותיכם.
חפשו לקוחות בצמתים חשובים- אחרי שהשתפשפתם עם מכרים, אפשר לקפוץ למים הקרים.
חשבו איפה מסתובבים לקוחות פוטנציאלים והפגינו נוכחות שם.
למשל, הציעו ייעוץ ראשוני לבאים לאתרי בנייה או לוועדות התכנון והבנייה.
צרו שיתופי פעולה עם גורמים בענף - הסיכויים שפונה
אלמוני יהפוך ללקוח, גבוהים יותר אם הוא יצור קשר עמכם בעקבות המלצה שקיבל. באופן
טבעי הממליצים הטובים ביותר הם אלה שעובדים בענף הבניה והעיצוב, הם נתפסים
מקצועיים ומנוסים ולא פחות חשוב- הם פוגשים הרבה אנשים שישמחו לקבל מכם שירות.
קיימו פגישות עם משווקי דירות, הציגו את עצמכם והשאירו בידיהם את כרטיסי
הביקור שלכם. כדי להגביר את המוטיבציה שלהם לשווק אתכם, מומלץ לבנות חבילת עיצוב
מוזלת, כזו שתאפשר להם להציג אותה כמתנה או הטבה ללקוחותיהם. באופן דומה אפשר
לפעול בחנויות לעיצוב פנים.
רוצים לעצב בחו"ל? חפשו לקוחות שיש לכם איתם שפה משותפת- בכל מקום בעולם
מחפשים מחירים טובים, אמינות, שירות טוב וגם שפה משותפת.
למשל, בקהילות יהודיות שמחים לעבוד עם ישראלים, אולי ערבים בחו"ל יעדיפו
דוברי ערבית מישראל, ואם שפת אמכם היא ספרדית אולי תצליחו לאתר לקוחות דווקא במרחב
הלטיני.
אל תתביישו לחשוב בגדול - יש לכם
רעיון עיצובי אדיר, למתחם או מבנה מסוים? אל תחכו למכרז שיתפרסם, גלו יוזמה, הכינו
תוכניות ופנו לבעל הנכס. אם תצליחו להדביק אותו בהתלהבות שלכם, תרוויחו לקוח
ורזומה מרשים.