מתכננים בית חדש? אל תשכחו להתקין משאבה טבולה

אם אתם מתכננים בית חדש, יש לכם הזדמנות מעולה ליישם פתרונות כאלו ואחרים שיסייעו לכם להימנע מבעיות שונות הקשורות למערכת הביוב שלכם. אחד מהם הוא משאבה טבולה, שביכולתה למנוע מכם את ההצפה הבאה. במה בדיוק מדובר? הנה כל המידע.


מאת: | צילום: | 11/03/2024

תמונה: freepik
תמונה: freepik

מה זה משאבה טבולה ומה היתרונות שלה?

לרובכם מוכר כנראה אך ורק מנגנון השאיבה הרגיל, זה שמתבצע על ידי משאבה חיצונית שמחוברת לצינורות שנמצאים בתוך הנוזלים. משאבה טבולה פועלת מעט אחרת, שכן כל הגוף שלה נמצא בתוך הנוזלים עצמם והיא עמידה לגמרי מפני מים. מנגנון זה מאפשר כמה דברים:

·   יכולת עבודה עצמאית – מרגע שמים עוברים את סף הרף שנקבע, המשאבה מתחילה לעבוד באופן אוטומטי ללא צורך במגע יד אדם.

·  חיסכון במקום – המשאבה אינה תופסת מקום, היא נמצאת בתוך גומחה או בור שמיועד לה ופועלת שם מבלי לתפוס נפח במרחב.

·   שקט – משום שהמשאבה כולה טבולה בתוך המים, פעולתה שקטה וכלל לא ניתן להבחין או לשמוע את פעילותה.

מתי צריך משאבה טבולה?

משאבה טבולה מתאימה לכל מקום שמועד לפורענות מבחינת הצפות ובמבני מגורים יש הרבה כאלה. התקנת משאבה טבולה לביוב בבית פרטי מומלצת בכמה אזורים בו:

·   מרתף – חלל זה נמצא בחלקו או במלואו בתוך האדמה, כך שלעיתים רבות פתחי הניקוז של שירותי הביוב השונים בו (מקלחת, שירותים, כיורים) נמצאים נמוך יותר מצנרת הביוב הראשית של המבנה. במידה ולא תהיה משאבה טבולה במרתף, במצבים של עומס מי הביוב שייווצרו לא יוכלו להתפנות בצורה מהירה ותיגרם הצפה. המשאבה הטבולה מונעת את זה על ידי כך שהיא דואגת שבכל עליית מפלס של מי הביוב, הם יוזרמו כלפי מעלה לצינורות הראשיים של המבנה.

·  חנייה – אם החנייה של הבית החדש שלכם מתוכננת בצורה כזאת שהיא נמוכה יחסית לעומת פתחי הניקוז, אתם חושפים את השטח הזה להצפות. אם תתקינו משאבה טבולה בחניה, גם בימי גשם סוערים כל המים שיזרמו כלפי מטה יישאבו אל צנרת הביוב ולא יחשפו את הרכב שלכם ואת המתחם כולו לנזקים.

·   גג – אם בבית העתידי שלכם אמור להיות גג שאינו משופע, מים עלולים להצטבר בו במידה והמרזב נסתם, למשל בשל לשלשת ציפורים, עלי שלכת ועוד. במקום לעלות לגג כל יומיים- שלושה על מנת לטפל בכך, תוכלו להתקין מבעוד מועד משאבה טבולה שתשאב את המים האלו ותדאג להשאיר את הגג שלכם יבש.

משאבה טבולה יכולה לעזור לכם לא רק במניעת הצפות, אלא גם בכל הקשור לפונקציות נוספות שקשורות במים, בין היתר שאיבת בריכות שחייה או שאיבת מתקני ג'קוזי.

אילו סוגים של משאבות טבולות תוכלו לרכוש?

לאחר שהבנתם מהי משאבה טבולה ומי צריך את זה, כדאי שתכירו גם את האפשרויות השונות שתוכלו לבחור מהן. קיימים 2 סוגי משאבות טבולות והנה ההבדלים ביניהם:

·   משאבה טבולה לביוב – מיועדת לטפל בנוזלי ביוב שונים, שהם למעשה אינם נוזלים צלולים לחלוטין. משאבה שכזאת מסוגלת לבצע שאיבה מהירה ויעילה, אך עליה להיות מצוידת בפתח די רחב לטובת מעבר הנוזלים דרכה או לחלופין, להיות בעלת אלמנט כלשהו שמקצץ את המשקעים שעוברים דרכה.

·   משאבה טבולה למים מתוקים – אם המשאבה שלכם מיועדת לטיפול במים צלולים לחלוטין וללא משקעים כלשהם בתוכם (למשל, בבריכת השחייה), היא לא נדרשת לפתח רחב או לאלמנט קוצץ.

לכל משאבה טבולה מכל אחד מהסוגים ישנם מספר מאפיינים טכניים שחשוב לבחור בהם נכון על מנת שהיא אכן תעמוד בייעודה. בין היתר קוטר החיבור לצנרת, עוצמת השאיבה, קצב הזרמת המים, יכולת מקסימלית של גובה הרמת מים, מידת עוצמת הרעש של המשאבה, הנפח שהיא תופסת במרחב וכמו כן, המרחק שניתן להתקין אותה מתחתית הבור. לרוב המשאבות נדרשים בין 10 עד 15 ס"מ מרווח, מלבד משאבות טבולות "קו אפס" ששואבות ממש מהתחתית.

התקנת משאבה טבולה – חשיבות המקצועיות בתחום

התקנה של משאבות טבולות מחייבת הבנה וידע נרחבים בנושא. ראשית כל, יש לחשב באופן מדויק את כל המאפיינים הטכניים הנדרשים, על מנת שעבודת המשאבה אכן תהיה יעילה עד למקסימום. שנית, יש ליצור את הגומחות או ה-"בורות" עבור המשאבה במקומות המתאימים ביותר, לרבות יצירת נקודות גישה נוחות לצרכי תחזוקה, תיקונים והחלפת המשאבה במקרה הצורך. בנוסף יש להחליט על מספר נקודות החשמל והמיקום שלהן.

מאחר והידע הנדרש כאן הוא לא רק בתחום המשאבות אלא גם רקע הנדסי, לא כל אחד יכול לבצע עבורכם את המשימה הזאת. רק פנייה לקבלני ביוב שמתמחים בהתקנת משאבות ביוב תוכלו להבטיח לכם ראש שקט וליווי צמוד משלב התכנון והבחירה במשאבה המתאימה ועד ההתקנה שלה בשטח בצורה נכונה. אנחנו ממליצים לכם לבצע את הפנייה כבר עכשיו בשלב תכנון הבית החדש שלכם ולהכניס זאת לשיקולים שלכם. אחרי שתעברו הדבר יהיה יותר מסובך, למרות שקבלן מקצועי ומנוסה עדיין יוכל לעזור לכם להתקין משאבה שכזאת בכל שלב שתרצו.

באדיבות חברת "ביובית בזול" המתקינה משאבות טבולות בפריסה רחבה: https://biobit4all.co.il/

החומרים ומערכות שיצברו לכם ניקוד לבנייה ירוקה

שם המוצר
תאור המוצר
תו ירוק (ישראל/ חו''ל)
 
תכולת חומר ממוחזר במוצר
 
ייצור מקומי בישראל
 
תעודת LCA מחזור החיים של החומר
 
חומרים ממקור אחראי - תעודה של מדרג מעלה / או ISO 14001 / ISO 18001
 

רוצה לקבל מאיתנו מידע על מוצרים ורעיונות להשראה?


תחומים שמעניינים אותי
אריחים Ecommerce Website Development